Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2013 kl. 18:49

Tidligere årgange laguna skal man holde sig fra.
Præcist havd de fejler ved jeg ikke.
Det har jeg fra en Renault mekaniker.

Et par i familien havde en laguna. Tror den nåede at fejle det meste,
inden de skilte sig af med den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-08-2013 kl. 20:27

K S

bruger siden
24-08-2013

skrev:
http://jyllands-posten.dk/motor/ECE4692010/hver-femte-bil-dumper-ved-foerste-syn/

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE3796099/franske-biler-dumper-i-svensk-undersoegelse/

Franske biler er billige i indkøb men koster en herregård at holde kørende.

Ja både megane og 307'erne har problemer i større stil end andre....men jeg sagde det jo helt fra en start....Køb en velholdt Toyota avensis. Men Nej du ville selv rende i fælden som kloge Åge nr 2.....K S fik overbevist dig om at du kunne få mere bil for pengene ved eks at tage en fransk.....Sååå nu er gode råd dyre. Så *Trollen K S" her kom med nogle af de beviser som vi alle længe har kendt til....Er langt fra nok at kunne den teoretiske viden om biler...Erfaring gange mange skal der til......

Men køb blot en megane og læg lidt til side til bla. trækaksler, og tandrem. Ellers køre bilen fint.....

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2013 kl. 20:52

Franske biler er noget lort - FAT DET !! Køb tysk - det er kvalí.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-08-2013 kl. 12:51

Æv vidste det var en and :-) de aviser kan man heller ikke stole på...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-08-2013 kl. 15:59

Hehe jaa men kommer jo an på om man får noget der skal laves......men nå det er ikke mine penge der skal deles ud af, så jeg kan i princippet være ligeglad......men noget holder bedre end andet...Men markedet er efterhånden sådan at der ikke er synderlig forskel i priser....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-08-2013 kl. 12:50

jamen det er jo indlysende.....man forsøger jo at tage overpriser for Renaulten tiltrods for ingen vil købe den...altså man forsøger at påvirke den uvidne forbruger om at mærket er særdeles attraktivt :-) K S den var ikke fair den sammenligning....du ved ligeså godt som jeg at Touranen er noget shit ....nok en af de værste i segmentet...

K S nu turde jeg personligt godt købe eks en megane fra eks 2003 med de ca 175.000 på tælleren...Bilen køre fint og motor er stærk og lydløs....men nu har jeg også penge til eks trækaksler eller rem hvis det kræves, men kalkulere med disse ting ved eks køb. Syns det er lidt problematisk at folk herinde skriver om noget der ikke skal laves mm....det kan ingen jo garanterer....Jeg havde måske selv købt Scenic hvis det ikke var for den instrumentering.....den kan jeg bare ikke med...

Men af alt det spørgen har spurgt til og som spørger umiddelbart hænger til, er den megane II jo en fin bil til pengene.....men garanter der ikke bliver noget kan vi jo ikke....men relativt ny bil til prisen og ser velholdt ud.......Skal da til åbenhus på den nye Captur.....En nyhed til relativ små penge i segmentet...den nye Clio med 3 cyl og turbo har jeg prøvet.....den køre frisk og rigtigt godt ved by og højere hastigheder på motorvej, og med meget udstyr til pengene.....der er solgt mange af dem og det forståeligt, men om det holder i længden ved ingen jo.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-08-2013 kl. 16:47

Til den Rigtige K S :-) og nej jeg drillede blot lidt....jeg vidste du ville finde en sammenligning mellem en tysk meget dårligt fremstillet vogn som Touran og så Scenic....

Men hør nu en gang.....jeg syns da også der er nogle mærker der er at foretrække frem for andet....men køber da selv eks Ford C-max med den berømte eller berygtede psa diesel motor....kom fra Bmw 320d og skulle have noget billigere og højere men god sidde komfort....iøvrigt en motor der køre glimrende fra psa og til prisen...Havde da i baghovedet at den kunne smide en turbo eller svinghjul, iøvrigt rystede den allerede fra dette ved 2gear og gas givning, men havde garanti på. Den raslede beklædninger i døre løse efter 1000km....plus dørene sagde høje metaliske lyde når de blev lukket....dette blev dog rettet på et Fordværksted som sagtens kunne høre den ikke sagde som den skulle....Alligevel syns jeg bilen var super at køre i til prisen, selvom det irriterede mig med de problemer den ellers havde....Men ikke destomindre udtaler jeg mig jo gerne og siger ting som at fransk generelt er noget mindre godt :-) man skal blot være klar over hvad man har med at gøre.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-08-2013 kl. 22:43

