Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

15-10-2013 kl. 10:18

Hvis du er uden børn og ikke har behov for at transportere ting og sager. Så er en ny WV up eller Kia picanto mine bud. Kia har 7 års garanti og kører langt på en liter.
VW up spiller bare..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

16-10-2013 kl. 12:31

Prøv evt. at tage et kig på Kia Magentis/Hyundai Sonata diesel. De fås fra omkring 100.000kr med 100-120.000km efter sig. De kører godt og stabilt og har god plads, samt alt i udstyr (GLS modellen).

Men som nævnt, så hold dig fra mikroklassen, det er ikke "rejsevogne", og du bliver træt efter en lang tur.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

16-10-2013 kl. 13:55

Sebastian Aslund

bruger siden
15-10-2013

skrev:
Tak for jeres respons. Lyder til at Civic ikke er helt dum.
Jeg er uden børn men der skal helt være en smule plads til enten transport af kunder på besøg eller transport af nogle større papkasser med varer.

Hvilke alternativer er der til Civic? Når jeg tjekker netter så finder jeg folk der finder Civic ubehagelig at køre i længere tid og støjer meget. Gør mig en andelse usikker.

Det er sikkert meget individuelt hvad man syntes er ubehageligt og støjende, så som Christian skriver, er det nok noget du selv bedst kan bedømme.

Jeg køre selv i en 1,8 Sport og er tilfreds med både støjniveau og komfort, men der er givet vis biler i den størrelse, der byder på både mere komfort og mindre støj. Jeg er over 50 og bruger også bilen i arbejdet, de længste dage byder på 600 til 800 km hvilket jeg ikke syntes er et problem. Min bil er fra december 06, fra jeg hentede den med 7 km på tælleren og til nu godt 123.000 km senere har den været problemfri, intet ud over almindelig vedligeholdelse (stadig original akkumulator og udstødning). Jeg har over hele distancen kørt 16,16 km/l ud fra beregninger (og ikke bilens computer), så den er ganske økonomisk alt taget i betragtning.

Med venlig hilsen Kim

Dette indlæg blev 16-10-2013 13:56 redigeret af dets forfatter.