Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-02-2014 kl. 19:50

Super fed begynder bil, jeg er dog fortaler for at man køber en bil med en lille motor, da man nok har en tendens til at køre lidt stærkt og vildt når man er ung, fred være med det og der er ikke noget mere usexet end en lille mikrobil, men man skal gøre op med sig selv om man vil have den fede bil med en stor motor og kan vise sig frem overfor vennerne? eller måske snuppe det mindre fede valg og købe en mikrobil med en lille motor og dermed spare penge på benzin, forsikring og samtidigt ikke køre sig selv eller andre ihjel :-)

Hvis du ikke vil have en lille bil? så kan jeg godt sige god for den 406`er.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-02-2014 kl. 20:49

Fed vogn og meget billig , men pas på forsikringen, jeg giver 9000 om året for min datters Punto 1.2 og det er bare ansvar...

Profil slettet

Profil slettet

11-02-2014 kl. 20:56

Må man det Jakob? eller står den i hende navn? det ville være dumt hvis i nu lavede en skade og de så ikke dækkende :-(

Dette indlæg blev 11-02-2014 20:56 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2014 kl. 07:59

Hej Mads.

Ja det må man gerne, jeg kontaktede netop min forsikring for at have klare linjer og for at høre hvad jeg kunne købe uden forsikringen eksploderede (max 1.2 L motor). Derudover ønsker jeg også at hun optjener ancinnitet. Hun står som bruger og deraf den voldsomme præmie. Hun deler den med min kone, men var det udelukkende datteren som kørte den, kunne jeg lige så godt omregistrere den. Forsikringsmæssigt vil det ikke betyde noget, men beholder den, da jeg tænker at den ikke følger med hvis hun en dag flytter hjemmefra :-).

Det man ikke må er at lade børnene køre i ens eget navn, altså ikke stå som brugerere. Det ville så osse give en noget anden præmie.

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2014 kl. 10:33

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/daewoo/matiz/08-s/2011092

Federe bliver det vist ikke.

Men hvis du skal flotte dig;
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/daewoo/kalos/14-se/1394273

Jeg går ud fra du selv kan fikse på bilen, det kan jeg nemlig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2014 kl. 15:10

Jacob W.......øhh hvor gammel er din datter ? og hvilket selskab bruger i

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2014 kl. 15:22

Gider slet ikke kommentere på design og hvad der er fedt, da det er en smagssag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2014 kl. 15:37

Jakob Wittendorff

bruger siden
25-01-2014

skrev:
Hej Mads.

Ja det må man gerne, jeg kontaktede netop min forsikring for at have klare linjer og for at høre hvad jeg kunne købe uden forsikringen eksploderede (max 1.2 L motor). Derudover ønsker jeg også at hun optjener ancinnitet. Hun står som bruger og deraf den voldsomme præmie. Hun deler den med min kone, men var det udelukkende datteren som kørte den, kunne jeg lige så godt omregistrere den. Forsikringsmæssigt vil det ikke betyde noget, men beholder den, da jeg tænker at den ikke følger med hvis hun en dag flytter hjemmefra :-).

Det man ikke må er at lade børnene køre i ens eget navn, altså ikke stå som brugerere. Det ville så osse give en noget anden præmie.

man må da gerne lade sine børn køre i ens bil !! Men netop du kunne risikere at smide de penge ud du formoder hun optjener i ancinitet hvis hun ikke næsten med det samme får bil og egen forsikring efter denne...hun vil ikke optjene særligt meget ved eks 2 år. Ofte er det sådan at rådet er at børnene er bedst tjent med at erhverve deres egen bil når de fylder 21, idet der ofte er billige forsikringer med på en ny bil. Man kan sige at det man eks giver i afdrag pr år for bilen svare til den dyre forsikring..så mange vil med fordel kunne vente med deres egen til det fyldte 21år.

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2014 kl. 07:35

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
man må da gerne lade sine børn køre i ens bil !! Men netop du kunne risikere at smide de penge ud du formoder hun optjener i ancinitet hvis hun ikke næsten med det samme får bil og egen forsikring efter denne...hun vil ikke optjene særligt meget ved eks 2 år. Ofte er det sådan at rådet er at børnene er bedst tjent med at erhverve deres egen bil når de fylder 21, idet der ofte er billige forsikringer med på en ny bil. Man kan sige at det man eks giver i afdrag pr år for bilen svare til den dyre forsikring..så mange vil med fordel kunne vente med deres egen til det fyldte 21år.

Korrekt, lejlighedsvist og uden mønster, men ikke på fast basis. Eksempel: Dit barn må ikke låne din bil til sport 3 gange fast hver uge. Helt galt bliver det hvis barnet kører mest i bilen, derfor bliver de fleste forsikringsselskaber også mistænksomme hvis man køber bil nr. 2 når ungerne lige har fået kortet.

Du har helt ret i at hun hurtigt vil miste sin ancinnitet, såfremt hun ikke fortsætter som bruger.

I vores tilfælde er den meget dyr det første år, dyr det næste år og derefter acceptabel.