Frk. Hansen

bruger siden
03-07-2013

skrev:
Og hvor mange ikke-slidte Toyotaer er det så lige, jeg kan købe for 30-35.000 kr. ? Tag lige et kig på søgningen http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler/Toyota?s%5Bbody_types%5D%5B%5D=Stationcar&s%5Bfuel%5D=Benzin&s%5Bhas_auto_gear%5D=false&s%5Bhas_tow_bar%5D=1&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Midtjylland&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Nordjylland&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Syddanmark&s%5Bmax_km%5D=200000&s%5Bmax_price%5D=35000&s%5Bmax_year%5D=2006&s%5Bmin_price%5D=18000&s%5Bmin_year%5D=2001

EN !!!

Og det er en 1.8, som sikkert koster en bondegård i grøn afgift. At det ikke skulle være en væsentlig post i budgettet, har jeg svært ved at forstå, når vi taler om en afgiftsforskel fra 2760 for de billigste st.cars til over 6000 kr. for de dyreste ! Udover det, så er forsikring også dyrere på de større biler (større motor). Så alt i alt jo, den væsentlig post, i hvert tilfælde på MIT budget.

jamen tror du kigger de forkerte steder....men hvis du er så dygtig at du selv kan er der jo ingen grund til at spilde vores tid vel :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-08-2013 kl. 23:52

jeg er ingenlunde børne fornærmet.....men dine tråde vakler...Men du kan jo oprette tråde for nærsagt alle bilmærker....:-) så kan du se om der er noget du kan bruge imellem dem alt imellem 15-25.000....men du kan jo også nøjes med at tjekke bilbasen og zonen ud for de biler du mener der er økonmi til

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-08-2013 kl. 00:06

Frk. Hansen

bruger siden
03-07-2013

skrev:
Ved du hvad...jeg gider simpelthen ikke spilde min tid på det der personfnidder. Jeg er her for at diskutere bilmærker og bil relaterede problemer og blive klogere, ikke diskutere, hvem der gør hvad og hvordan her på forum.

Jamen Frk Hansen....nu spørger jeg hvornår du bliver klogere ??? se det er et relevant spørgsmål ikke.....hvad er det du skal trække som en 1,4 ikke kan trække...er det heste eller bajer fra tyskland

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-08-2013 kl. 07:28

Frk. Hansen

bruger siden
03-07-2013

skrev:
Og hvor mange ikke-slidte Toyotaer er det så lige, jeg kan købe for 30-35.000 kr. ? Tag lige et kig på søgningen http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler/Toyota?s%5Bbody_types%5D%5B%5D=Stationcar&s%5Bfuel%5D=Benzin&s%5Bhas_auto_gear%5D=false&s%5Bhas_tow_bar%5D=1&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Midtjylland&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Nordjylland&s%5Bin_regions%5D%5B%5D=Syddanmark&s%5Bmax_km%5D=200000&s%5Bmax_price%5D=35000&s%5Bmax_year%5D=2006&s%5Bmin_price%5D=18000&s%5Bmin_year%5D=2001

EN !!!

Og det er en 1.8, som sikkert koster en bondegård i grøn afgift. At det ikke skulle være en væsentlig post i budgettet, har jeg svært ved at forstå, når vi taler om en afgiftsforskel fra 2760 for de billigste st.cars til over 6000 kr. for de dyreste ! Udover det, så er forsikring også dyrere på de større biler (større motor). Så alt i alt jo, den væsentlig post, i hvert tilfælde på MIT budget.

Den Avensis koster 3800/året, det er da ikke meget? En Megane 1.6 som du har vist interesse for, koster omkring 2800/året, forskellen er da minimal. Og Avensis er større.

Hvis det er 85kr/måneden i grøn afgift på årsbasis der skiller det, så er det jo også svært.

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 13:39

Fatter I virkeligt ikke at Frk. Hansen er en Troll ???

Dette indlæg blev 28-08-2013 15:12 redigeret af Bilbasens moderatorer.

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2013 kl. 20:45

K S

bruger siden
05-09-2013

skrev:
Franske biler er og har altid været noget værre lort det ved enhver med forstand på biler. Køb en Toyota Avensis stc. så er du godt kørende mange år frem.

Ja, så er det bare at vente og håbe på at der er nogen, der gider at hidse sig op over dit indlæg - så er din dag reddet.... ;)