Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
26-02-2014 kl. 08:55
Folk plejer at gøre det den anden vej, folk har kig på en godt brugt bil fra et Hr. og Fru. Danmark-mærke, som faktisk ikke er af højere kvalitet, end den nyere "franske" bil, der også stod ved forhandleren, og bliver overrasket af at den faktisk køre lige så godt.
Tag for hulen da den Renault - Kan du ikke godt selv se det?
Du overvejer en ældre bil med flere kilometer, frem for en nyere bil med færre kilometer
Dette indlæg blev 26-02-2014 08:57 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
26-02-2014 kl. 11:17
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jo ældre bil og jo flere km, jo større er risikoen for problemer - alt andet lige. VW/Audi er er ikke i bedre kvalitet (trods den højere pris) end andre "husholdningsmærker" (som Renault'en), så glæd jer over, at Renault'en har været billigere fra starten af og at den forrige ejer har taget en stor afskrivning som følge af gamle fordomme - og i vil få mere bil for pengene :-)
1.6 motoren er ikke den sjoveste til bilen (ikke at den fejler noget) - kan I finde plads til en 1.4TCe indenfor budgettet, får I en mere moderne og kraftigere motor.
Alternativt 1.2 TCe. Samme moment, bare 112hk i stedet for 130. På papiret er økonomien også bedre.
Kører de egentlig med tandrem eller kæde?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-02-2014 kl. 19:36
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-02-2014 kl. 23:05
Men at sidestille Seat og Skoda med en A4 er st sidestille en hakkebøf og en steak. De er da begge lavet af den samme ko.
Der findes ingen Seat med samme undervogn som A4, og hvis vi snakker Skoda eller VW, skal man op i en højere udstyrsmodel i Superb eller Passat, for at matche undervognen.
Og det er alså her man oplever køreoplevelsen.
Det er ingen skam at bilerne fra hele VAG gruppen bruger de samme lækre motorer, dog med forskellig styring, og kvaliteten på disse biler er sikkert heller ikke bedre end mange andre biler, nøjagtig ligesom den billige ende af BMW og Mercedes.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
27-02-2014 kl. 17:22
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jeg kunne uden tvivl finde en tilsvarende liste på enhver bil, jeg satte mig ind i. Det har intet med "nationalitet" at gøre, men blot et spørgsmål om, at man vælger at gøre tingene forskelligt og fokusere på forskellige ting. F.eks. undrede jeg mig meget (læs: Blev irriteret) over, at en ny B-klasse med elektronisk P-bremse ikke selv kan finde ud af at slippe, når man sætter igang - som en Renault eller VW gør det. Mange biler har ingen steder at gøre af rullegardinet over bagagerummet, når det ikke skal bruges, de fleste har ikke udstødning i rustfrit stål etc. - det bliver ikke bedre fordi der står Audi eller VW - blot dyrere og anderledes. Det kan så være, at deres kompromisser og løsninger passer bedre til dig - men det gør dem ikke universelt bedre....
Jeg synes ikke, at Renault's løsninger generelt er bedre end andres - der er ting, der er fikse, og andre som jeg synes er tåbelige, men generelt er de hverken værre eller bedre. Det handler om kompromisser, og generelt vil VAG hellere gå på kompromis med de ting, der ikke er synlige, men som til gengæld er koster dyrt senere - for mange falder for en (tilsyneladende) lækker kabine fremfor en rustfri udstødning og en gearkasse,motor og karosse, der holder.
Min gamle Audi (18 år) (kørt 430.000km) kører med original udstødning i rustfrit stål.
Det er den originale motor, gearkasse og kobling.
Ved sidste eftersyn blev undervognen gennemgået med tættekam, bremserne, der blev udskiftet ved 302.000km, blev renset og smurt op. Olie og filter blev skiftet, samt 4 små pærer i klimaanlægget. ellers ingen stumper, eller som man siger ved tandlægen. "nul huller"
Jeg har nu kørt 170.000km i den bil på 4½år, og kun en gang har den ikke startet, en sprunget rem til dieselpumpen. ( der var i øvrigt aftalt tid til service inden det skete).
Ellers har bilen kun været på værksted til normalt planlagte eftersyn.
Hvor er det lige der er gået på kompromis med kvaliteten?
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
27-02-2014 kl. 17:32
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Min gamle Audi (18 år) (kørt 430.000km) kører med original udstødning i rustfrit stål.
