Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-11-2013 kl. 10:07

Umiddelbart, så giver det meget sjældent økonomisk meinig for en privat at købe en bil på gule plader.

Strafafgiften gør at det ikke kan betale sig, og den bliver meget svær at sælge igen (højt værditab).

Køb hellere een på hvide plader, feks en Citroen C3 1,4 HDi eller een af de andre du har kig på.

Du skal også beslutte dig om det skal være benzin eller diesel, du kommer an på hvor langt bilen skal køre hvad der bedst kan betale sig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-11-2013 kl. 10:31

Benzin ?
Så gå efter een af dem der kører over 20km/L det udløser nemlig den laveste ejerafgift på 290,- pr 1/2 år.

Du kan få en Citroen C3 VTi 68 fra ny til 120.000,- feks.

Den slags biler vil få et ret lavt værditab er jeg overbevist om.

Dette indlæg blev 05-11-2013 12:06 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2013 kl. 16:58

Et indspark kunne være at kigge på enten KIA eller Hyundai`s modeller...

Når man er ny bilist - og når man som dig skal købe 2 biler indenfor kort tid, så kan man godt blive overrasket over driftsudgifterne på langt sigt.
Forrentning/afdrag, ejerafgift, forsikring, FDM/Falck og serviceeftersyn. Hvis man derudover bliver ramt af mekanisk nedbrud, så er det en god sikkerhed for budgettet at vælge en bil med lang garanti.

Hyundai og Kia kører med hhv 5 og 7 års garanti hvis man følger det aut. værksteds serviceprogram.
eks.>
http://www.hyundai.dk/kob-hyundai/kampagner/hyundai-i20-xtr

PS/ Enig med HP omkring gul-pladebilerne. Hold dig fra dem - ulemperne er langt større end den begrænsede besparelse. Reglerne laves om hele tiden og regelændringer giver usikkerhed. Usikkerhed giver stor afskrivning...

Dette indlæg blev 05-11-2013 17:01 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2013 kl. 20:57

Jeg kender ikke specielt Aveo`en. Jeg mener at den nyeste aftapning er fornuftig i både almen kvalitet og sikkerhedsmæssigt.
Det kunne også kun blive bedre for den forrige var både for dyr prissat og ikke tilsvarende i kvalitet.
Min søn købte en SPARK og en kammerat har en Cruize. Chevrolet er en videreførsel af det hedgangne koreanske DAEWOO tilsat lidt amerikansk popsmart navn. Det bliver aldrig en "ægte" Chevrolet og heller aldrig mit favoritmærke .

Man skal nok passe på med at stirre sig blind på 40000kr s´besparelser. Det lyder flot og er nok også et fornuftigt tilbud. Men på andre tilsvarende biler kan man nok forhandle sig et stykke af vejen ud fra et grundlag der nok er prissat fornuftigere end Aveo`en oprindeligt var.

CitiGo,UP! og Mii - 3 identiske biler men af hver sit mærke - er mindre end de øvrige du har i kikkerten. Men kan du klare dig med pladsen, så er en bil i denne størrelse det helt store hit.
Kia Picanto er en anden bil i den samme klasse som CitiGo. Den fåes lige nu i en "limited" version med masser af udstyr til samme pris - og stadig de 7 års garanti :-)