Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2014 kl. 23:35

Morten Blaabjerg

bruger siden
12-01-2014

skrev:
Tak for anbefalingerne og forslagene! Læser med stor interesse og har også læst et par af de andre tråde om pendlerbiler.

Var ude og prøvekøre denne her Ford Fiesta idag :
http://www.autohusetvestergaard.dk/brugte-biler/bil/196904850

Vil i vurdere den til at være et godt køb?

Siddekomfort god (bedste indtil nu, god støtte for ryg og venstre ben), virker temmelig rap, og virker umiddelbart også økonomisk. Lagde ikke mærke til larm på motorvej. Lille bil, men kører som var den større. Eneste ting jeg hæftede mig ved var knapt så godt udsyn bag til og lidt store blinde vinkler.

Tror ikke der bliver ret meget plads til autostolene på bagsædet. Du skriver , at du er 2m høj, så jeg kan da regne ud at sædet skal køres noget tilbage før du kan være der. Så der bliver ikke meget plads tiil dine børns ben.

Dette indlæg blev 16-01-2014 08:35 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

18-01-2014 kl. 07:55

Så ville jeg nok prøve en Kia ceed. Den er rimelig rummelig, ( er dog kun 188). Den har masser af overskud til motorvejen og lækker komfort.

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2014 kl. 17:06

Morten Blaabjerg

bruger siden
12-01-2014

skrev:
Jeg er på udkig efter en brændstoføkonomisk pendlerbil, med god plads over hovedet og til benene, med god støtte fra sæde til ryg og ben. Det skal være en dieselbil, der kan trække noget på motorvejen uden alt for meget besvær. Sidespejle skal kunne indstilles så de passer til føreren. Strækningen hedder Odense-Aabenraa, og jeg er ca. 2 m høj ;-)

Jeg har lige fået mit kørekort her efter nytår. Vi har i forvejen en Citroen Berlingo til fortrinsvis logistik omkring indkøb og bringning og afhentning af børn. Denne har jeg ikke problemer med at køre, men selv her kan sædet ikke komme særligt langt tilbage. Kunne godt tænke mig en pendlerbil der passer lidt bedre til mig, når jeg skal tilbringe så mange timer i den på årsbasis. Samtidig skal den også kunne tage et barnesæde med på bagsædet, så jeg stadig vil kunne hente og aflevere børn i den.

Udover de mange småture jeg allerede nu har nået i vores Berlingo, har jeg nu fået prøvekørt en Citroen C3, C4, og en Peugeot 107. Ingen af dem var helt det rigtige. Den bedste køreoplevelse var nok C3'eren, men der hvor sædet umiddelbart gav den dårligste støtte. C4'eren var heller ikke ringe, hvis man ellers har råd til at gå et niveau højere op og gav rigtig god siddestøtte. Begge Dieselbiler som rykkede rigtig godt på motorvejen(!), men som dog nok ligger i den dyre ende (ihvertfald som nykøb). Den sidste en lille rap bybil, der ikke fås i en dieseludgave, men som skulle prøves, fordi der trods den klejne størrelse var overraskende god plads i den.

Skal ud og prøve nogle flere modeller i den kommende uge og vil meget gerne høre anbefalinger til hvilke modeller jeg skal have i kikkerten - især fra høje folk med lange ben :-). Er også meget interesseret i erfaringer/input til økonomien i det. På forhånd tak for hjælpen!

hvis du mangler plads til benene er en skoda superb nok noget der er værd af prøve

Dette indlæg blev 18-01-2014 17:07 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-01-2014 kl. 22:54

Hej

Vi har selv en Superb. Vi er dog ikke så lange. Jeg selv 1,80. Men når jeg sætter mig bag mig selv, har jeg næsten 30 cm tilbage til ryglænet på forsædet. Det er med korslagte ben. Der er altså helt vildt med plads.

Kan kun anbefales.

Jess

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-03-2014 kl. 15:05

De "gode" forbrugstal frem kommer med hastigeheder 80-90km/t.....på motor vejen er alt over 110 noget der sluger ca 20% mere