Det er den originale motor, gearkasse og kobling.
Ved sidste eftersyn blev undervognen gennemgået med tættekam, bremserne, der blev udskiftet ved 302.000km, blev renset og smurt op. Olie og filter blev skiftet, samt 4 små pærer i klimaanlægget. ellers ingen stumper, eller som man siger ved tandlægen. "nul huller"
Jeg har nu kørt 170.000km i den bil på 4½år, og kun en gang har den ikke startet, en sprunget rem til dieselpumpen. ( der var i øvrigt aftalt tid til service inden det skete).
Ellers har bilen kun været på værksted til normalt planlagte eftersyn.
Hvor er det lige der er gået på kompromis med kvaliteten?
Hilsen Lars
Det er også ganske flot, men at bruge en 18 år gammel bil er ikke helt relevant. Den model, ud over ringene i fronten, har intet tilfældes med de nyere audi'er. Der er altså sket en forringelse af kvaliteten siden den gang.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
27-02-2014 kl. 17:58
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Det er også ganske flot, men at bruge en 18 år gammel bil er ikke helt relevant. Den model, ud over ringene i fronten, har intet tilfældes med de nyere audi'er. Der er altså sket en forringelse af kvaliteten siden den gang.
Om der er sket en forringelse af kvaliteten, skal jeg ikke udtale mig om, men det ændre ikke ved at Audi ligger i toppen i diverse statestikker om mest fejlfri biler ( biler med færrest fejl). Det gælder for indenlands, såvel som udenlands statestikker, og for alle modeller i hver deres klasse, så helt ringe kan de vel ikke være.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
27-02-2014 kl. 21:47
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Det er egentlig også mærkelig med alle de fejl på motorer og gearkasser men det kan jo være det kun er el fejl der tæller i statistikken.
Alle bilmærker har fejl ind i mellem, jo flere biler på gaden, jo større mulighed for fejl.
Ca hver 4. bil der blev solgt i DK i 2013 kom fra VAG, og ca hver 4. bil der kører rundt i DK i dag er fra VAG. Derfor har vi alle hørt om fejl på netop disse biler.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
27-02-2014 kl. 22:15
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Alle bilmærker har fejl ind i mellem, jo flere biler på gaden, jo større mulighed for fejl.
Ca hver 4. bil der blev solgt i DK i 2013 kom fra VAG, og ca hver 4. bil der kører rundt i DK i dag er fra VAG. Derfor har vi alle hørt om fejl på netop disse biler.
Hilsen Lars
Ja alle bilmærker har deres fejl og skavanker, problemet med VAG's produkter, er at deres fejl og skavanker starter fra 15.000kr og fortsætter stødt op ad. Og gerne flere på samme bil.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
27-02-2014 kl. 22:23
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Ja alle bilmærker har deres fejl og skavanker, problemet med VAG's produkter, er at deres fejl og skavanker starter fra 15.000kr og fortsætter stødt op ad. Og gerne flere på samme bil.
Jeg er godt klar over at du ikke bryder dig om VAG´s biler.
I min familie har vi stort set altid kørt i VW eller Audi, og der har ALDRIG været store problemer, skønt flere af bilerne har rundet 400.000km.
Min ene bror har i mange år kørt Toyota, men skiftede til Passat for nogle år siden, han har indrømmet at der er færre fejl på hans VW, samtidig med at den er billigere i vedligeholdelse.
At du er sur på etn bilprodusent ændrer ikke på statestikkerne og fakta.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
27-02-2014 kl. 22:33
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Jeg er godt klar over at du ikke bryder dig om VAG´s biler.
I min familie har vi stort set altid kørt i VW eller Audi, og der har ALDRIG været store problemer, skønt flere af bilerne har rundet 400.000km.
Min ene bror har i mange år kørt Toyota, men skiftede til Passat for nogle år siden, han har indrømmet at der er færre fejl på hans VW, samtidig med at den er billigere i vedligeholdelse.
At du er sur på etn bilprodusent ændrer ikke på statestikkerne og fakta.
Hilsen Lars
Hvorfor skulle jeg være sur på VAG? De har aldrig kostet mig penge.
