Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
18-11-2013 kl. 19:48
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
03-12-2013 kl. 10:12
H P
bruger siden
06-01-2004
03-12-2013 kl. 11:24
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-12-2013 kl. 12:43
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Hvis i vil af med penge i en fart, og samtidig have "spænding" så skal i prøve en sur kone og 2 teenagedøtre ;-)
Ja det kan være dyrt at se billig ud :-) kvinder koster mere end biler på den lange bane
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
Profil slettet
03-12-2013 kl. 19:36
Lige nu kører Peugeot en kampagne på 107`eren, hvor man få en veludstyret 5 dørs
107 champion active white for ca. 75000kr. Ja - man kan endda få den til ca 70000 kr hvis man gør brug af "venterabatten".
http://www.peugeot.dk/venterabat/
Og det er altså en bil hvor udstyret er rimeligt "komplet" ( el-ruder, fj.betj centrallås, tågeforlygter, isofix beslag, CD/radio )
Omvendt er udstyrslisten meget lavere på Picanto limited og specielt på Corsa`en hvor indstigningsmodellen er endog skrabet i forhold til "limited" udgaven. På begge havner man på 100.000 kr eller mere i 5 dørs udgaver med tilvalg af udstyr.
Samme gælder for VW trillingebanden.
Min konklusion er, at man ikke længere prismæssigt bare kan snakke om en microbilklasse. Der er virkligt store prisforskelle og - naturligvis - stor kvalitetsforskel.
Dette indlæg blev 03-12-2013 19:37 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
03-12-2013 kl. 21:14
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Øhh, en Corsa hører til mini-klassen og resten du nævner til mikro. Og hvordan oplever du store kvalitetsforskelle på en mikrobil?
Jeg tror han mener interiør og lidt design. Trillingerne fra Toyota/PSA har jo efterhånden mange år på bagen, så de er noget billigere end VAG trillingerne, tilgengæld er de heller ikke så nye at se på/køre i.
Profil slettet
03-12-2013 kl. 21:45
Hvis vi "spoler lidt tilbage" i debatten, så handlede de første indlæg om "logikken" i at fravælge C1`eren i forhold til Picanto`en.
@hdi hdi skrev blandt andet : " Picanto er en af de bedste, hvis ikke den bedste, i microklassen. C1 og co har altid været og stadig er, en papbil. Så valget kan, efter min mening, ikke være så svært."
Logikken ville være til at få øje på hvis prisen var omtrent den samme - det er den langtfra i køreklar stand med 5 døre og med alm nutidigt udstyr.
Det er fair nok stadig at vælge og anbefale Picanto, for det er en klart bedre bil . ( det er her jeg mener der er "kvalitetsforskelle" på microbiler Chr .Lang ) Men det skal stadig med at det prismæssigt er to vidt forskellige biler eftersom PSA-ynglen styrtdykker i nypris . Sikkert for at rydde de sidste lagre rundt omkring.
Corsa`en er prissat af Opel for at kunne konkurrere med mikro-klassen. Det kan den ikke - for varianten til 99900 kr er så skrabet at selv "limited" udgaven virker luksiøs. I en udgave der svarer til en veludstyret PSA-trilling havner vi på den forkerte side af 130.000 kr
Dette indlæg blev 03-12-2013 21:53 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-12-2013 kl. 11:26
TS spørger i 1. indlæg om BEDSTE VALG ikke om BEDSTE BIL...Det kan jo fortolkes som man vil :-)
Jeg er helt enig i at en Kia Picanto er en fremragende bil. En Corsa er en super bil og en PSA trilling er kvalitetsmæssigt en hel eller to klasser under.
Men det fortjener at komme med - når man snakker BEDSTE VALG - at der idag er meget stor prisforskel - i modsætning til 1½-2 år siden hvor priserne for alle mikrobiler var meget mere udjævnet.
Dette indlæg blev 04-12-2013 11:26 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
04-12-2013 kl. 14:01
Per Rasmussen
bruger siden
01-03-2008
skrev:
@hdi hdi.
TS spørger i 1. indlæg om BEDSTE VALG ikke om BEDSTE BIL...Det kan jo fortolkes som man vil :-)
Jeg er helt enig i at en Kia Picanto er en fremragende bil. En Corsa er en super bil og en PSA trilling er kvalitetsmæssigt en hel eller to klasser under.
Men det fortjener at komme med - når man snakker BEDSTE VALG - at der idag er meget stor prisforskel - i modsætning til 1½-2 år siden hvor priserne for alle mikrobiler var meget mere udjævnet.
"Kvalitetsmæssigt en eller to klasser under ???"
Det er jeg bestemt ikke enig i, kvalitet er, for mig, når noget ikke går i stykker, og det har Trillingerne bevidst igennem en lang årrække at de faktisk holder ganske glimrende.
Trillingerne er efterhånden gamle, rent konstruktionsmæssigt, men det gør dem ikke nødvendigvis til dårligere kvalitet.
(Tænk på en slut-halvfemser-Corolla, der er vel ingen der beskylder den for at være dårlig kvalitet)
Profil slettet
04-12-2013 kl. 14:26
3 indlæg der ikke har en dyt med pointen at gøre :-(
Så lad mig nøjes med at være enig med @hdi hdi der konkluderer :
"Picanto er den bedste af de to"
At jeg siger at PSA trillingerne er en klasse eller to under Picanto eller Corsa kvalitetsmæssigt står så for min egen regning - nuvel - alt andet lige at det kun var en sidebemærkning ( kald det bonusinfo om du vil ) for at underbygge påstanden om at mikroklassen er i udvikling både prismæssigt og .........ja .......kvalitetsmæssigt.
Som jeg husker det for 2 år siden, så kostede alle mikrobilerne - Pixo, Alto, Aygo, 107, C1, Picanto, Panda, nævn selv flere - omkring 100-120.000i fuld kampudrustning. Altså med 5 døre, aircon, fj centrall, servo, elruder, tågeforlygter.
Nu er prisen for en 107`er ca. 70000 kr + lev
Prisen på en UP/MII/CITYGO er vel ca. 100-110.000 ( hæng mig ikke helt op på det)
Prisen på en Corsa limited er vel ca. 125-135000
Altså alle i udstyrsudgaver hvor de allermest skrabede indstigningsmodeller som ingen kan bruge alligevel er frasorteret.
PS/ Og - nej KS- vi tager ikke endnu en dans om begrebet "kvalitet" . Det er før sket med blødende konsekvenser i andre tråde. Så hermed over - and - out for denne diskussion .
Dette indlæg blev 04-12-2013 14:28 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
04-12-2013 kl. 18:58