Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-02-2014 kl. 18:43

Tjae.....snart en baby skriver du. Måske noget nyere Stationcar var en option. Men ved alle bilkøb hvor der indgår babyer/børn syns jeg man skal gå efter sikkerheden, og ikke stirre sig blindt på noget som ikke er brugbart..Ang sikkerhed er det også sådan at når bilen er 10år begynder nedbrydningen af metallet også. Det bedste er at købe relativ ny bil, men koster jo lidt mere end de 70-90.000,- Men noget i måske lige skal vende med hinanden, hvis dette her ringer en klokke hos jer..Driften af en næsten ny bil vil altid være langt mindre, men tilgengæld har man glæde bla. af sikkerheden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-02-2014 kl. 21:35

Hmm ja har kigget lidt....og tar lidt efter hvad du skriver om i dit indlæg. Skal i have god kvalitet til rimelig pris....Ja Honda Civic ca årgang 2010 til omkring 134.000,- for en 1,8'er. med rimelig dyb bagage bund, og som er en Japans svar på Bmw....Med bagrund i dine udtaelser om Bmw'en, vil jeg sige at en Honda er da svaret så...alt andet bliver ikke så spændende at komme i--Honda er kendt for kvalitet og sikkerhed på højeste trin....blot en overset vogn. Men den køre super og man kan mærke det spiller...Derfor er Honda'en måske der i skal ligge jeres penge, også selvom den overstiger jeres max beløb, selvfølgelig ikke hvis i slet ikke har råd....men uha en 30-40.000mere får i noget lækkert, og der kommer Honda så ind. Relativ ny bil fra 2010 til rimelige penge...i vil sikkert hen af vejen fortryde hvis i vælger andet....men men lad det summe nogle dage og kør gerne igen prøveture i bilerne lige efter hinanden, så ser i tydeligt forskellen.....og ja i skal vel have bilen i nogle år, så det er med at gøre tingene grundigt og vælge rigtigt første gang, for ellers koster det. Og ja jeg ved godt man kan få en sprit ny Opel corsa 5dørs 85hk til 129.000.- er som sådan et super super tilbud, men køre ikke som Honda eller Bmw'en, men den er selvfølgelig helt ny Corsa'en til denne pris, og iøvrigt meget sikker hvis noget sker. Jeg syns i skal snakke om de 2 biler her....en brugt Honda Fra 2010 til ca pris 134.000 minus et evt afslag. En Sprit ny opel corsa til 129.000....Det er de 2 steder jeg mener i virkeligt får noget for pengene....Hondaen er kreds at sidde og køre i og kvaliteten fornægter sig ikke...Ny Opel med 85hk, 2års garanti og den køre ganske godt i undervogn og bilen er i balance og holder sikkert i mange år frem...begge biler syns jeg man får meget for pengene....Giv gerne feedback hvis du ikke er enig eller du mener tingene ser anderledes ud fra jeres synspunkt....

Måske er prisen jeg angiver ikke noget i syns er rigtigt, men i vil få så meget mere bil end i priser lige under.....Men er op til jer, men så ny som muligt

Dette indlæg blev 02-02-2014 21:44 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 00:31

Nu ved jeg ikke hvordan i har det med sedan'er, men hvis det er, så prøv at kigge på Mitsubishi Lancer fra 2008 og frem. Der er lige pt. 2 til salg til under 100.000kr. Alternativt er der en 5 dørs til 118.000kr.

Designet er jo en smagssag, men kvaliteten og udstyret er rigtig god til prisen. Alle har klima og fartpilot bla.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2014 kl. 06:45

Dacia Logan fås som st.car til 110.000 kr for en helt ny :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 10:48

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Dacia Logan fås som st.car til 110.000 kr for en helt ny :-)

Nu står jeg ikke selv i situationen, men jeg kunne godt forestille mig at springet fra en BMW til en Dacia måske alligevel er en anelse "ekstremt" ;-)

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2014 kl. 15:39

En ting er jo hvad man drømmer om at køre rundt i, noget andet er jo økonomi og hvis du vægter en ny bil med sikkerhed, garanti og alt det der højere end en ældre bil i luxsusklassen som en BMW er, det er op til en selv, men man kan godt gå fra en BMW og "ned" i et andet bilmærke, alt andet er mærkesnobberi og er du til det? har man også råd til at kør i den bil man vil.

