Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

17-09-2013 kl. 19:14

bare af interesse, hvad har du sat af til vedligehold - det samme beløb for alle biler, eller mere/mindre for brugte?

Jeg havde nok taget fiestaen eller en 3-4 år gammel Ka, der nok også ligger omkring 40000 kr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-09-2013 kl. 21:03

Med så få km om året og begrænset total km ville jeg gå efter en benzinbil.

Jeg ville enten købe en ny/let brugt mikrobil og så køre i den indtil jeres pladsbehov stiger.
Alternativt ville jeg kigge på en let brugt bil (2-3 år gammel) i den størrelse i mener er passende.
Så får du en bil hvor der burde være meget begrænset rep. men hvor det værste værditab er taget.

Skal det være billigst og der er nogle år til baby, skal du gå efter mikrobilen...

Dette indlæg blev 18-09-2013 20:43 redigeret af dets forfatter.

bruger siden
06-04-2005

18-09-2013 kl. 08:38

Det afgørende er vel, hvor langt ude i fremtiden et eventuelt barn er.

Hvis det er måske 3-4 år væk, så ville jeg gå efter en lettere brugt Mini, der passer jeres nuværende behov. Ellers ville du bruge så mange penge på en bil, der reelt er for stor og dyr, i årene frem til det tidspunkt. Måske ender du med at bruge så mange penge ekstra i de år (herunder til værditab), at du kunne have købt en brugt bare for de penge.

Mange af minierne (særligt c1/107/aygo) er noget skrammel og føles meget billige og larmende. Andre af minierne er mere reelle biler med bedre sæder og bedre lydisolering. Der kan nævnes Picanto, Ford Ka og et par andre.

Et bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/ka/12-trend/1623351?utm_source=autouncle_web (PS: den skal ikke koste helt så meget i endelig handel, når de går til 70.000 kr fra ny)

Eller lidt større til samme pris -- men altså også noget ældre:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/13-ambiente/1863446

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-09-2013 kl. 16:24

Renault Clio virker som et af de bedre bud du har nævnt, har du evt. set på deres 0.9 benzin?

Hvis der er penge til det i budgettet og det ikke bliver for stramt nu, så ville jeg nok hoppe på en sådan en Clio, om det så bliver benzin eller diesel er op til jer. Hvis du siger i kommer til at køre mere, og jeres primære formål med bilen er lange ture, så kan jeg ikke se noget forkert i en diesel. Men prøv begge to og se hvad i bedst kan lide, jeg tror selve udgiften til bilen er nogenlunde det samme i længden.

Der er også en del lettere brugte til salg med få km. på tælleren, det kunne måske være en mulighed.