Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-01-2014 kl. 11:19

Er det fabriksny vi taler om?

Derudover skal du jo nok overveje om økonomi betyder noget eller ej. På den ene side siger du at prisen ikke er vigtig, på den anden side taler du om værditab etc??

Er det en max pris eller?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

17-01-2014 kl. 13:09

Morten F synes jeg kommer med det bedste bud:

En gudesmuk - næsten engelsk luksuriøs bil - i tysk kvalitet. Mercedes CLS er simpelthen fantastisk efter min mening.

Når vi er oppe i den prisklasse, synes jeg det er vigtigt, at man synes bilen er smuk! Og det tror jeg alle synes! Prøv at google w219 og w218. (W219 er den første udgave)

Og personligt tror jeg, at Mercedes CLS fortsat er en bil, man vil vende sig efter - også om 20 år. Det er jeg ikke sikker på er tilfældet med XF eller S5 (som dog begge er skønne biler - nu)

Mht. værditab så tror jeg ikke, du går helt galt i byen ved at købe en CLS i 400-500.000 kr. klassen. Vi er mange, som gerne vil eje den bil. Og det holder prisen oppe.

Umiddelbart tror jeg, det er en bil, som vil holde værdien lige så godt som de åbne klassikere!

Skriv nu endelig, hvad du købte :-)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

17-01-2014 kl. 13:32

Simon J

bruger siden
02-02-2013

skrev:
Hej Joakim, gode muligheder du kommer med. Du har helt ret i, at bilen til sådan en pris skal være smuk!. Det syntes jeg dog mange biler er når man kommer op i den prisklasse.. Der er ikke andet for, end og kigge hos forhandleren og høre hvad han siger, det var rart med nogle råd :)

Prøv en CLS! Prøv den!

Jeg har prøvet en S5 og det er bestemt en fin bil, men en CLS er simpelthen gennemført kram. Den er følelig solid og man føler sig altså lidt ydmyg, når man kører i en bil i denne kvalitet.

Jeg ejer en Mercedes 280 S (W108 -1972) og en Mercedes 500 SE (w126-1988) og selv om det er biler, som ikke længere er dyre - så har man altså oplevelsen af, at eje noget helt specielt - som man ikke bare ejer på lånt tid.

Med den rette ejer, er der tale om biler, man kan købe, køre og glæde sig over i årtier - og ikke bare år.

Dette indlæg blev 17-01-2014 13:35 redigeret af dets forfatter.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

17-01-2014 kl. 13:46

Misforståelse :-)

Dette indlæg blev 17-01-2014 13:50 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-01-2014 kl. 16:06

Simon J bruger siden 02-02-2013 skrev:
Hej, ja det lyder underligt noget af det jeg har fået skrevet.. Jeg ser det som tilsvarende køb af en mindre bil blot med større beløb, selvom man har råd vil man stadig gøre det bedste køb både økonomisk og bilmessigt.

Vi snakker køb af fabriksny bil, T I

Tvivler alvorligt på at der er nogle "gode køb" i den klasse, hvis du begynder at overveje værditab. Du skal regne med at bilens værdi er mindst halveret efter 4 år.

Så ligesom alle andre biler vil det være billigere, jo lavere nypris bilen har.

Så hvis du vil have luksus og økonomi samtidig skal du overveje en billigere bil som evt. er luksuriøst udstyret (det kunne eks. være en Mondeo, Insignia, mfl).
Dette giver selvfølgelig ikke samme "imponator-effekt" som dem du nævner og jeg regner med at udstrålingen af god/dyr smag også betyder en del.

Så en Audi er ikke et bud efter min mening, alt for almindelig (ikke S5, men generelt)....
En Jaguar kunne være et bud, lækker bil, men måske en anelse engelsk "morfar" efter min mening, selvom de har strammet sig an i de senere år.
Personligt ville jeg nok købe en Maserati, hvis prisen er ligegyldig. Super lækker bil, som der ikke kører ret mange af. Men dette er næppe der hvor du finder det laveste værditab.
Mercedes/Bmw i den dyre ende er jo også et bud. Igen "for almindelige" efter mening, men gensalgsværdien er formentlig i den bedre ende...

Men det er jo altsammen en smagssag, så kun dig der kan finde svaret.
Personligt ville jeg købe en bil til 6-700k i stedet for en i millionklassen og så bruge de måske 2-300k jeg sparede over 4 år til at rive 1-2 måneder ud af kalenderen og tage kone og børn med ud på en rejse. Men smag og behag.....

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2014 kl. 01:34

Simon J

bruger siden
02-02-2013

skrev:
Hej Bilbasen forum. Jeg står i den situation og skal have ny bil til familien. vi er kommet over barnevognsperioden, så kæmpe bagagerum er ikke nødvendigt. Vi har besluttet bilen gerne må være en smule lukseriøs, og har kigget meget på Jaguar XF og Audi S5 sportback. Vi er dog meget usikre på hvilken bil der vil være klogest hvis vi medregner et gensalg om ca 4 år?. Er der nogle bestemte mærker, eller bestemte modeller som generelt taber mindre værdi specielt de første par år, end andre?. Vil i samtidigt foreslå andre bilmærker/modeller i samme kategori.

Vores kørselsmønster er ca. 15.000 km årligt med mange ture til kbh city.

Prisen skal i ikke tænke på. Vi ønsker bare en lækker, velkørende bil :)

Vh. Simon

Hvis ikke økonomi er en vigtigt faktor, så forstår jeg ikke at man tænke gensalgs pris efter 4 år! Noget helt andet, enten er man til Audi eller Jaguar, man veksler simpelthen ikke mellem så to forskellige biler! En sidste ting, når man købe bil til over 1 mil, så gør man det af lyst og så er man ligeglad med værditab.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

18-01-2014 kl. 23:21

Simon J bruger siden 02-02-2013 skrev:
Hej T I, tak for svaret. Har også gevaldigt overvejet og kigge på den nye maserati ghibli. Jeg har dog dårlige erfaringer med og køre i en bil der udstråler alt for meget eksklusivitet da jeg har været ude for ridser og decideret herværk. Det er derfor jeg er lidt mere tiltrukket til mere eller mindre almindelige mærker som ikke tiltrækker for meget opmærksomhed.

Jamen set i det lys giver S5 selvfølgelig lidt mere mening, selvom der vel ca. går 13 Audier på dusinet.
Jeg ville dog nok kaste et blik på eksempelvis en BMW (M5?) eller Mercedes (evt. noget Brabus) eller evt. Maybach hvis det skulle være lidt specielt...