Bare min mening.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 15:49

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
En ting er jo hvad man drømmer om at køre rundt i, noget andet er jo økonomi og hvis du vægter en ny bil med sikkerhed, garanti og alt det der højere end en ældre bil i luxsusklassen som en BMW er, det er op til en selv, men man kan godt gå fra en BMW og "ned" i et andet bilmærke, alt andet er mærkesnobberi og er du til det? har man også råd til at kør i den bil man vil.

Bare min mening.

Man kan sagtens gå ned, men at gå fra BMW til Dacia er så også at gå fra den ene yderlighed til den anden. Og at man ikke vil køre en Dacia har som sådan ikke noget med mærkesnobberi at gøre. Dacia er reelle biler til en god pris, til dem der bare skal fra a til b, og ellers er ligeglad med hvordan bilen kører og ser ud. Har man kørt BMW, er dette nok ikke tilfældet.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2014 kl. 15:53

Men det er da bare ikke råd til mere med kun 100K at gøre godt med og hvis du tror at de andre mærker trådstarter foreslår er meget bedre? på nær Hondaen.....måske så tager du fejl.

fint at man er til BMW og har haft råd til denne mens man var ung, nu er der en familie og børn på vej og så må man gå lidt på kompromis, så der er råd til alt det sjov man kan lave med sine børn, for det er sgu dyrt at have børn idag.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 16:03

Nu foreslår han jo selv nogle forskellige biler i forskellige klasser. Civic hører vel mest til mellemklassen sammen med 307 og Mazda 3, og Corsa, Mazda 2 og 207 hører til mini.

307 ville jeg holde mig fra. Det er muligt de senere årgange blev bedre, jeg ville bare ikke tage chancen. Corsa, Mazda 2 og 207 bliver nok for små hvis der skal klap/barnevogn med. Mazda har stadig rustproblemer.

Lanceren som jeg nævnte længere oppe, ville være et godt bud. Overset bil med masser af udstyr til en god pris, og som bonusinfo er der ikke tandrem der skal skiftes.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2014 kl. 19:22

Hej Jannik

Hvilken model taler du om som har kæde og ikke tandrem? da det kun er Diesel udgaven med 116 HK som har kæde ( 2003 - 2008 ) alle de andre fra før 2009 har tandrem ifølge min database.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 21:37

Først og fremmest kan jeg ikke finde et tandremssæt uoriginalt, andet end til 2.0 DI-D som er en VAG TDI, hverken på ebay, refako eller bare google, og for det andet så kører Evo X med kæde, og motorserien er den samme. 1.8 benzin med 143hk hedder 4B10, og 2.0 med 295hk hedder 4B11. Så samme serie.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2014 kl. 22:25

Nu regnede jeg ikke med at Evo X var inkluderet ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

03-02-2014 kl. 23:27

Det er den heller ikke, men motorserien er den samme, så jeg tvivler meget stærkt på at de har lavet en model med kæde og en med tandrem. Det ville ikke ligne Mitsubishi i hvert fald. Jeg kan jo selvfølgelig godt tage fejl, men så virker det bare underligt at sådan en tandrem + diverse strammere og medløberhjul ikke er til at støve op nogen steder.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2014 kl. 00:16

Mads Hansen

bruger siden
02-02-2014

skrev:
Tak for svarene allesammen. Tror nok ikke det bliver en DACIA, den har vi kigget på og det er alligevel ikke noget helt for os.

Mht. CIVICen er der så en specielt grund til at det skal være en 2010 model? Vi har fået tilbudt en 2008 model med 60.000 kørte KM til 99.900 kroner. Vil dette være et dårligt valg?

Igen tak for jeres tid, det er værdsat!

Åhh blot fordi jo nyere des bedre, men prisen skal jo være iorden....havde regnet med at man kunne slå 7-10.000 af evt. Men er den i har fået tilbudt fin overalt, er 100 vel ikke galt