Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
11-10-2013 kl. 00:30
112 hk udgaven er den opdaterede udgave af 1,6 hdi, som kun har 8 ventiler i stedet for 16. Det lyder måske som en nedgradering, men så slipper man for den lille knastkæde, der sidder imellem de to knastaksler på den 16-ventilede, som i uheldige tilfælde kan lave ballade.
Derudover har 112 hk udgaven 270 nm drejningsmoment mod 240 nm i den gamle 110 hk udgave, og den er både lidt mere smidig og støjsvag (efter min mening).
Endelig er det i den grad værd at gå efter en med 6-trins manuel gearkasse (hvis det da skal være manuelt gear). Den 5-trins er lidt kortbenet i 5. gear og skiftene kører også lidt bedre i den 6-trins. Mener iøvrigt at 6-trins manuel kom sammen med 112 hk motoren (er dog ikke stensikker).
Den primære forskel på hdi og e-hdi er at sidstnævnte er med automatisk start/stop-funktion. Om der er flere finurlige forskelle skal jeg ikke kunne sige
VTR er så vidt jeg husker den tidligere betegnelse for mellemste udstyrstrin, som senere skiftede navn til Seduction. Højeste udstyrstrin hedder Exclusive. Man mangler ikke rigtig noget i det mellemste trin, men præcis hvilke forskelle der er på VTR og Seduction er svært at svare på, da Citroën meget ofte justerer standardudstyret på de forskellige udstyrstrin, samt der kan tilkøbes en del forskellige ekstrapakker, som også ændres jævnligt.
Derudover har 112 hk udgaven 270 nm drejningsmoment mod 240 nm i den gamle 110 hk udgave, og den er både lidt mere smidig og støjsvag (efter min mening).
Endelig er det i den grad værd at gå efter en med 6-trins manuel gearkasse (hvis det da skal være manuelt gear). Den 5-trins er lidt kortbenet i 5. gear og skiftene kører også lidt bedre i den 6-trins. Mener iøvrigt at 6-trins manuel kom sammen med 112 hk motoren (er dog ikke stensikker).
Den primære forskel på hdi og e-hdi er at sidstnævnte er med automatisk start/stop-funktion. Om der er flere finurlige forskelle skal jeg ikke kunne sige
VTR er så vidt jeg husker den tidligere betegnelse for mellemste udstyrstrin, som senere skiftede navn til Seduction. Højeste udstyrstrin hedder Exclusive. Man mangler ikke rigtig noget i det mellemste trin, men præcis hvilke forskelle der er på VTR og Seduction er svært at svare på, da Citroën meget ofte justerer standardudstyret på de forskellige udstyrstrin, samt der kan tilkøbes en del forskellige ekstrapakker, som også ændres jævnligt.
H P
bruger siden
06-01-2004
11-10-2013 kl. 07:30
AR er ret godt inde i tingene, bortset fra det med udstyret :-)
Der er ingen forskel på VTR og Seduction rent udstyrsmæssigt, tilnavnet "Pack" fik bilen da tagræling blev standart.
Det er udstyrstrin 2 og de er rimeligt veludstyrede med bla. 2-zoner klima, sædevarme, fartpilot med fartbegrænser, tågelygter og 4x elruder.
Det er Iøvrigt den suverent mest solgte udstyrsvariant, jeg vil gætte på 90% af af de solgte er med dette udstyr.
Standart udstyret i trin2 er ikke ændret i mange år, men det er slut nu, hvor den helt nye Picasso er på gaden sidst på måneden, der kommer nye udstyrstrin.
Der er ingen forskel på VTR og Seduction rent udstyrsmæssigt, tilnavnet "Pack" fik bilen da tagræling blev standart.
Det er udstyrstrin 2 og de er rimeligt veludstyrede med bla. 2-zoner klima, sædevarme, fartpilot med fartbegrænser, tågelygter og 4x elruder.
Det er Iøvrigt den suverent mest solgte udstyrsvariant, jeg vil gætte på 90% af af de solgte er med dette udstyr.
Standart udstyret i trin2 er ikke ændret i mange år, men det er slut nu, hvor den helt nye Picasso er på gaden sidst på måneden, der kommer nye udstyrstrin.
Profil slettet
20-10-2013 kl. 15:33
Har netop været i Spanien og haft en Renault Grand Scenic diesel som lejebil. Dejlig bil, men bagsædearrangementet er altså ikke så smart som i Citroën'en, hvor man nemt kan få et næsten fladt lastrum når alle sæder er lagt ned
Profil slettet