Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-07-2013 kl. 09:08
Når du sælger og køber en bil, er der 2 gange forhandleravance (din gamle og den nye-) 20-25.000,- pr. bil er ikke unormalt, for de penge kan du købe masser af benzin til din Vectra.
Rent økonomisk kan det ikke betale sig. Prøv hellere at køre mere økonmisk og tænk over om alle turene er nødvendige.
Rent økonomisk kan det ikke betale sig. Prøv hellere at køre mere økonmisk og tænk over om alle turene er nødvendige.
Profil slettet
22-07-2013 kl. 09:12
Hej Martin.
Altså hvis du kan få 125000 kr for den, så SÆLG den endelig !!!
Det tvivler jeg måske lidt på - dels er mellemklassebiler med større og lidt "politisk ukorrekte" motorer ikke så eftertragtede nu - dernæst er markedet oversvømmet af små dieselbiler med god brændstoføkonomi.
Det presser priserne på brugte vogne. Jeg lavede en søgning på bilpriser der angav en salgspris på 65-75000kr - det kan være der er nogle parametre jeg har misset, og som giver højere salgspris - men jeg tror du er et stykke fra de 125000kr.
Derfor er regnestykket lidt anderledes...
Du har en supergod bil der ikke giver en god indbytningspris.
Du har stadig behov for stort bagagerum og st.car
Du har ikke ekstremt stort kørselsbehov.
Derfor er mit råd - behold bilen !!
Altså hvis du kan få 125000 kr for den, så SÆLG den endelig !!!
Det tvivler jeg måske lidt på - dels er mellemklassebiler med større og lidt "politisk ukorrekte" motorer ikke så eftertragtede nu - dernæst er markedet oversvømmet af små dieselbiler med god brændstoføkonomi.
Det presser priserne på brugte vogne. Jeg lavede en søgning på bilpriser der angav en salgspris på 65-75000kr - det kan være der er nogle parametre jeg har misset, og som giver højere salgspris - men jeg tror du er et stykke fra de 125000kr.
Derfor er regnestykket lidt anderledes...
Du har en supergod bil der ikke giver en god indbytningspris.
Du har stadig behov for stort bagagerum og st.car
Du har ikke ekstremt stort kørselsbehov.
Derfor er mit råd - behold bilen !!
Dette indlæg blev 22-07-2013 09:15 redigeret af dets forfatter.