Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
01-10-2013 kl. 09:24
priser fra 70.000,- ejerafgift på 290,- pr. 1/2-år over 0 km/L og ingen reperationer.
En gammel golf diesel feks. "koster det hvide ud af øjnene" i ejerafgift, kører ikke længere på literen og kan nemt koste kassen i rep.
H P
bruger siden
06-01-2004
01-10-2013 kl. 12:53
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Koste kassen i rep?? Har du nogensinde ejer en G2? Du kan skifte bremser hele vejen rundt og give den et stort service til 1000,- og dele findes i tonsvis, til næsten penge. Og du kan uden problemer trille 20 på literen i en GTD. Det opvejer ejerafgiften, som ikke er så slem.
At foreslå en ny bil er hul i hovedet, hvis det skal være billigt. Den taber halvdelen af dens pris i værditab, man er bundet af dyre værksteder med service, og så er den ikke mere økonomisk end en gammel G2.
Christian, som sidst, så glemmer du at langt de fleste mennesker IKKE lige har mulighederne og evnerne til at lave biler selv, men skal køre på værksted.
En gammel bil er ikke særligt billig at holde kørende hvis man skal betale værkstedets timepris, om man så får delene til indbrudspris.
Det kan godt være at en gammel Golf kan køre 20 km/L, men det kan en mikrobil også, og hvad koster en gammel dieselbil uden partikelfilter i årlig afgift ?
5.000,- ?
Dette indlæg blev 01-10-2013 12:54 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
01-10-2013 kl. 13:22
Men ja, det gør alverdens forskel om man kan skrue selv :)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-10-2013 kl. 16:45
Nu er det jo også begrænset hvad der kan gå i stykker på sådan en Golf II, der er jo INTET udstyr i sådan en, og den er så billig i indkøb, at efter 1-2 år kan man smide den ud. Jeg er dog overrasket over, at den er så dyr i vægtafgift.