Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-02-2014 kl. 14:50
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-02-2014 kl. 22:44
Enig med J L, en lille benzin med turbo er et fornuftigt bud. Ford Focus har bla. den lille 125hk's 1.0 Ecoboost der skulle være rigtig fornuftig. Alternativt hvis du kan vente, så kommer der en ny Focus på et tidspunkt i år, med en ny 1.5 turbo-benzin med 150 eller 180hk. Den ser faktisk rigtig interessant ud. Og det kommer fra en Mitsubishimand som mig ;-)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-02-2014 kl. 09:36
Men det skal helst sidde i kølesystemet, og ikke bare være en elektrisk anordning inde i kabinen. Det mener jeg Peugoet/Citroen kørte med, og det hjælper ikke på brændstoføkonomien.
J R
bruger siden
13-12-2013
25-02-2014 kl. 11:09
Prisen på rensevæske gør forskellen på literprisen minimal.
Af egen erfaring så vil jeg ikke anbefale diesel til det kørselsmønster. I vores tilfælde, som ligner jeres til forveksling, gik det fint indtil 45.000 km. Og så begyndte problemerne med sod for hvert 8-12.000 km. Solgte ved 100K efter utallige besøg ved Ford og andre værksteder, til priser på 3000-3500 for en rensning..
Diesel er fedt..... hvis man har kørselsmønstret.
Jess
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-02-2014 kl. 17:06
Ang valg af bil kan være svært, hvis man ikke kender faldgruberne ved de enkelte biler. Jeg syns i skal prøve eks Toyota Avensis stw bla. jeres max beløb forbyder jer at gå i den nye Mazda 6 Stw....disse 2 er kvalitets og sikkerhedes mæssigt iorden. En Opel isignia ville jeg gå langt uden om. Det er en stor tung bil, som ikke er særligt velkørende med de gamle opel motorer som findes i benzin. Oktavia'en tjae smag og behag, men Vag produkter har det med at svigte eller gå istykker. Mondeo kunne også være en mulighed...men glem alt om langt på literen i de store sikre biler. Vil tro som markedet er pt er Ford Fokus med 1,0 motoren på 100-125hk den der vil køre længst. Men det er håndøre set i det samlede regnskab når man ikke køre mere.
Jeg kan ikke nævne det for meget. Sikkerheden skal være i top når vi især taler børne familier.....ja er jo dem der skal føre tingene videre. Så derfor går jeg bla. efter dette. Det mener jeg er på plads i Toyota Avensis og i den nye Mazda 6, men 6'eren vil nok koste lidt mere end jeres max beløb. Men man ved aldrig hvad man kan forhandle sig til...som meget let brugt siger priser ca 290k men der kan vel forhandles. Men ta nu ud og prøv de forskellige biler så i kan danne jer et indtryk. Og lige en ting....en bil er en relativ stor investering og mange skal afdrage over 6-7-8år. Det er vigtigt at man vælger den rigtige for en, Det kan være den eks koster lidt mere end ens beløb, men det er ikke meget set over løbetiden. Ikke noget værre end at stå og glo langt efter en bil man skulle have købt istedet. Ta den tid det tar om at vælge. og prøvekør gerne flere gange, det er forhandlerne vant til.
T i
bruger siden
17-06-2006
25-02-2014 kl. 21:33
Det kan godt være at du sparer lidt på tanken, men du betaler til gengæld mere i både indkøb og ejerafgift ved tilsvarende hk. Herudover er der så risiko for problemer ved "forkert" kørselsmønster, ligesom du aldrig vil komme i nærheden af den opgivne brændstoføkonomi i en dieselbil, der kun når at blive "lunken" det meste af tiden....
Hvis Octavia er ok størrelse ville jeg kigge nærmere på den elle alternativt en Focus st.car.
Men skal det være større kunne Mondeo, Avensis, Superb eller lignende.
Er du ellers tilfreds med din nuværende bil kunne du også overveje noget som dette, afhængigt af hvor tit du har brug for at transportere barnevogn (for man kan også godt klare sig med mindre end en balsal til bagagerum, selvom man får et barn ;-) ) :
http://www.billigbilpleje.dk/product/thule-easybase-949-4474/
http://www.youtube.com/watch?v=qam3l6wk_gE
Dette indlæg blev 25-02-2014 21:36 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
25-02-2014 kl. 22:29
Ja vi skiftede til en benzin, Skoda endda. Men valgte en Superb i 1,8 TSI. Den er vi glade for. Regn dog ikke med meget over 12 i snit.
1,4 TSI og 1,2 TSI 105 i octavia virker fornuftige, og ved de prøvekørsler jeg har foretaget var de også rimelig nøjsomme.
Jess
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-02-2014 kl. 07:07
Er svært at vælge kan være Avensis og Mazdaen er for store i det daglige og til bykørsel, men det skal i selv fornemme hvad der passer jer bedst og hvordan i føler jer til pas i bilerne. Jeg så lige VW golf Variant som demo fra 244 i hvid og en blåmetal 249. Flotte vogne og med en meget lav grøn afgift da de er sat til 20km/L i snit..Det man kan nævne ang skoda er at den ellers så fine bil fik anmærkning ved chrash test ved pæle testen. Hvor meget det betyder skal jeg ikke gisne om. VW har haft problemer med kæden på motoren, men har vist fået fixet dette. Men ellers er det en abnormal lyd der vil komme som noget der skræller og så er det på værsted ellers kan motoren i nogle tilfælle bryde sammen. Så minus og plusser.....men med jeres beløb ville jeg gerne have i skulle tjekke den nye VW Variant ud og se hvad i syns. Vil lige indskyde at fra skoda og vw er det modeller fra 2013 i skal kigge efter....ikke de gamle modeller.
Dette indlæg blev 26-02-2014 07:46 redigeret af dets forfatter.