Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
10-08-2013 kl. 23:40
Jeg ville nok hæve budgettet til min. 50-60k og kigge på eks Skoda Fabia Combi. Den er relativ billig, men har godt bagagerum og er skruet godt sammen. Alternativt kunne du kigge på en 5 dørs hatch i Golf-klassen....
Profil slettet
11-08-2013 kl. 07:19
Hvis det ikke skal være en van, så koster de ca. 70-100.000 kr hvor du får 7-8 sæder og tit kan de bagerste sæder slås ud til en stor sofa / seng.
Måske et skud i tågen, men jeg ville da lige anbefale den.
Dette indlæg blev 11-08-2013 07:21 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
11-08-2013 kl. 07:36
Du vil ikke finde nyere biler hvor afgiften er ligeså billig.
Jeg vidste faktisk ikke der var læssekant på fabia´en.
Det virker lidt upraktisk ja.
Ellers når du søger på autouncle.dk , så kommer der en del forskelligt frem,
Citroen xsara, Peugeot 306, Ford focus, Suzuki wagon, Nissan, Opel, Toyota...
Så udvalget er ret stort, men igen, det kan self være et sats i den prisklasse.
Nu fortæller du ikke hvor meget rust der er i din Ford, men hvis den ellers ikke
fejler noget, så kunne du jo også vælge at bruge pengene på den.
Du ved hvad du har, du ved ikke hvad du får..
Profil slettet
11-08-2013 kl. 10:50
Men hun får en stor bil som opfylder hende behov og lav vægtafgift på omkring 1000 kr årligt, samt massere af køreglæde. hun kan jo finde en som er godt vedligeholdt.
Profil slettet
11-08-2013 kl. 16:42
Tilia Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Ja jeg ved godt, at de "glade tider" er forbi, hvad billig afgift angår :-) Så ved også, at det bliver dyrere. Men der er stor forskel i afgift idag, synes jeg, fra de helt små og så til fx stationcars. Og da det jo primært netop er stationcars, som kan opfylde behovet, så er det en gevaldig udgiftsstigning for mig fra 1900 kr. til 5000 kr årligt i afgift.
Ja, du har ret i, at der er et stort udvalg af brugte biler i den prisklasse. Derfor bliver det også helt uoverskueligt, hvis ikke man ved, hvilke modeller ca. man kigger efter.
Min gamle Ford er desværre en bekostelig affære at få gjort klar til syn. Jeg skal regne med at slippe min. 20.000 kr. og det ville være penge ud af vinduet, har jeg fået at vide, da jeg om 2 år vil stå med samme problem, fordi den er så rusten i bunden.
Hvad med sidst den blev synet? Skulle der også laves rust?
En bil kan hurtigt begynde at ruste, men at det skal koste 20.000 kr
lyder voldsomt. Især hvis det skulle koste det samme igen til næste syn.
Har du forhørt dig på prisen flere steder? For ellers skal du gøre det først synes jeg.
Jeg ku forestille mig nogen værksteder skruer prisen op på rustarbejde,
netop fordi det er lidt noget lortearbejde.
Evt prøv autobutler.dk
Der kan du måske finde en bedre pris.
Profil slettet
11-08-2013 kl. 16:46
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Har haft kig på en Toyota Yaris Verso. Der er en del stykker på bilbasen, fra 2000-2004, som er til at komme til for penge. Det er en lækker bil designmæssigt og der er plads.
Eneste minus umiddelbart er varevogns oplevelsen, pga den måde sæderne er monteret i bilen. Kan forestille mig, den måske larmer lidt mere end alm. biler ?
Jeg har ikke umiddelbart erfaringer med denne model, men prøv en tur iden,
og se hvad du synes.
Er den passet skulle det ikke være noget farligt køb, men man ved self aldrig med brugte biler.
Vi kører Toyota i min familie, og ingen af dem har budt på ubehagelige overraskelser endnu.
Profil slettet
11-08-2013 kl. 17:43
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Desværre har jeg ikke fundet nogen i mit område. Skal vist helt til nordjylland eller fyn eller sjælland for at prøvekøre en.
Hov, fandt lige en i randers. En privat. Det havde jeg ikke set før.
Den til 45.000?
Den er også pæn, og så kan du komme af med din egen samtidig. :)
Profil slettet
Profil slettet
11-08-2013 kl. 21:21
Profil slettet
11-08-2013 kl. 21:24
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Ja, det er den til 45.000, hvilket er en del over mit budget. Håber han er til at handle med, ellers må jeg finde en anden. Han tager biler i bytte, men ved ikke, hvor meget jeg kan få for min. Det er jo nok ikke voldsomt meget, måske kun skrot-prisen
(og hvor meget er skrotprisen egentlig ? synes jeg har hørt 5.000 kr, men mange forhandlere har et tilbud om at give 15.000 for ens gamle, uanset hvilken, hvis man køber en anden og nyere hos dem på lånekontrakt, og de annoncerer det som skrot-prisen, altså 15.000 kr.)
Alm skrotpris er vist omkring et par tusinde.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-08-2013 kl. 14:10
Den økonmiske formåen vil altid spille ind, så tal på bordet tak. Hvad kan du sidde for pr mdr ? dine rep udgifter før pr år ? egen kontant beholdning evt til anden bil ?
Mange tror fejlagtigt at de køber billigt, men ofte køber de dyrt ved at købe en brugt bil. Set over tid er det ofte mindst lige så rentabelt at købe ny eller demo. Meget af det folk bruger på rep og syn af biler plus grøn afgift, plus de højere renter et forbrugs lån slæber med sig. vil ofte med fordel kunne bruges i afbetalings øjemed, så forbrugeren dermed får bedre og sikre bil, som ikke kræver samme rep, dæk, bremser, udstødning osv. Markedet for biler har ændret sig markant de sidste 10år, så det sådan set ikke kan betale sig at købe meget andet end en ny/demo hvis man ønsker noget for pengene.
Profil slettet
13-08-2013 kl. 18:17
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Jeg kan ikke få en billigere bil end den jeg har, og jeg har ikke råd til ret meget mere end det. Så det er sådan set ret simpelt. Det skal være den bedste billigste bil på markedet pt. jeg kan få for pengene.
Mener jeg har sagt (?), at jeg har 20 t i kontanter + det jeg evt. kan få i bytte for min gamle Ford (hvilket nok ikke er meget, måske 5.000). Så det er 25 t. Jeg ser efter biler op til 35.000 kr., da jeg regner med at kunne forhandle lidt om prisen.
Jeg vil helst undgå at låne penge, for min økonomi er stram nok i forvejen. Jeg har
gennemsnitlig brugt 10.000 kr. om året i reparationer og vedligehold på min bil.
Vægtafgift 1900 kr. Forsikring 2500 kr/årligt (ALKA's ansvar, brand og tyveri - som de nu ikke har længere).
Det er mig klart, at jeg nok kommer til at få en stigning i månedlige udgifter, da jeg har været heldig med den bil, jeg har og ikke kan forvente en nyere (med de nye regler om afgifter og stigende forsikring osv.) til samme pris, men som sagt så lidt som muligt.
If forsikring reklamerer på Bilbasen med billig forsikring som bruger på Bilbasen. Skoda Fabia Combi ligger vist på ca. 2700 i årlig afgift og 3500 kr./årlig forsikring (kasko+ansvar). Det kan jeg leve med. Verso'en ligger i samme leje eller lidt billigere. Hvad jeg evt. ville skulle bruge årligt på reparationer og vedligehold aner jeg ikke. Det kan man jo ikke vide.
Så det er sådanne biler, jeg er interesseret i at finde. Jeg håber stadig på, at jeg kan finde nogle økonomiske stationcars, som ligger i det leje.
10.000 kr. om året?
Er det med forsikring og afgift?
Profil slettet
14-08-2013 kl. 12:21
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Nej selvfølgelig ikke....som jeg skrev:
10.000 kr. om året i reparationer og vedligehold
Vægtafgift 1900 kr./årligt
Forsikring 2500 kr/årligt (ALKA's ansvar, brand og tyveri - som de nu ikke har længere).
Altså ialt ca. 13.500-14.000 kr. om året
Jeg synes du sagde du havde været heldig med din Ford?
Man siger godt nok man skal regne med 1000 kr om måneden til en gammel bil,
men med max 10000 km om året synes jeg ikke det lyder specielt billigt..
Min sidste bil havde jeg 3 år/46.000 km. Vil tro den kostede omkring 10.000
i repartioner og vedligehold, og jeg synes selv jeg var uheldig med den.
Ok, olieskift, generator/batteri/starter skift klarede jeg selv eller med hjælp,
så det var self noget billigere end på værksted.
Samtidig havde jeg en anden bil 2år/40.000 km, service og vedligehold
ca 3500 kr, hvoraf de 2500 var reperationer på værksted.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-08-2013 kl. 13:44
nogle af dem har kørt mange km, men de runder nemt 500.000km. Jeg aner intet om stand på bilen jeg linker til, men prismæssigt er der så lidt du evt kan lave den for.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
Profil slettet
Profil slettet
14-08-2013 kl. 21:50
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-08-2013 kl. 22:11
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 00:42
Det bliver overordentligt svært hvis man intet ved om biler fra de årgange vi her taler om der kan blive en mulighed.
Frk Hansen forstår så udemærket din tøven omkring forskellige mugliheder, og alt i denne prisklasse er da også lidt lotteri agtigt. Men når det er sagt mener jeg nok at kunne skelne mellem en vildt dårlig bil og en evt højere årlig afgift. Ment på denne måde at det kan godt være du i en Toyota Avensis 1,8 vil få en lidt højere afgift, men sikkert også lavere driftsomkostninger tilfølge...Og som den såkaldte forum Trold siger er Avensis en bil man ville kunne få stor glæde af pga af stor pålidelighed i de vigtige funktioner på bilen...Og ja gu er fransk gernerelt noget hø, ikke at fornærme KS men især de gamle franske var der en del bøvl med. Vil ikke gå i nærmere detaljer her, men de kan blive et dyrt bekendt skab...blot lige et eks...megane tandrem koster en krig at få skiftet da meget af motor skal ud, plus trækaksler der ryger på disse modeller...derimod er clio et godt bekendtskab...Nu drejer det sig ikke om at svine hinanden til men om at du får nogle hint til hviken bil du evt kan gå efter...
Selvfølgelig vil der være en stor usikkerhed i og med du ikke selv kan lave eller måske vudere bilen....Men som jeg nævnte højere oppe, kunne man eks ta en til godt 20.000kr og så have lidt at få den helt op og stå med....næsten altid et eller andet der skal laves selvom man køber nysynet eller næsten synet bil.....men jeg tror stadig at en Avensis med max 250.000 på tælleren vil kunne være noget som ikke kræver de store udskrivninger på sigt, blot den har holdt service og eller regninger på sliddele kan fremvises....Det er min bedste overbevisning at i dette segment fås det ikke bedre...Men det hele strander på dig....men syns du om ikke andet skal kigge og prøve en og se hvad du så syns....Toyota'erne har næsten altid været bum stærke også på mange mange km siden først i 80'erne....Eks Corolla fra den tid ses kørt 480.000km.....lidt vildt men sandt.....men lad det synke lidt ind og læs gerne dette flere gange. Husk på vi vinder jo ikke noget ved at du muligvis får en god bil.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 16:04
Hvad vi 2 mener om de forskellige bilmærker er i og for sig irelevant set i lyset af damen gerne skulle hjælpes til at se nogle muligheder inden for de rammer hun sætter. Det kan være overordentligt svært at finde noget helt igennem tip top imellem 20 og 30.000kr. At jeg så mener at budet må være en Avensis , gerne pæn velholdt model, er jo så min vudering. Men K S syns du skal komme med mulige bud på en bil inden for de rammer...Mig bekendt siger trådspørger at hun har 20.000kr og regner med at få lidt for sin egen, men dette er jo nok næsten kun skrot afgiften på små 2000 kr. Ved ikke om de 20.000kr er lån eeller der skal lånes mere. Nu gror træerne imidlertid ikke ind i himlen....ja man kan være heldig at få en fin bil til et par og 30.000...men de private der til salg får hun ikke meget afslag på i dette pris lag.
Men fint for mig at i vrøvler lidt videre om teknik i biler der er dyrer end det tiltænkte....det kunne jo også tyde på kedsomhed, og mangel på Aktion :-)
K S den med tandrem og træk aksler var da seriøst...ingen grund til at forgøjle Renault's pris politik på deres værksteder som jeg kender ganske udmærket. Jeg mener blot at det har kostet nogle kunder på sigt med de forholdsvis dyre rep der er foretaget på disse og andre modeller i tiderne. Men nok om det. Men kom du gerne med et realistiks bud på en bil der all round på pris og styrke er sammenlignlig med trådspørger's ønsker....og her mener jeg realistiks også set i forhold til det vaklende her i tråden......
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 16:13
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 16:52
Men igen er det vel lidt op til om heldet tilsmiler den enkelte, for ellers er det jo at betale ved kasse 1. Mener klart hvis man ikke har vildt meget forstand på biler og til de priser skal man have en til at tjekke dem....alt kan ske, og jo ikke os der skal betale. Kun for vore egne fejltagelser om du vil...Ang ældre modeller og kørte km....det behøver jo ikke betyde at bilen ikke kan holde.....trådspørger linker til eks en stilo som har rundet 290.....så er det ikke lidt hvordan man vejer æblerne på skålen.....den kan ske at holde uden særlige problemer men kan også blive dyr....så er jo ikke entydig. Jeg lagde blot mine æbler på en velholdt Avensis, om muligt en der har fået skiftet de lidt mere omkostnings krævnede ting som jo kommer med tiden
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 17:02
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 17:04
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 17:12
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 17:29
Det er bestemt af afgørende betydning for de biler du kan kigge efter, at du ved ca pris leje....men du får ofte kun de udtjente modeller hvid du ikke vil betale, sådan er det. De krav du stiler og så prisen.....jamen take a look....Hvorom alting er ville jeg hellere se på den Stillo i Ålborrg end at granske nærmere på Astraen.....men your choice og din penge pung.....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 21:39
Frk. Hansen
bruger siden
03-07-2013
skrev:
Jeg vil gerne bede om at tonen her i tråden bliver mere sober.
Was ? den må du lige uddybe.....sober, der bliver sat fokus på det skrevne ord ?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-08-2013 kl. 00:25
Men klart en udfordring du kommer med der....ingen kan jo med 100% sikkerhede love dig rep fri de næste 4-6år....der kan gå så mange ting som er alm slid dele...alt efter hvilket mærke vil der næsten altid komme ting omkring 200-250.000km som skal skiftes....være sig støddæmpere, køler, vandpumpe....og derfor det er vigtigt, at hvis man vælger en ældre eks vis...at den har fået skiftet disse ting så man ikke selv står med det o skal betale...men lidt svært, for man kan være heldig men også det modsatte..Er ikke rart hvis man eks skal på værksted og betale måske 4000kr for noget pludselig opstået, hvis man ikke har pengene....men der er jo altid valg og prioiteter i livet, uden jeg overhovedet kender din økonomi----men er da en relativ dyr affære at have en bil på godt og ondt...
Jeg har egentligt meget fokus på det at det ikke må koste som jeg forstår det.....det er en svær en, isætr hvis du skal handle alene...der er rigtig mange måder at anskue det her på, og svært at gardere sig helt....
Man kunne vælge at gå efter en til eks 40-42 og håbe på at få den til 35....men igen man ved aldrig...Jeg tænker også lang sigtet ang bil/økonomi....Det viser sig ofte at hvis man eks investere i en helt ny eller demo bil, kommer man ofte til at sidde billigere på sigt end i en gammel brugt...her skal der dog erlægges afdrag, men kan strækkes over 8år. Men du får 2-3 eller 5 års garanti og 4 år uden syn. Ydermere får du en langt sikre bil med mange airbags og gode sikkerheds foranstaltninger, plus ofte lav grøn afgift, og evt billigere i forsikring, begrundet i antal af airbags og sikkerheds udstyr...det slipper ofte en rabat med sig, som de gamle biler ikke gør. Et klart plus for dig og dine børn...men spørgsmålet er økonomien i dette..Men som sagt kun en tanke fra min side...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-08-2013 kl. 16:21
Profil slettet
17-08-2013 kl. 19:14
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
20.000,- for at ordne rust, bremserør og forrude på en gammel Escort? Hvor pokker har du dog indhentet det tilbud henne? Jeg har lavet MEGET rust på mange forskellige modeller, og det vil ALDRIG løbe op i den pris, medmindre du kører til et autoriseret værksted.
Jeg havde nok lige hørt en ekstra gang hos en hjemmemekaniker, eller smidt en forespørgsel på BilGalleri omkring at få den lavet.. For jeg vil mene at regningen kan halveres.
Jeg har allerede foreslået hende at indhente andre tilbud, men det havde
vist ikke interesse..
Jeg synes også det lyder meget dyrt..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-08-2013 kl. 10:58
206 ser egentlig rimelig fornuftig ud, men den er vist en smule mindre end din Escort, så der er nok ikke plads til lige så meget. Og den har ikke aircon, men det ved jeg ikke hvor meget det betyder?
Jeg ville holde mig væk fra 306, det er en alt for ustabil bil. Umiddelbart får man meget for pengene, men de går i stykker hele tiden. Min mor og stedfar havde en fra ny, og der var tit bøvl med den, og da jeg i starten af 00'erne stod i lære, lavede jeg mange 306'ere, og det er altså ikke småting der var med dem, og det er næppe blevet bedre med årene.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/16-comfort-stcar/1642468
Jeg ved godt det er over budgettet og for langt væk, men det var mere for at komme med noget andet som ikke er foreslået.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-08-2013 kl. 14:09
Dette indlæg blev 18-08-2013 14:18 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-08-2013 kl. 15:11
Jeg ved ikke hvordan de finder på deres tal, men der var 205, så kom 206, 207 og nu 208, det giver ok mening, men klassen over hed 309, 306, 307 og nu 308. Klassen over igen hed 405, 406, 407 og nu 508.
Men ja, 307 er afløseren til 306.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-08-2013 kl. 17:02