Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-10-2013 kl. 09:30
Syntes at have set en Citron C-Zero kørt 1600km hos Citroen Hvidovre til 119900,-
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
26-10-2013 kl. 15:04
Thomas Tønnesen
bruger siden
21-10-2013
skrev:
Hej med jer alle sammen.
Jeg er ikke den store bilentusiast, og jeg har i en del år klaret mig fint uden bil, men nu er afstanden til børnehave og arbejde blevet for stor.
Jeg har kriterier, jeg vil prøve at få opfyldt, og så er der måske nogen af jer, der har en god ide til, hvad jeg bør kaste mig ud i:
- Bilen skal have plads til et barnesæde bagi.
- Bilen må meget gerne være en el- eller hybridbil. Jeg bor midt i byen, og der er udtag lige foran min hoveddør. Samtidig er jeg et meget økologisk bevidst menneske og vil helst gå efter el. Jeg har ca. 20 km på arbejde (og skal selvfølgelig hjem igen bagefter), så den behøver ikke nødvendigvis kunne køre super langt på en opladning. Det er naturligvis kun en fordel, hvis jeg også kan bruge den til længere ture. Hvordan ser driftomkostningerne ud på en elbil eller hybrid? Kan det betale sig at lease sådan en fætter?
- Bilen må gerne være lidt firkantet, så den er nemmere at pakke større ting i. Æstetikken prioriterer jeg ikke særlig højt.
- Bilen må gerne være så billig som muligt (d'oh!). Jeg går ikke op i bling-bling, mærker eller hestekræfter.
- Jeg skal kun bruge bilen hver anden uge. Dvs. at halvdelen af tiden, vil den stå ubrugt. Kan det så bedre betale sig at tilmelde sig delebilordningen fx?
Mvh. Thomas
Jeg vil nok prøve den nye Toyota Yaris Hybrid. Den har en fin komfort og et glimrende automatgear, og en god brændstoføkonomi. Den er dog ikke så høj og firkantet i designet som du også efterspørger.