Det med biler er jo som religion. Nogen synes bedst om et mærke, andre holder sig til noget andet. Jeg bryder mig ikke specielt meget om VAG's produkter, bla. fordi de er så dårlige til at hjælpe deres kunder, og så synes jeg det er absurd at folk er villige til at betale så meget ekstra for en VW, når bilen reelt set ikke er pengene værd.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
28-02-2014 kl. 19:11
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Det er jo helt hen i vejret :)
Færre fejl på en Passat, så nu betyder statistikerne ikke noget mere, kan du blive enig med dig selv, eller er det din egen statistik nu?
Jeg forholder mig til diverse statestikker fra FDM, ADAC osv..
Til gengæld tror jeg ikke på sladder, og rakker ikke andre mærker ned bare fordi der ikke står VAG på dem.
Jeg skrev tidligere at jeg godt forstår hvis folk vælger eks. vis en Renault.
Til gengæld er jeg af den overbevisning at der er forskel på de forskellige mærker indenfor VAG.
Men hvis nogen kan henvise til bare en Seat der kører med samme undervogn som en A4, er jeg da modtagelig, jeg har bare aldrig hørt om den.
Hilsen Lars
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
28-02-2014 kl. 19:45
Lars Christensen
bruger siden
07-
Men hvis nogen kan henvise til bare en Seat der kører med samme undervogn som en A4, er jeg da modtagelig, jeg har bare aldrig hørt om den.
Hilsen Lars
Exeo, blot for at nævne en. Som vel så også er den eneste ;-)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
28-02-2014 kl. 19:52
Th D
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Exeo, blot for at nævne en. Som vel så også er den eneste ;-)
Må indrømme at jeg ikke kender den model, beklager, kan du linke til den?
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-02-2014 kl. 20:13
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
28-02-2014 kl. 21:34
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Må indrømme at jeg ikke kender den model, beklager, kan du linke til den?
Hilsen Lars
Det kan jeg da:
http://da.m.wikipedia.org/wiki/SEAT_Exeo
http://mobil.dn.se/motor/tester/ny-seat-ar-gammal-audi/
Den blev sært nok aldrig det store hit...
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
28-02-2014 kl. 22:31
Hilsen Lars
Profil slettet
01-03-2014 kl. 07:29
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Hvorfor skulle jeg være sur på VAG? De har aldrig kostet mig penge.
Det med biler er jo som religion. Nogen synes bedst om et mærke, andre holder sig til noget andet. Jeg bryder mig ikke specielt meget om VAG's produkter, bla. fordi de er så dårlige til at hjælpe deres kunder, og så synes jeg det er absurd at folk er villige til at betale så meget ekstra for en VW, når bilen reelt set ikke er pengene værd.
Hvor har du dog sat dig ind i tingene. Utrolig hvordan du kan hakke VAG produkter ned uden at kan bevise dine påstande. Alle kender altid nogle som har haft en dårlig erfaring med et mærke, hvor de har haft nogle store udgifter. Nu har jeg tilfældigvis læst flere indlæg på det sidste hvor jeg kan se du klapper ekstra meget i dine hænder når det omhandler Renault! Kender du til deres kundeservice? Nej det gør du sikker ikke, for de har ingen!
Dette indlæg blev 01-03-2014 07:53 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-03-2014 kl. 09:28
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Læs lidt om 2.0TDI PD, kædeproblemer på TSI-motorerne (blandt andre problemer på dem), DSG-gearkasser, der går istykker, rust på Touran, Passat, A6 m.fl. - fortsæt selv listen......
Du har da fuldstændig ret; Der har været problemer, det har der også for alle andre bilmærker, inc. Mercedes.
At man hører mest om VAG´s problemer hænger sammen med at ca hver 4 bil i DK stammer derfra.
Fejlstatestikkerne melder ikke bare om antallet af problemer, men om antallet af problemer i forhold til antallet af biler fra en given produsent.
Man hører ikke om mange problemer på BMW, men helt æeligt, hvor mange % af markedet udgør de lige. Det betyder ikke at der aldrig er problemer.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-03-2014 kl. 10:08
K B
bruger siden
11-09-2012
skrev:
Hvor har du dog sat dig ind i tingene. Utrolig hvordan du kan hakke VAG produkter ned uden at kan bevise dine påstande. Alle kender altid nogle som har haft en dårlig erfaring med et mærke, hvor de har haft nogle store udgifter. Nu har jeg tilfældigvis læst flere indlæg på det sidste hvor jeg kan se du klapper ekstra meget i dine hænder når det omhandler Renault! Kender du til deres kundeservice? Nej det gør du sikker ikke, for de har ingen!
