Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2013 kl. 09:29

Renault er det bedste valg på papiret,men det kan du ikke bruge til så meget hvis du selv mener at Peugeot lige er bilen for dig med hensyn til komfort, siddeposition og den der feeling som man får ved hver bil.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2013 kl. 15:36

En tråd lignende denne har været oppe før. 307 er de fleste enige om kan give store problemer.....Renaulten er klart at foretrække hvis den ellers er velholdt og med service bog udfyldt.

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

19-12-2013 kl. 11:32

Nu er det to biler, der generelt er kendt for mange fejl.
Begge biler er nævnt på ADACs liste over mest fejlfyldte biler i deres årgange:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2178037.ece

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-12-2013 kl. 20:01

Personligt er jeg ret ligeglad med hvad TÜV siger i deres rapport. Fejl kan være helt ned i småtingsafdelingen som f.eks. en sprunget blinklyspære, og der er de franske helt i front med at sprænge pærer, så det kunne jo sagtens være en årsag til deres dårlige statistik der.

Så længe man ikke ved helt præcist hvad de fejl dækker over, så er sådan en statistik ubrugelig.

Den rapport der kommer fra ADAC er bedre, da den baserer sig på egentlige defekter på bilerne. Men stadig skal man tage det med et gram salt.

bruger siden
06-04-2005

19-12-2013 kl. 20:32

@ Jannik:

Selvfølgelig kan man ikke se hvad fejlene indebærer. Men det skulle være mærkeligt, hvis alle fejlene hos Megane og 307 var småting, og alle andre biler kun havde alvorlige fejl. Og der tegner sig et billede, når Megane 2004 er den bil med 5. flest fejl hos Applus og 307 også ligger i den tunge ende.

Dermed ikke sagt, at alle franske biler er dårlige -- men lige de modeller i de årgange er ikke så heldige. Det er vel også derfor, de er så billige..

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-12-2013 kl. 21:09

Jeg mener bare, at hvis det reelt set drejer sig om defekte pærer, styrekugler, stabilisatorkødben og skævbremsninger, så er det da helt gak at fravælge de biler der ligger lavt på listen, og betale mange tusinde kroner mere for en bil der har få fejl i deres test. Man kan få skiftet mange styrekugler, pærer og renset bremser for de måske 50-60.000kr mere en Toyota koster.

I min verden handler det om de dyre udskrivninger som f.eks. defekte motorer, gearkasser, tandstænger, elektriske dele og rust, og det siger rapporten intet om. At det skulle være mærkeligt at de franske mest havde småfejl som pærer vil jeg give dig ret i nok ikke er sandsynligt, men nu kører svigermor i en 207, og der er næsten altid en pære der er gået, så chancen for at de franske ville få flere fejl pga. defekte pærer, er nu altså en mulighed.

Jeg har selv lavet en del 307'ere, og jeg synes det er en skrammelbil. Stiv æske der ikke kører videre inspirerende, med et knoklet gearskifte. Megane har jeg ingen erfaring med i anden udgave, så holdbarhedsmæssigt kan jeg ikke udtale mig, men den lave gensalgspris hænger sammen med mærkets ry fra tidligere årgange. Jeg er faktisk lidt spændt på at se hvordan brugtpriserne bliver på den nye Renault Clio efter et par år. Den skulle være langt bedre end tidligere Renaultbiler.

bruger siden
06-04-2005

20-12-2013 kl. 09:45

Peter Sørensen

bruger siden
03-02-2010

skrev:
Det er lidt det, der er det fede ved markedsøkonomi, ikke? Udbud - og nok mest efterspørgsel i dette tilfælde - sætter prisen...

Præcis. Jeg ville da personligt også hellere købe en 3 år gammel fransk bil end en 5-6 år gammel VW/Toyota, der koster det samme grundet folks opskruede forventninger til kvaliteten. Men netop de modeller har et dårligt rygte (307 skulle være markant bedre i de sidste årgange end de første), og så skal man måske gøre op med sig selv, om man vil tage chancen.