Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-11-2013 kl. 20:37

Det må betegnes som et "godt spørgsmål"
Mange mennesker er i samme dilemma.
Vælger du at skifte bil, i utide, så koster det dig 2x forhandleravance og det kan løbe op i en del penge.
Personligt mener jeg ikke det er besværet værd, du skriver at du kører længere ture 2-3 gange månedligt, det er nok til at dit partikelfilter bliver re-genereret hvis, du ,for en sikkerheds skyld, hælder en flaske motorrens i bilens tank en gang om måneden, så tvivler jeg på at det vil give dig problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

22-11-2013 kl. 10:25

Med udgangspunkt i de råd, der er givet i denne tråd, kan man vist bare sige:

køb aldrig en brugt dieselbil, der har kørt under 30.000 km pr år ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

22-11-2013 kl. 16:36

Hvilken bil drejer det sig om, og ved du hvad dit tab vil være på, hvis du sælger nu?

En mulighed kunne jo være, at bytte med en tilsvarende model, bare i benzin, hvis du altså ellers er glad for bilen.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

22-11-2013 kl. 18:23

Hvis du forventer at dit kørselsmønster i de næste år er kortere ture/mindre km, ville jeg seriøst overveje at skifte nu. Når du kører kortere ture vil en diesel køre alt for lidt på literen, så økonomien vil alligevel blive dårlig og du løber en risiko for at få problemer med sod, partikelfilter etc.
Hvis du samtidig sælger og evt. køber privat vil udgiften til at skifte bil også blive relativ beskeden og hvis du køber en tilsvarende benzinbil vil den jo have haft nogenlunde samme værditab som din, så heller ikke nogen større forskel her (da en diesel ofte holder prisen bedre/er dyrere i indkøb vil du måske endda stå med penge i hånden efter et bytte) så det ville være mit bud.

Ps
I øvrigt super råd med at smadre tingene/give dem prygl og forhåbentlig overlade problemet til næste ejer (ironi er muligvis anvendt)....

Dette indlæg blev 22-11-2013 22:32 redigeret af dets forfatter.