Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-08-2013 kl. 17:07

Hvad med: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/mr2/20-gti-targa/1776866

Personligt syntes jeg at det måske er een af de smukkeste Toyota'er nogensinde. Og mon ikke en kommende klassiker.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-08-2013 kl. 18:09

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Hvis du drømmer om en TT, så køb sådan en, og glem alt om, hvad vi andre synes.

Ellers er der masser af sjove biler til de pris.

Smag og behag er jo forskellig. Og opfattelsen af sjov er også forskellig.

Efter min smag er papirtal ikke lig med sjov. Det bunder i min samg og min erfaring.

Jeg kan godt lide en mindre bil, med mindre motorkraft, bare den har en omdrejnings villig motor, en ok undervogn, et godt feedback og et godt gearskifte.

For mange år siden, før dinosauerne, kørte jeg i italiensk og fransk bil, og jeg ville ikke høre tale om en riskoger.
Så var jeg ude og køre i en 320i = fed bil.
14 dage senere var jeg ude at køre i en Celica 1,6 GT
Celica'en lamme bankede BMW'en, i mine øjne. Og jeg har kørt i Toyota siden.
Jeg har kørt Corolla GT (Den korte forhjulstrukne) og GTi, begge samme 1,6 som i Celica og MR2, sjove biler.
Da min GTi skulle skiftes, købte jeg Carina E. jeg havde prøvekørt 1,6, som kun havde 116 HK, man da jeg vidste hvordan sådan en kasse kørte, kikkede jeg bare på tal, og købte en 2,0, uden at prøve den - det var en fejl.
Jeg var ovenud lykelig for da jeg købte en Corolla G6R, med 110 hk. Den var meget sjovere at køre i.
Idag kører jeg i en Celica fra 2000. 1,8 143 HK / 170 nm. Og det er suverent den sjoveste bil jeg har haft.
Jeg har været ude at køre i en TT 1,8 180 HK (Turbo), og jeg ved ikke hvor stort moment.
I mine øjne er Celicaen sjovere, selv om TT'en er hurtigere. Men smag og behag.

Det korte af det lange er: Køb den bil du vil have, men prøvekør gerne nogle ander hvis du har lyst.

Her er så en liste:
Celica (Toyota)
MR2 (Toyota)
MX5 (Mazda)
RX8 (Mazda)
Z3 (BMW)
Corolla T-Sport (Toyota 192 Hk)
Yaris T-sport (Toyota)

320i (BMW)
IS200 (Lexus)

Honda og Nissan har også lidt der er værd at kikke på.

Du skal bare huske på, jo dyere en bil har været fra ny, jo dyere er den også brugt.
Og jo dyere er den at forsikre og repare på.

Mht. Celica'en, den kan også fåes med en 192 HK's 1,8 motor, uden turbo, der er så bare ikke så mange til salg af dem. Jeg har prøve kørt både Celica og Corolla med den motor,og Celicaen er bare sjovere, igen i mine øjne.

Jeg har haft min Celica fra ny, siden 2000, og nu med 490.000 km på tælleren. og den sparke stadig røv :). Alle syntes jeg var åndsvag da jeg købte den, men jeg har aldrig fortrudt. Og den har gjort det kanon godt.

Køb det du drømmer om, og lad være med at kikke dig tilbage.

Supergodt indlæg Jan. :-)

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2013 kl. 18:32

Jeg havde som barn en sæbekassebil som var sjov. Den kan holdes indenfor budgettet hvis du undlader klima og xenon