Jeg må refere til KS lige under dig. Jeg kender personligt ingen der har bøvl med VAG, men jeg kender så heller ikke nogen der kører i deres biler. Jeg kan kun forholde mig til bla. FDM og de artikler der bliver skrevet, samt det utal af folk der beskriver deres problemer med VAG produkter.
Jeg har intet tilhørsforhold til Renault, og indtil Clio IV kom på markedet, kunne jeg ikke drømme om at købe en Renault, men som alting, så ændrer tingene sig, for nogle mærker.
Jeg kender heller ikke til Renault's kundeservice, tilgengæld har jeg haft en del kontakt til bla. Carepoint, og har haft en del kunder der kørte i de biler, og deres kundeservice er heller ikke noget at råbe hurra for.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-03-2014 kl. 10:13
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Du har da fuldstændig ret; Der har været problemer, det har der også for alle andre bilmærker, inc. Mercedes.
At man hører mest om VAG´s problemer hænger sammen med at ca hver 4 bil i DK stammer derfra.
Fejlstatestikkerne melder ikke bare om antallet af problemer, men om antallet af problemer i forhold til antallet af biler fra en given produsent.
Man hører ikke om mange problemer på BMW, men helt æeligt, hvor mange % af markedet udgør de lige. Det betyder ikke at der aldrig er problemer.
Hilsen Lars
Hvorfor hører man så meget sjældent om problemer med Toyota? Så vidt jeg husker er de en af de største på markedet herhjemme. Problemet er ikke antallet af fejl, det er prisen og den hjælp man får.
At VW er det mest solgte mærke, er ikke en undskyldning når det kommer til dårlig omtale. Når man er det største mærke, burde man også have den bedste kvalitetssikring, garanti og kundeservice.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-03-2014 kl. 10:26
J L
bruger siden
16-07-2003
skrev:
Du glemte defekte rudehejs og det digitale instrument som går i sort.
Men jeg ved hvad du mener og det er netop den franske arrogance der skinner igennem. Tænk på hvor lang tid Citroën kørte med det forfærdelige hydraulik system.
Hvad med VAG der holder fast i DSG? ;-)
Profil slettet
01-03-2014 kl. 10:28
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Jeg må refere til KS lige under dig. Jeg kender personligt ingen der har bøvl med VAG, men jeg kender så heller ikke nogen der kører i deres biler. Jeg kan kun forholde mig til bla. FDM og de artikler der bliver skrevet, samt det utal af folk der beskriver deres problemer med VAG produkter.
Jeg har intet tilhørsforhold til Renault, og indtil Clio IV kom på markedet, kunne jeg ikke drømme om at købe en Renault, men som alting, så ændrer tingene sig, for nogle mærker.
Jeg kender heller ikke til Renault's kundeservice, tilgengæld har jeg haft en del kontakt til bla. Carepoint, og har haft en del kunder der kørte i de biler, og deres kundeservice er heller ikke noget at råbe hurra for.
Sjovt nok, så skulle vi lige igen vende snakken over på noget andet. Hvorfor starter nogle af jer altid med at skrive " jeg har intet tilhørsforhold til Renault" . Hvorfor er det så vigtigt at fremhæve? Hvem vil du/I overbevise?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-03-2014 kl. 10:35
K B
bruger siden
11-09-2012
skrev:
Sjovt nok, så skulle vi lige igen vende snakken over på noget andet. Hvorfor starter nogle af jer altid med at skrive " jeg har intet tilhørsforhold til Renault" . Hvorfor er det så vigtigt at fremhæve? Hvem vil du/I overbevise?
Det er jo dig der kommer med beskyldninger i anden tudetråd over, at bilmærker generelt, ikke kun Renault, har fået et kvalitetsløft, så du ikke længere kan bryste dig af at køre "Das Auto" fra VAG. Jeg har intet at bevise.
Profil slettet
01-03-2014 kl. 10:45
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Det er jo dig der kommer med beskyldninger i anden tudetråd over, at bilmærker generelt, ikke kun Renault, har fået et kvalitetsløft, så du ikke længere kan bryste dig af at køre "Das Auto" fra VAG. Jeg har intet at bevise.
