Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
31-07-2013 kl. 14:41
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-08-2013 kl. 22:07
K S
Eneste bil med driftsstop i perioden var faktisk en Mercedes....
Da ikke din fine W116 ?
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
07-08-2013 kl. 00:45
Jeg har i dag skrevet under på købet af en fabriksny Renault Clio IV Sport Tourer i farven rød flamme. Det er en Expression 1,5 dCi 75 hk.
Prismæssigt løber den op i 203.000 kr. alt inklusive. Dvs. metallak, levering, aftageligt træk, 16 tommer alu-fælge med Michelin-dæk, vinterhjul med Michelin-dæk og stylepakker (krom hen ad siden udvendigt samt kromdetaljer i kabinen).
Standardudstyret er enormt med indbygget navigation, bluetooth og håndfri tale. Aircondition, fartpilot og hastighedsbegrænser, el-ruder foran, læderrat og lædergearknop, kørecomputer og meget mere.
Den koster i grundpris 171.400 kr. Mon ikke den kunne være noget for dig?
Det er en diesel med 75 hk. (1,5 motor) og en brændstoføkonomi, der hedder 27,8 km/l. v. blandet kørsel. Og så er det en stationcar:-)
Jeg har en 7½ år gammel Opel Corsa C, som der har været en del problemer med. Jeg har givet 90.000 kr. for service og reparationer i alt i bilens levetid. Jeg har bl.a. skiftet motor, da en plejlstang knækkede, og Opel Danmark ville ikke give kulance overhovedet!
På den nye tegner jeg serviceaftale, så jeg fem år ud i fremtiden kender mine udgifter.
Jeg har været glad for Opel i en del år - men nu er det tid til at prøve noget helt nyt:-)
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
07-08-2013 kl. 08:09
Jeg tænker derfor:
- Lang garantiperiode --> i30 med 5 års garanti i DK - mon ikke det er det samme i Tyskland. Efter 5 år og 300.000 km er bilen så også sikkert skrotningsklar ;-)
- Gerne længere tid mellem servicebesøg. Er det hver 15000 km, bliver det hver tredje måned. Det kan blive besværligt at presse ind i dagligdagen. Så hellere 20 eller 30.000 km (uden at kende til mærkernes intervaller)
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
27-09-2013 kl. 10:11
Bilen kører rigtig godt. Jeg har kørt ca. 3500 km. i den, og den bedste brændstoføkonomi har været på 22,5 km/l. på en tankfuld. Jeg har også været nede på 19 km/l., men det var med en del motorvejskørsel med 130 km/t. samt bykørsel i København. Normalt kører jeg meget landevej, jeg bor på Lolland.
Motoren skal også lige køres til, så mon ikke 25-26 km/l. er realistisk? Jeg opnåede ofte enten det opgivede eller en smule mere pr. liter i min Corsa, der var en benzinbil og opgivet til 17,2 km/l.
Den indbyggede navigation virker rigtig godt, og den fanger hurtigt satellitterne. Det er en fornøjelse at køre med - håndfri betjening af telefonen virker også godt, og ingen har sagt, at de har svært ved at høre mig. Så udstyret virker rigtig godt, også fartpilot.
Et kritikpunkt er sædernes støtte omkring lænden. Den er ikke særlig god, synes jeg, og på længere ture kan man godt mærke, at der ikke er den fornødne støtte. Du skal have en rigtig lang tur i bilen, for at du kan vurdere sæderne - husk det!
Et andet kritikpunkt er baklyset. Der sidder kun én pære, og den er praktisk talt ubrugelig.
Der er også en knirkelyd engang imellem, som jeg endnu ikke har fået lokaliseret. Den kommer fra højre side af bilen, og umiddelbart lyder det som om, at det er et sted ved dørene eller B-stolpen. Ud over dette er bilen meget komfortabel og har ikke mislyde. Bilen er meget letkørt, og jeg regner med at blive rigtig glad for den.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
27-09-2013 kl. 10:22
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
27-09-2013 kl. 10:51
Jeg er godt tilfreds med de 75 dieselheste. Den kan sagtens rykke sig, når den får lidt pedal.
Men i sidste ende er det kun dig selv, der kan vurdere, om du synes, de 75 hk. er tilstrækkelige.
Dette indlæg blev 27-09-2013 12:01 redigeret af dets forfatter.