Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
16-02-2014 kl. 14:08
altså en bil til 350K taber 170K over 3-4 år. Om den hedder det enen eller det andet.
Jess
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
16-02-2014 kl. 15:03
Da det er Mercedes med få km. tælleren du vil købe, da vil jeg afgjort anbefale dig, at købe en sådan.
Man skal passe på, hvad man siger og jeg har ikke en konkret test der beviser min påstand, men med udgangspunkt i de tidl. ejeres erfaringer og de forskellige tråde der har været her på dette medie - da er det min erfaring og oplevelse, at Mercedes Teknik er mindre sårbar end VW´s!
Der er enkelte Mercedes med Renaultmotorer og jeg ved ikke konkret, hvilke modeller dette er og jeg kender ikke til disses pålidelighed, men ellers er Mercedes rigtig dejlige - og stærke biler.
Værditab - den er sværere at spå, men jeg vurderer, at man ikke behøver skifte bil så ofte, hvis man køber en relativ ubrugt Mercedes. En Mercedes kan med alm. vedligeholdelse godt holde til 10 års hårdt brug - uden at blive "træt". Det kan du tage med i din samlede vurdering.
Endelig: Det er en meget stor fornøjelse at eje en Mercedes. Tunge døre, lækre materialer, kørekomfort af en anden verden og følelsen af at eje noget uopslideligt.
Dette oplevelse er meget specielt og begejstrer enhver, som kan værdsætte disse værdier-
Profil slettet
16-02-2014 kl. 17:52
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Der er (endnu) ingen Renaultmotorer i C-klassen - kun A- og B-klassen. Der er nu ingen grund til at være nervøs for pålideligheden i disse motorer - de er meget stabile og problemfri, men nogle af dem er med tandrem, der medfører en ekstra omkostning til udskiftning hver 6. år/xxx.xxxxkm, og jeg forventer heller ikke, at de kan køre helt så mange km som Mercedes' egne, men Mercedes må jo have vurderet, at de var tilstrækkeligt slidstærke.
C220CDI er Mercedes' egen 2.1l motor, der findes i forskellige versioner.
Vrøvl fra ende til anden, man kan godt høre du arbejder for Renault.
Renault har endnu til gode overhovedet at udvikle en motor, de har tyvstjålet alt teknik fra Dacia, som faktisk er skyld i Holden's snarlige undergang. Dermed er de med til at ødelægge Australiens bilproduktion.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-02-2014 kl. 23:10
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
17-02-2014 kl. 23:45
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-02-2014 kl. 19:26
carsten C.
bruger siden
16-02-2014
skrev:
Tak for input alle sammen.
@ Jacob- interessant at du nævner lyden. Jeg kigger bl.a. på MB'en fordi jeg synes den er godt isoleret, og jeg er ikke så hooked på passater fordi jeg kender mange der har Passet, og de har desværre haft mange problemer med dem. Jeg er dog godt klar over at Passaten er rigtigt godt isoleret
Der er ingen tvivl om at de jo sikkert køre fint alle sammen...og at den ægte Mercedes motor på 2,1L ikke er helt så tyst....meen den er bomstærk og trækker godt igennem og holder mange mange km hvis den bliver serviceret. Jeg mener og syns stadig der en helt anden fornemmelse i Mercedesen. Men klart den er jo noget dyrer fra ny. Men prøv dem efterfølgende på hinanden hvis du er i tvivl....Lidt det samme med Bmw'erne's diesel lyd, men syns nu ikke det gør det store at man kan høre lidt under accelerration.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-02-2014 kl. 23:34
Profil slettet
19-02-2014 kl. 09:00
I forhold til hvad man får (eller rettere ikke får) for pengene i en motor- og udstyrspint C-klasse er der mere for pengene i en VW.
Mercedes er lækker, ingen tvivl om det, men først når man snakker de større motorer og udstyrsklasser.
Jeg synes det er helt pinligt at se de sælgere som lige præcis kunne få råd til den mindste og mest skrabede MB C-kl. i firmabilsbudgettet.
Så ville jeg til hver en tid vælge en Passat.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
19-02-2014 kl. 14:49
Anker Bøje
bruger siden
07-08-2013
skrev:
I mine øjne er en standard C 200 da mindst lige så kedelig som en Golf.