Nu blander du hvis ting sammen. Men havde heller ikke forventet andet. Må desværre skuffe dig, men jeg kører i toyota i øjeblikket:-) men konen kører VAG altså en billig vw up! Så der er hvis ikke så meget at bryste sig med.
Dette indlæg blev 01-03-2014 10:45 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-03-2014 kl. 12:21
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Hvorfor hører man så meget sjældent om problemer med Toyota? Så vidt jeg husker er de en af de største på markedet herhjemme. Problemet er ikke antallet af fejl, det er prisen og den hjælp man får.
At VW er det mest solgte mærke, er ikke en undskyldning når det kommer til dårlig omtale. Når man er det største mærke, burde man også have den bedste kvalitetssikring, garanti og kundeservice.
Toyota er ganske rigtig et af de største herhjemme (ca 12%) og den største i verden.
Hvorfor man ikke hører om de problemer der er med Toyota kan jeg ikke forklare dig, men de findes.
Måske skyldes det at Toyota i rigtig mange år har kørt en benhård kundeservice, hvor man udskiftede stumper "før" de gik i stykker.
Jeg har selv kørt i Toyota og har oplevet at de skiftede næsten nye stumper blot fordi de var uorginale.
Samtidig tror jeg at man stiller højere krav til servicen, hvis mærket er dyere, det samme gælder om holdbarheden, så når noget går i stykker på en dyr bil brokker man sig mere end hvis bilen kun havde kostet det halve.
Så vidt jeg husker handlede denne tråd om hvorvidt man skulle vælge en Renault eller en VW/Audi til samme pris.
Man kan være heldig eller uheldig uanset hvad man vælger, og der er selvfølgelig større chancer for held med en nyere bil.
Jeg personligt ville dog vælge med hjertet i den prisklasse, da jeg mener en køretur skal være en nydelse, og hvis jeg ikke befinder mig godt i en given bil, bliver køreturen ikke morsom.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-03-2014 kl. 15:30
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Toyota er ganske rigtig et af de største herhjemme (ca 12%) og den største i verden.
Hvorfor man ikke hører om de problemer der er med Toyota kan jeg ikke forklare dig, men de findes.
Måske skyldes det at Toyota i rigtig mange år har kørt en benhård kundeservice, hvor man udskiftede stumper "før" de gik i stykker.
Jeg har selv kørt i Toyota og har oplevet at de skiftede næsten nye stumper blot fordi de var uorginale.
Samtidig tror jeg at man stiller højere krav til servicen, hvis mærket er dyere, det samme gælder om holdbarheden, så når noget går i stykker på en dyr bil brokker man sig mere end hvis bilen kun havde kostet det halve.
Så vidt jeg husker handlede denne tråd om hvorvidt man skulle vælge en Renault eller en VW/Audi til samme pris.
Man kan være heldig eller uheldig uanset hvad man vælger, og der er selvfølgelig større chancer for held med en nyere bil.
Jeg personligt ville dog vælge med hjertet i den prisklasse, da jeg mener en køretur skal være en nydelse, og hvis jeg ikke befinder mig godt i en given bil, bliver køreturen ikke morsom.
Hilsen Lars
Der er da problemer med alle mærker, det kan vist ikke diskutteres. Det kan måske hænge sammen med, at Toyota retter deres fejl allerede med det samme de opstår, så man ikke kommer ud for dårlig omtale pga. fejl som bliver ved at komme. Både Toyota og Honda har været i medierne med verdensomspændene kampagner på over 1 mio biler hver, men det bliver også ved det, netop fordi de retter fejlen.
Jeg tror ikke du kender bilejere ret godt, hvis du tror at ejere med henholdsvis 100.000kr og 500.000kr biler ikke stiller nogenlunde de samme krav. Folk der køber biler til 150.000kr og deromkring, kan være lige så gale i skralden over selv helt små detaljer. Jeg husker stadig med gru, en kunde der mente at den kromliste der sidder på motorhjelmen på en Fiat 500, sad skævt, til trods for at den var blevet rettet indtil flere gange, og målt efter på kryds og tværs :-)
Tråden handler netop om hvad der bedst kan betale sig at investere i, ikke om køreglæde. Der bliver lagt vægt på driftssikkerhed, og der vil det åbenlyse valg gå på en nyere Renault, fremfor en ældre Audi. Om der så er mere køreglæde i en Audi, end i en Renault, er så op til den enkelte at afgøre. Mit personlige valg ville lande på noget helt andet.