Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2013 kl. 19:54

Du skal have en Diesel, men med 50.000 km årligt og 30.000 kr er det umuligt hvis du spørger mig. Du kan da godt købe en bil for de penge, men dine udgifter til vedligeholdelse og rep. bliver mange gange større.

Det bedste du kan gøre er at købe en ny mikro bil til omkring 80.100.000 kr. med garanti og serivce, det vil koste dig ca. 2000 kr inkl. alt hver måned, på nær benzin og grøn afgift, som så kun udgør 510 kr årligt.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2013 kl. 20:28

Du kan få en chevrolet Spark med billig forsikring lige nu og de små mikro biler køre ca. 20 km/l, det får du aldrig en Diesel bil til at køre til kun 30.000 kr.

Men ssøg lidt på nettet og smid nogle links op i tråden, så skal jeg nok fortælle dig hvad jeg synes om dem du finder.

Men ikke Diesel til kun 30.000 kr.

Husk på at du for køre penge og det må give lidt tilskud til en evt. ny bil?

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2013 kl. 20:45

Den kan godt være et godt bud, men om igen, en 14 år gammel bil selv med få km på tælleren er ingen garanti mod at den ikke går i stykker og en god hovedregel er at du skal ligge 1000 kr til side hver måned til udgifter ( service / rep kun ) og det beløb passer meget godt med virkeligheden, men kan du finde en bil som har fået skiftet de fleste sliddele, så er de jo som nye og skal ikke skiftes i den tid du har bilen.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2013 kl. 06:34

Hvis du spørger mig, så er der rigtig mange ting som du skal vægte højere end pris, den skal være passet godt, der skal helst være så meget dokumentation på udført arbejde så muligt, den skal være nysynet.

Hvis du har 30.000 kr, så ville jeg finde en til omkring de 20.000 kr og gemme resten til der kommer noget som skal laves, rust skal du ikke tage dig så meget af, men der må ikke være alvorlige rustangrab på bilens bærende dele.

Den ser fin ud til prisen, men prøv at lave en søgning på dba.dk til max 30.000 kr. og se hvad der ellers er til salg.

Ulempen ved denne bil er at der ikke er plader på? det er 1150 kr oven i samt at du ikke kan kontrollere bilens km stand m.m. med mindre atdu får stel nr. tilsendt ( krav ) Du skal kontrollere den bil du køber på www.nummerplade.net

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2013 kl. 08:38

jeg ville være fræk og tilbyde ham 17.000 kr inkl. plader og Tandremmen skal være skiftet ellers står du og skal betale 5000 min. for en ny og det er 25 % af bilens værdi.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2013 kl. 09:32

Da du køre mange km årligt og de fleste på motorvvej hvor du ikke bruger bremserne særlig tit, så ruster de og derfor er det bedst at få dem renset 1 gang årligt, gerne 2 gange hvis man "gider" bruger 2 x 1000 kr på det.

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

14-09-2013 kl. 11:40

Jeg synes ikke at prisen er mistænkelig..
Det er en privat sælger, hvilket vil sige der ikke er noget garanti/reklamations ret, bilen har kostmetiske skader og service historikken er ukendt..

Med det i mente ved jeg ikke om jeg vil kalde det billigt, men prisen er fair

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2013 kl. 12:30

Husk at en sælger aldrig fortæller hvad der er galt med bilen når han sælger den, det kan være småting, så som radioen som ikke virker eller en blæsermotor som er i stykker, men du skal have skrevet på slutseddlen at sælger ikke har kendskab til at bilen har fejl og mangler. Den skal altså være i ok stand, selv om prisen er lav, ellers skal sælger oplyse dig om de fejl som er på bilen, så i kan forhandle om den endelige pris.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-09-2013 kl. 15:08

Du bliver ked af at køre i sådan en Corsa i længden. Det er muligt at de er billige, men de kører altså ikke ret langt pr. liter, regn med 13-14km ved motorvejshastighed.

Jeg foreslår sådan en her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/carisma/19-di-d-iq-hp/1870527 Du får en god del udstyr, bla. det allervigtigste, fartpilot, men også aircon er rart at have. Minusset ved den er en relativt højt grøn afgift på 6.000kr/årligt (inkl. partikelfilter afgift), men det mere end tjener sig ind ved besparelse på brændstoffet.