I forhold til hvad man får (eller rettere ikke får) for pengene i en motor- og udstyrspint C-klasse er der mere for pengene i en VW.
Mercedes er lækker, ingen tvivl om det, men først når man snakker de større motorer og udstyrsklasser.
Jeg synes det er helt pinligt at se de sælgere som lige præcis kunne få råd til den mindste og mest skrabede MB C-kl. i firmabilsbudgettet.
Så ville jeg til hver en tid vælge en Passat.
Det er jo det fede ved at diskutere biler. Smag er forskellig og indgangsvinkler dermed forskellige.
Og jeg kan ikke beskrive hvor uenig jeg er med dig :-)
Jeg synes netop, det er et udtryk for rigtig god smag, at man vælger en definitiv kvalitetsbil uden udstyr (dog incl. aut.gear) frem for en tilfældig bil med en masse udstyr.
Jeg har tit oplevet folk vise mig deres nyanskaffede "et-eller-andet-mærke" som bugner af udstyr. Og selvfølgelig har jeg rost folk for deres valg, men min første tanke er som regel: "du kunne have købt dig en vaskeægte Mercedes uden udstyr for de penge som din tilfældige bil med udstyr koster"!
Tænk bare at være den første, som ejer en Mercedes. Altså en rigtig. (DVS: % A+B + varevogne + "rumbilerne") Det må altså være noget ganske særligt! Jeg har altid købt Mercedes med 250.000+ på tælleren! Og de har faktisk været fantastiske biler.
Smag er forskellig og jeg aldrig overveje at købe et VW-produkt frem for en Mercedes!
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-02-2014 kl. 16:10
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
skrev:
Det er jo det fede ved at diskutere biler. Smag er forskellig og indgangsvinkler dermed forskellige.
Og jeg kan ikke beskrive hvor uenig jeg er med dig :-)
Jeg synes netop, det er et udtryk for rigtig god smag, at man vælger en definitiv kvalitetsbil uden udstyr (dog incl. aut.gear) frem for en tilfældig bil med en masse udstyr.
Jeg har tit oplevet folk vise mig deres nyanskaffede "et-eller-andet-mærke" som bugner af udstyr. Og selvfølgelig har jeg rost folk for deres valg, men min første tanke er som regel: "du kunne have købt dig en vaskeægte Mercedes uden udstyr for de penge som din tilfældige bil med udstyr koster"!
Tænk bare at være den første, som ejer en Mercedes. Altså en rigtig. (DVS: % A+B + varevogne + "rumbilerne") Det må altså være noget ganske særligt! Jeg har altid købt Mercedes med 250.000+ på tælleren! Og de har faktisk været fantastiske biler.
Smag er forskellig og jeg aldrig overveje at købe et VW-produkt frem for en Mercedes!
Men er det ikke lidt fesent at køre i en bil til x-antal hundredetusinde, uden noget nævneværdigt udstyr? Så er vi vel lidt der hvor folk vælger en Golf med A/C, ingen fartpilot og manuel rudetræk i bagdørene, istedet for at vælge f.eks. en Cee'd med klima, fartpilot og el-ruder. Altså til samme eller færre penge.
Men det er jo selvfølgelig hvad man vægter højest, jeg er glad for ovennævnte ting, dog kan jeg sagtens undvære el-ruder, hvis der er klima.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-02-2014 kl. 20:15
Thomas Pedersen
bruger siden
03-05-2008
skrev:
Nu er der jo også forskel på kvaliteten - det firma jeg arbejder i, har både Passat, A4, A6 og også lidt MB og BMW, og der er det absolut mest VW / Audi der holder på værksted og er problemer med...
Så efter min mening får man noget ekstra for premium pengene...
Ja de eneste 2 Premium mærker der er på marked er BMW og Mercedes. Det er faktisk ikke en debat værd om en af de 2 er bedre at købe end eks en golf....hvis prismæssigt man er tæt på hindanden, er en Premium bil klart at foretrække.....og det er endda sat op sådan at en Mercedes/Bmw næsten ny med eks 70.000 på tælleren er mere værd og bedre en en sprit ny golf...Meen ved mange vrisser på næsen af sådanne udtalelser...men livet er altså andet end leverpostej's biler der bliver solgt til overpriser.....
Lidt som en tråd der var med en der ville have oktavia stw 140hk tdi sprit ny...anbefalede ham at skæve til Mercedes B-klassen, som let brugt kunne erhveres for 329- 360. Dog 329 med 109hk renault motor (køre sublim skal det siges) omkring 350 kan man få 136hk original Mercedes diesel motor der køre tæske lækkert. Det blev totalt skudt i sænk....bla. fordi man begyndte at nævne nypriser og udstyr. Man mente mercedesen var langt bagefter i udstyr...hmm ja den har klima men kun halv automatisk som i mange af Bmw 5 seriens modeller....kan stilles på gradantal, så det virker næsten som fuldauto. Manglede fartpilot, men kan isættes for 5000,- Den er langt sikkerer og køre umådeligt bedre end en okatavi. Komforten i bilen er rigtig god, ligeledes sæder med multiindstillinger mv...Folk kan ikke se det!!!
Profil slettet
19-02-2014 kl. 20:41
Den er bevist fremstillet billigt for at lokke kunder til som egentligt ikke har råd til en Mercedes og jeg vil tro at det danske marked er et af de eneste de sælges på.
Jeg synes også Mercedes er lækker, men først i en E 350 med den rigtige 6-cyl motorversion .
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-02-2014 kl. 21:16
Anker Bøje
bruger siden
07-08-2013
skrev:
En standard C-kl. Har intet med premium kl. At gøre (hvad det så end er i bilklasser under 1 million ?)
Den er bevist fremstillet billigt for at lokke kunder til som egentligt ikke har råd til en Mercedes og jeg vil tro at det danske marked er et af de eneste de sælges på.
Jeg synes også Mercedes er lækker, men først i en E 350 med den rigtige 6-cyl motorversion .
Altså det du siger er at Premium biler først kommer over en million....og at man ligeså godt kan tage en golf som en standard C-klasse...Gad vide hvor du har gjort dine erfaringer henne...Iøvrigt har betegnelsen Premium intet at gøre med hvor dyr bilen er eller om det er 4 eller 6 cyl....Her drejer det sig om at kunne se forskellen og mulighederne for at kunne erhverve sig en bedre bil, end det helt almindelige. Jeg vil iøvrigt oplyse om at både Bmw/Mercedes anerkender hinanden som de 2 top spillere på banen hvad angår en bedre kvalitet end andre, og det gør sig gældende hvad enten det er dyrt eller billigere....så er de foran der kunkurenter i kvalitet over de paramter der afgør om det er en Premium bil. Så er der et kendt udtryk der hedder lidt men godt.....er bedre end osv
Dette indlæg blev 19-02-2014 21:19 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
19-02-2014 kl. 21:26
men alligevel kunne det være sjovt at høre om du har ejet nogle af de såkaldte premiumbiler eller om du bygger dine udtalelser alene på læsning af bilblade?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-02-2014 kl. 21:36
Anker Bøje
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Ok T Nielsen du lyder frelst så jeg lader dig leve glad videre i din overbevisning :-)
men alligevel kunne det være sjovt at høre om du har ejet nogle af de såkaldte premiumbiler eller om du bygger dine udtalelser alene på læsning af bilblade?
Ja det har jeg da !! Frelst er jeg nu ikke, men kender forskel på kvalitet når jeg ser og prøver det...Ja du vil lade mig leve videre i den overbevisning, er sikkert også det bedste for ellers skal du nok have skøjterne fundet frem :-)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-02-2014 kl. 21:45
Anker Bøje
bruger siden
07-08-2013
skrev:
En standard C-kl. Har intet med premium kl. At gøre (hvad det så end er i bilklasser under 1 million ?)
Den er bevist fremstillet billigt for at lokke kunder til som egentligt ikke har råd til en Mercedes og jeg vil tro at det danske marked er et af de eneste de sælges på.
Jeg synes også Mercedes er lækker, men først i en E 350 med den rigtige 6-cyl motorversion .
