Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-09-2013 kl. 19:23
Da min bror ejer en Octavia 1,2 tsi - årg 2011 er mit svar helt klart farvet af dette. Denne ville jeg absolut vælge. Bilen kører fantastisk og giver en oplevelse (synes jeg) af en bil, som er meget dyrere. Min brors bil kører ca 18 km/l, men han kører også pænt.
Interiøret er lækkert og er efter min mening kvalitetsmæssigt på niveau med det man finder i en Audi. Alt i alt virker bilen som kram.
Og den nye er Octavia er i hvert fald på samme niveau.
Endelig synes jeg at det er meget, meget sjældent, at man ser rust på Octavia. Det er min oplevelse, at de er utrolig godt rustbeskyttet. Om de nye er lige så gode på dette punkt som de tidl. modeller, kan kun fremtiden vise! Men jeg er positiv.
De andre biler du henviser til, synes jeg personligt ikke når Skodaen til sokkeholderne, men Kiaén tilbyder selvfølgelig 7 års garanti. Det er selvfølgelig ikke uvæsentligt.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-09-2013 kl. 19:30
Har kørt Caddy tsi 86hk....nuvel den trækker habilt men ikke nogen racervogn. 105hk version er noget mere kvik og samme motor i caddy og oktavia..
Og ja som du siger kan det være smag og behag. Hvis i ikke har lagt jer fast på noget kunne i jo prøve dem i syns kunne have interesse. Husk ved prøvekørsel er det vigtigt også at kunne komme på motor vej for eks at høre om man kan tale under kørsel mv...Men klart hvis vi snakker 8år plus i vil beholde det, skal man måske passe på med at spare for meget, for det er relativt små penge når vi taler om tid.
Profil slettet
07-09-2013 kl. 07:16
Man skal også vælge den bil man sidder bedst i, nu du skal have den i mange år og så er udstyret vigtigt, her er Ford med deres nye ecoboost motor bestemt i førefeltet.
Men 7 års garanti er bestemt værd at overveje.
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
07-09-2013 kl. 09:51
- men der er sgu mange gode biler i den klasse.. Uanset hvad du vælger, vil de opfylde dine behov :-)