Det er ikke min bil, jeg kender ikke vedkommende så det var bare et forslag :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-09-2013 kl. 16:05

Det er et overset mærke på det danske marked. Mitsubishi laver gode biler, men mange af dem opfylder bare ikke de krav det danske marked stiller. Derfor den lave pris.

Det med at dieselbiler er dyrere at reparere på er ikke en myte, men en sandhed med modifikationer. Der er nogle enkelte ret dyre dele i sådan en dieselmotor som kan gå i stykker, men det er langt fra dem alle der går i stykker, og når du skal cruise ud af motorvejen, så har en diesel optimale driftsbetingelser.

Mange af de problemer der er med dieselmotorer kommer af, at folk tror det er en racerbil fordi de har et godt træk fra bunden, men det holder de ikke til. Og så er der dem der køber diesel for at køre små ture til købmanden, fordi det er dejligt når de 3-4 gange om året skal på genbrugspladsen med deres lille trailer :)

Men selvfølgelig kan bilen gå i stykker, og du kommer næppe til at køre 2 år uden at bilen skal have lavet et eller andet ud over service, men sådan vil det være uanset hvilken bil til 30.000kr du køber. Derfor skal man også vurdere om det er noget man kan leve uden. Går aircon anlægget i stykker, kan man jo selv vurdere om det er noget man kan leve uden. Bilen kan sagtens køre uden. :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-09-2013 kl. 16:39

Du kan sagtens finde nogle der er mindre, der er bare ikke så meget at spare.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/19-sdi-signo/1825145

Eller http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/19-tdi-100-stella/1861032

De 20km/l med carismaen er rigtigt nok, jeg har selv haft en, og den kørte mellem 20 og 22km/l, uden blød hat kørsel.

Dette indlæg blev 14-09-2013 16:41 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2013 kl. 20:06

Jeg synes Frk.Hansen skal tage bussen.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-09-2013 kl. 22:24

Jeg ville nu stadig holde på carismaen. Når man sammenligner den og så den Polo du har fundet, er der en verden til forskel, og du kommer virkelig til at savne fartpiloten :)

Og en Polo er altså ikke væsentligt mindre.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-09-2013 kl. 22:42

Den er en klasse over, ja, men det betyder ikke at den er en meter bredere :)

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2013 kl. 06:36

Hellere en stabil bil som kun går 13 km/l end en gammel diesel som måske går 15-17 km/l men skal laves i tide og utide, hvad er dyres? benzin eller rep. af bilen?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-09-2013 kl. 08:43

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Hellere en stabil bil som kun går 13 km/l end en gammel diesel som måske går 15-17 km/l men skal laves i tide og utide, hvad er dyres? benzin eller rep. af bilen?

Du kan godt få lavet en del for de ca. 12-13000kr du sparer i brændstof, set over 2 år.

Dette indlæg blev 15-09-2013 09:19 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2013 kl. 10:26

det er kun 6000 kr årligt og det rækker kun et en kobling eller et sæt bremser og det er min. prisen. Hvad vis motor og gearkassen skal laves for 15-25.000 kr?

http://politiken.dk/tjek/biler/ECE2026633/din-bil-boer-holde-i-14-aar/

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-09-2013 kl. 10:31

Og det er der ikke chance for går i stykker på en benzinbil?

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2013 kl. 10:36

Det er da der, men kørte km slider og hvis en bil har kørt 250.000 km frem for 150.000 km, så er den mere slid i teorien.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-09-2013 kl. 10:40

Ja i teorien :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-09-2013 kl. 10:53

Så er du jo lige vidt? Når du skal købe bil, handler det om at købe en bil som er lavet til det du skal bruge den til. Sådan en Corsa med en lille motor er lavet til by og landeveje, præcis som de nye mikrobiler. Hvis du insisterer på benzin som brændsel, så kan du lige så godt gå efter en bil med en 1.8-2.0 liters motor, den vil kunne køre det samme per liter i praksis.