Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

13-02-2014 kl. 02:08

Der er en del skrækhistorier her på mediet om tilsodede motorer, men flere har ligeledes berettet om gode erfaringer ved kontinuerlig brug af Bell Ad. Måske du kan holde problemerne væk ved brug af dette??

Håber andre vil skrive lidt om dette - for det er voldsomt dyrt at skille sig af med en tre år gammel bil - rent afskrivningsmæssigt!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-02-2014 kl. 07:20

Jeg ville skifte til en benzinmodel evt. i samme årgang og købe/sælge privat, så kan du jo bytte lige over, måske endda få lidt "overskud" (din diesel vil formentlig kunne koste lidt mere).
Der har været stor afskrivning på din bil, men det er jo ikke reelt at sammenligne med at købe en ny. Hvis du i stedet finder en tilsvarende benzinmodel har den jo haft samme afskrivning !

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2014 kl. 11:58

Altså hvis du er glad for bilen - træt af den store afskrivning, og kun vil skifte pga ammestuesnak - så behold endelig Yaris`en !!!

Moderne dieselbiler sviner mere hvis de ikke bliver brugt rigtigt men moderne helsyntetiske motorolier er idag konstueret sådan at de "bærer" det koks og slagger som motoren udskiller ved småturskørsel og først aflejrer det i motoren når olien ikke kan transportere mere skidt.

Så i virkeligheden er problemet løst hvis du laver et olieskifte mellem de almindelige serviceintervaller og bruger en effektiv bell-add rensekur samtidig.

Og ja - det kan lyde "overkill" at skifte olie hver 7500-10000 km men du får højest sandsynligt ikke problemer med EGR-ventiler, defekte dyser og partikelfiltre som ellers er dyre reparationer på en dieselbil.

Originale olier kan købes på nettet til 75kr/literen ( sikkert billigere på ebay) og det er pærenemt at gøre selv.

Dette indlæg blev 14-02-2014 11:59 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2014 kl. 19:31

Hvorfor skifte bil ? Det er ihvertfald det dyreste med sikkerhed. Glem ideer og kloge meninger. Du gør bedst i at holde ved dit køb og se om det ikke går.

Dette indlæg blev 14-02-2014 19:32 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-02-2014 kl. 21:48

Teddy Østerby bruger siden 26-08-2008 skrev:
Tror jeg har besluttet mig for at beholde den, det er alt for dyrt at sælge den nu.
Så må jeg bare krydse fingre for at Yaris holder til mit forbrug.

Forstår ikke helt hvorfor du ikke overvejer at bytte til en tilsvarende benzin model, så er værditabet jo nogenlunde ens?

Du skal ihvertfald passe på med at lægge for meget vægt på en del af kommentarerne herinde. Diverse "husmands-holdninger" som ikke mener at det er et problem uden reel viden er lidt farligt (og dem der baserer det på gamle diesel konstruktioner er jo helt i hegnet. De nye dieselmotorer/partikelfiltre er langt mere følsomme end gamle konstruktioner)
Du kan jo prøve at søge lidt på nettet, eksempelvis på FDM side, så vil du se at der er en del problemer med dyre rep. på diesel der ikke kører længere ture.
Men hvem ved, du kan jo være heldig, men forstår ikke helt hvorfor man ikke bare bytter?