Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-09-2013 kl. 14:40
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
16-09-2013 kl. 14:01
N47 (2,0D 4-cylindret) findes med flere forskellige effekter, blandt andet 163 og 177HK fra 2007 - så jeg tror du skal se dig godt for.
Motoren har 2 knastkæder (en øverst og en nederst) og tilsyneladende bliver nederste kæde slidt pga. et dårligt forarbejdet kædehjul på krumtappen. Kædehjulet er svejset til krumtappen og derfor skal begge dele skiftes. Desuden bliver hele operation besværliggjort af, at knastkæderne er placeret på bagsiden af motoren - så motoren skal ud af bilen og gearkasse, kobling og svinghjul skal afmonteres.
Jeg ved ikke hvordan den danske BMW importør agerer i garantispørgsmål, men i England og Tyskland ser det ikke ud til at ejerne får meget hjælp...
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
17-09-2013 kl. 07:10
Det lyder til at det generelt er en solid motor, men undervejs har der været problemer med spjæld i indsugningen, som kan falde fra hinanden, så dele herfra bliver suget ind i motoren og forårsager skader på motor/turbo.
Se nedenstående link (specielt M47TUD20):
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
28-09-2013 kl. 14:16
Især når man hele tiden hører at BMW er lysår foran alle andre med hensyn til kvalitet, og at knastkæde er problemfrit og holder i hele bilen levetid, i modsætning til en tandrem, der typisk skal skiftes 3 gange i en bils levetid.
Jeg har ikke det fjerneste imod BMW, og syntes de laver nogle fede biler. Det viser bare at fakta og fordomme ikke altid passer sammen.
Hilsen Lars