Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

14-09-2013 kl. 14:40

Det er det samme med 3,0 literen. Du skal købe en 2,0 D fra BMW efter 3/11 før man er sikker :-) Kan læse om det på bmw forum.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

16-09-2013 kl. 14:01

Uden at have nogen speciel viden om BMW, så ser det ud til, at de mest kritiske motorer er N47/N57 (hhv. 4 og 6-cylindrede diesel motorer).
N47 (2,0D 4-cylindret) findes med flere forskellige effekter, blandt andet 163 og 177HK fra 2007 - så jeg tror du skal se dig godt for.
Motoren har 2 knastkæder (en øverst og en nederst) og tilsyneladende bliver nederste kæde slidt pga. et dårligt forarbejdet kædehjul på krumtappen. Kædehjulet er svejset til krumtappen og derfor skal begge dele skiftes. Desuden bliver hele operation besværliggjort af, at knastkæderne er placeret på bagsiden af motoren - så motoren skal ud af bilen og gearkasse, kobling og svinghjul skal afmonteres.
Jeg ved ikke hvordan den danske BMW importør agerer i garantispørgsmål, men i England og Tyskland ser det ikke ud til at ejerne får meget hjælp...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

17-09-2013 kl. 07:10

Ser ud til at M47 motoren har været i produktion fra 1999 til 2007 i forskellige varianter fra 116 til 163HK.
Det lyder til at det generelt er en solid motor, men undervejs har der været problemer med spjæld i indsugningen, som kan falde fra hinanden, så dele herfra bliver suget ind i motoren og forårsager skader på motor/turbo.
Se nedenstående link (specielt M47TUD20):
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-09-2013 kl. 14:16

Denne tråd er spændende læsning.
Især når man hele tiden hører at BMW er lysår foran alle andre med hensyn til kvalitet, og at knastkæde er problemfrit og holder i hele bilen levetid, i modsætning til en tandrem, der typisk skal skiftes 3 gange i en bils levetid.

Jeg har ikke det fjerneste imod BMW, og syntes de laver nogle fede biler. Det viser bare at fakta og fordomme ikke altid passer sammen.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg