Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-01-2014 kl. 18:46

Tjae den er ikke nem syns jeg....med al respekt, de parameter du stiller op som bla. mindst 10års ejerskab af bilen...børn i bilen...God brændstof økonomi etc. Ser det ikke som realistisk at tage en til 90-100.000kr....Ved køb af en brugt vil i sikkert forholdsmæssigt få en del rep hen af vejen..I bruger bil ca 2000km om måneden til job, dertil skal lægges evt privat km kørsel udover ?

Eks hvis i køber en brugt som eks ovenover, vil bilen sikkert skulle have skiftet en del hen af vejen, for den kommer til at køre mange km set over 10år...

Folk har mange forskellige forestillinger om hvad de vil ofre på en bil, de glemmer bare ofte at sætte realisme ind i de parameter de opstiller....Altså 2 børn og mindst 10år og det km antal. En nyere eks Toyota avensis std ville sikker holde de 10år uden de store problemer.....men koster så det dobbelte af hvad jeres budget til indkøb af bil er. Men på den lange bane kan det være det går op rent økonomisk....Men det med det med 20km/l kan være svært at ramme med 2 børn og større bil...kender ikke til jeres økonomiske formåen, men lad mig sige det sådan. I skal ramme rigtigt 1 gang i investere i bil til jer selv og de 2 børn over de 10år, for ellers bliver det endnu dyrere.

Hvis jeg var jer, hvilket jeg ikke er, ville jeg saste på en fremtidig halvstor sikker bil med god plads til børn og de ting man medbringer, som barnevogn/klapvogn etc, og få den financieret over 8år der hvor i køber bilen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

21-01-2014 kl. 10:04

Jeg er helt på linie med T Nielsen:

Enten købe en bil til 80.-90.000 for en 5 år gammel bil, der holder 5 år - eller en spritny bil, der nok nærmere koster 200.-250.000 kr, men (måske) holder alle 10 år og med lavere driftsomkostninger de første 5 år. (Du kommer nok ikke uden om, at når en bil efter 8 år har kørt ca 200.000 km i dit tilfælde, så kommer regningerne som snapse til en julefrokost).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg