Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
04-11-2013 kl. 20:37
Den bliver produceret i samme land som en Peugeot 107. :-)
Min pointe er at du skal hellere se på produktet frem for hvor hvor hovedsædet ligger.
T i
bruger siden
17-06-2006
04-11-2013 kl. 21:03
Både Corsa og Fabia er ganske ok biler, så vidt jeg husker skiller modellerne ved Fabia i 2008, men check lige selv.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
05-11-2013 kl. 08:22
"Den har faktisk kørt upåklageligt i over 300.000 kilometer på 11 år og der har ikke været det store med den, men alligevel sidder man sådan lidt med en fornemmelse af at den ikke er skruet sådan super godt sammen".
Øhh hvad er det for en fornemmelse. Den bygger ihvertfald ikke på objektive fakta, men mere på din subjektive mavefornemmelse.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
05-11-2013 kl. 18:18
J S
bruger siden
31-03-2005
skrev:
@ jacob Hansen: Fornemmelse er vel altid subjektivt :-) Men ja, efter 300K km (de fleste med konen bag rattet) er det min fornemmelse at der pludselig kan ske koks i elsystemet, springe en pære, ryge en bagvisker, brække en platsivdimsedut af, ryge noget sædevarme, aflade et batteri pga en eller anden mærkelig fejl + meget mere. Men når den triller så triller den bare derudaf...
Men subjektivt det er det da og det har jeg vist heller ikke lagt skjul på :-)
Ok, tak for din uddybning, det hjalp.
Til dit spørgsmål, fabia eller corsa, så ville jeg tage fabia. Også bare min mavefonemmelse.
Profil slettet
06-11-2013 kl. 11:42
Stedet hvor begreber som selvhøjtidelighed og selvretfærdigelse trives side om side med janteloven.
(Utroligt at man ikke bare kan kommentere et indlæg ud fra de kriterier som TS opstiller . Istedet bruges oceaner af krudt på at "gå i rette" med hans kriterier. Ikke dermed sagt at TS´ subjektive overbevisning er rigtig eller forkert.)
Profil slettet
06-11-2013 kl. 12:15
Der er - objektivt set - nok andre biler der vil føles på samme måde "reparationstrængende" ved 300tkm vil du og jeg kunne overbevises om. Det ved man jo først når man har prøvet det af som sammenligning.
Jeg kan godt følge at der på en halvgammel 206er findes stærke sider (motor) og halvsløje sider ( undervognskomponenter, el-system )
Bilvalg er en subjektiv størrelse. Her er TS overbevist om at vi skal grave i en løsning der går i retning af noget tysk. Måske noget VAG som fællesnævner.
Det med "hovedsæde" ( som andre lidt vittigt kommenterede ) kan vi sagtens blive enige om KS. Men det var jo ikke det historien handlede om :-)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
06-11-2013 kl. 17:18
Der kunne en Colt tilgengæld være et fornuftigt bud.