Men nu er der jo nogle der vægter brændstoføkonomi højt, og så dur en 6-cylindret ikke.
Profil slettet
19-02-2014 kl. 22:05
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Men nu er der jo nogle der vægter brændstoføkonomi højt, og så dur en 6-cylindret ikke.
Så dur premiumklasse nok heller ikke, så rimelig irrelevant bemærkning, ikk?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-02-2014 kl. 22:18
Anker Bøje
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Så dur premiumklasse nok heller ikke, så rimelig irrelevant bemærkning, ikk?
Næh..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-02-2014 kl. 23:11
Thomas Pedersen
bruger siden
03-05-2008
skrev:
Det synes jeg nu ikke passer, jeg har en 6 benet diesel som kører ca 17 km/l i gennemsnit, det er fint synes jeg!
Det er også ganske flot faktisk. Hvad kører du?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-02-2014 kl. 16:30
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nu er en B-klasse i mine øjne heller ikke en "ægte" MB. Det er en fin, forhjulstrukken familiebil, men der er ikke meget "premium" over den.
Gå dog til syn og optik og få et tilbud på en premium brille :-) Nej det er muligt at den i dine øjne ikke er det.....men jeg vil til enhver tid påstå at den er finere og bedre skruet sammen, kvalitets mæssigt Vag produkter overlegen. Den nye Bmw 2 Aktive Tourer med forhjulstræk er så heller ikke en rigtig Bmw i dine øjne...vi ved at folk sjælent får tjekket deres øjne, og opdager for sent at de ikke ser så godt..Åhh nej nu lægger jeg jo ord i din mund eller......hmm ja den nye 3cylinder motor på 1,5 L fra "bmw" er sikkert heller ikke premium og ej heller konstruktion eller samle kvalitet..Men igen det kan gå tilbage for enhver, jeg tror bare ikke det bliver for Bmw eller Mercedes trods hvad andre måtte tro...
Ironi kan forekomme :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
20-02-2014 kl. 19:19
Når du er forelsket i en MB, så skal du saft susende mig ikke købe en Golf.
Uanset hvad, så vil du fortryde.
Om en bil er "premium" eller ej, er der vist mange meninger om, du skal være opmærksom på at i Tyskland er prisforskellen på MB, BMW og andre mærker langt mindre, grundet vores afgifter, om disse biler er prisforskellen værd i DK, må du jo så selv vurdere.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-02-2014 kl. 20:42
Motorstyrring og speeder respons er bla nogle af elementerne i om en bil køre fortræffelig, samt undervogn.
Dette indlæg blev 20-02-2014 20:45 redigeret af dets forfatter.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
20-02-2014 kl. 22:36
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Men er det ikke lidt fesent at køre i en bil til x-antal hundredetusinde, uden noget nævneværdigt udstyr? Så er vi vel lidt der hvor folk vælger en Golf med A/C, ingen fartpilot og manuel rudetræk i bagdørene, istedet for at vælge f.eks. en Cee'd med klima, fartpilot og el-ruder. Altså til samme eller færre penge.
Men det er jo selvfølgelig hvad man vægter højest, jeg er glad for ovennævnte ting, dog kan jeg sagtens undvære el-ruder, hvis der er klima.
Nej!
For mig er det bilen, der gør det! Hvis en bil ikke er skøn uden udstyr - så er den det heller ikke med.
Jeg synes, at en Mercedes (og lækre biler generelt) skal have aut.gear. Ellers er jeg faktisk ligeglad med udstyr.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-02-2014 kl. 22:45
Dette indlæg blev 20-02-2014 22:47 redigeret af dets forfatter.
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
24-02-2014 kl. 12:44
K S
bruger siden
23-02-2014
skrev:
..... hvorfor ikke vælge en Kia med 7 år eller en Hyundai med 5 år og ubegrænset km?
Mvh
K S
- fordi der er andet i livet end garantiperioder.
- fordi ikke alt kan afvejes rationelt.
- fordi Hyundai og Kia stadig efterlader visse personer, heriblandt mig selv, fuldstændig upåvirket, objektive kvaliteter upåagtet.
- fordi.... (find selv på mere, hvis du får styrket dit troll-ego den vej rundt...)