Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

27-11-2013 kl. 15:59

Jesper 84

bruger siden
17-11-2013

skrev:
Hej folkens.

Håber på et par gode svar fra jer, da jeg er i tvivl ang nyt bilkøb. Kigger i øjeblikket på en audi a4 1.8t.
Har prøvet 2 forskellige, en med 221.000 kørte km, og en med 135.000. Synes de kørte på samme måde- altså godt !!

Men, er kommet i tvivl om købet da jeg hører fra en bekendt at audi er dyr i rep og reservedele. Altså MEGET mere end andre bilmærker, og at meget går i stykker på dem. Kan det nu passe?? Og er der forskel på deres benzin 1.8t motor og deres 2.0 TDI motor, ang kvalitet? Er det mest deres diesel motorer der er meget rep på? Eller er der slet ikke meget rep på dem begge? Og mener i det kan være et godt køb? Eller skal man have 100.000 på kontoen inden man køber audi, som der står "bil rep" på.

Håber i kan tag stilling til lidt af alle spårgsmålene. På forhånd tak :-)

Med udgangspunkt i de forskellige debatindlæg ville jeg nok ikke købe en Audi A4 med en af de nævnte motorer.

Jeg mener, at netop den fine A4 fra den årgang fåes med både 1,6, 2,0 benzin, 2,4 benzin og 3,0 motor (benzin). Dem har jeg aldrig om problemer med - bortset fra lidt olieforbrug i 2,4 motoren.

Jeg ved ikke, hvor meget dyrere det er i brændstof at køre i f.eks. en 2,4 (6 cyl.) end i en 1,8 turbo - men hvis sandsynligheden for at denne går i stykker er væsentlig mindre - så ville jeg nok tage denne med i mine betragtninger.

Når man ser bort fra motorudfordringer, så synes jeg ikke man hører noget dårligt om AUDI-biler. De er bedre rustbeskyttet end deres VW-familiemedlemmer og resten er vel af samme kvalitet - hvilket vel egentlig er ganske ok?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg