Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2013 kl. 10:03
Den har et fint bagagerum, der sagtens kan rumme barnevogn mm. (nogle vil selvfølgelig mene at har man børn, kan man ikke nøjes med en bil der er mindre end en Ford Mondeo, men Fabia'en er udmærket efter min mening).
Den er ikke det mest sexede valg, men billig at køre i, driftsikker og stabil
Jeg ville gå efter den nyeste model, den starter så vidt jeg husker i 2008. For omkring 100k kan du godt finde nogle eksemplarer.....
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
07-08-2013 kl. 10:08
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
07-08-2013 kl. 12:02
Rasmus Jørgensen
bruger siden
07-02-2012
skrev:
Hej Alle
Da vi er blevet en lille familie, er det nu på tide at udskifte vores Spark med noget mere familie orienteret. Jeg har søgt lidt hist og her, men hver gang jeg tror jeg finder en der lige er os, så læser jeg noget negativt. Jeg tænkte derfor på dette forum, og håbede i måske havde nogle gode indspark.
Info om os, og brug.
Vi kører ca. 12.000 - 15.000 km. om året og det er meget by og landevej der bliver pløjet.
Bilen skal kunne have plads til barnevogn, og lidt baggage.
Vi ønsker stabilitet og driftsikkerhed - men en smule komfort er jo ikke af vejen =)
Vi ønsker gerne en bil, med ikke alt for mange år/km på bagen, da den gerne skulle kunne holde en del år,
Vi tænker at bruge vores nuværende som bytte, og så 50-70 oveni max.
Har selv kigget lidt på Skoda Fabia og Peugeot 207sw.
Jeg vil foreslå, at I køber en helt ny bil. Og jeg vil foreslå nedenstående:
http://www.dacia.dk/
Grundene til dette forslag er, at I ikke kører ret meget og vil kunne få fem års garanti for meget beskedne midler.
Ligeledes er bilen den absolut mest rummelige og børnefamilie-brugervenlige bil overhovedet til de penge.
Du skriver, at det er en bil I skal have i mange år. Ved køb af denne fra ny, har du mulighed for at få levetidsrustgaranti ved f.eks. Pava. Det er ikke specielt dyrt og giver jer mulighed for at have bil i mange år.
Endelig er bilen baseret på afprøvet teknik.
Det negative:
Den kører omkring 13-14 km/l. Men det betyder altså ikke så meget, når man ikke kører mere end I gør.
Designet er en smagsag!
Bilen fik tre stjerner i crashtest. De bedste ligger på 5. Men, jeg vil vove den påstand, at de brugte biler du kan finde ikke vil være nævneværdigt mere sikre. De tre stjerner er opnået i 2013. Og kravene til sikkerhed bliver mere og mere skærpede. Derfor vil jeg påstå, at tre stjerner opnået i 2013 er fuld ud lige så godt som 5 stjerner opnået for få år siden.
Bilens gensalgsværdi er ukendt - måske lidt lavere end på kendte biler, men hvis det er en bil I vil beholde i f.eks. 8-10 år, så har dette ikke den store betydning.
Håber du kan bruge svaret til noget og skriv lige, hvad I valgte!
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
10-08-2013 kl. 07:48
Jeg ville droppe at købe nyt med de få km, I kører - det bliver dyrt pr km i afskrivning.
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
10-08-2013 kl. 12:54
Det er mærkeligt, at så mange har antiparti mod Renault (og franske biler i det hele taget). De har ikke flere fejl end andre mærker, og inden for de sidste 10-15 år har de været meget opmærksomme på at bygge gode, solide og ikke mindst sikre biler. Det er nogle af de mest sikre biler på markedet, og, som allerede skrevet, de har ikke flere fejl end andre bilmærker.
Jeg har en Opel Corsa C fra januar 2006, dvs. den allersidste model C lige inden Corsa D kom. Jeg har haft rimelig mange problemer med den. Ruskende kobling (kobling skifte 2 gange), håndbremsekabel bliver hurtigt slapt, zinkopkog i lak, NY MOTOR v. 140.000 km. (plejlstang knækkede, og der var kun mig selv til at betale), læderrat smuldrer (kører nu med det andet læderrat, som jeg fandt næsten nyt, men det gør det samme som det gamle). Zinkopkoget har betydet, at jeg har måttet betale for en omlakring af alle fire døre samt nederste del af bagklap.
Bilen er 7½ år gammel, og jeg har brugt ca. 90.000 kr. på service og reparationer. Det var ikke lige det, jeg regnede med at skulle bruge mine penge på, da jeg købte den fabriksny.
Jeg har altid været glad for Opel (Jeg har haft en anden Corsa C samt to Kadett E-modeller), men min oplevelse med den nuværende har gjort, at jeg ikke har valgt Opel denne gang. Opel har ry for at være gode biler, og det er de sikkert også stadig, men min oplevelse har bare gjort, at jeg ikke køber Opel denne gang.
Andre har så haft dårlige oplevelser med én fransk bil, og derfor er alle franske biler dårlige???
Profil slettet
10-08-2013 kl. 19:06
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004