Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-07-2013 kl. 23:27

Ja, sådan en Corsa er med samme 1.3 dieselmotor der findes i Punto, Swift osv. Den er klart min favorit af de to, da C3 virker noget gammeldags. Begge dieselmaskiner lyder som traktorer, så det må du leve med.

Dog skal du sørge for, hvis Corsa'en er med 6-trinsgearkassen, at den kan synge i 6 gear. Det er et lejer der bliver slidt, og begynder at larme.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-07-2013 kl. 23:52

Billig at holde - ja, det bliver Audi'en ikke. Men generelt er den årgang ret solid, men den nærmer sig efterhånden en alder hvor ting skal skiftes.

Og så er det en kedelig motor. Men I er nødt til at gøre op om det skal være diesel eller benzin - altså: Lange ture og mange km om året = diesel, og omvendt: småture og få km om året = benzin.

Er Corsa'en med 5 gear vil jeg ikke være bekymret - den er som sådan driftssikker, og interiør er af en fin kvalitet. Der er det altså noget mere groft i en C3.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-07-2013 kl. 09:47

Jeg har kørt med begge motorer, og C3'erens 1,4 HDi er mere støjsvag end 1,3eren fra Opel, derudover, så er 1,3eren megalænge om at blive varm, det er ikke så fedt når man sidder og fryser inde i kabinen :-)
Opel har kæde, Citroen har tandrem, men den skal kun skiftes hvert. 10 år eller efter 240.000km, eftersom den er 10 år, så skal du være opmærksom på dette.
Det er begge meget slidstærke motorer og de er fra tiden før partikelfilteret (det skal du være glad for).
Jeg ville vælge C3, den har, efter min overbevisning, den bedste motor, og så er den jo også 33% billigere :-)