Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

28-06-2013 kl. 21:47

Tjaa... jeg har kørt i begge, og vil til hver en tid tage Mercedesen (er så også lidt 'mercedes-farvet', da jeg nu er på MB nr 2)..... men tag ud og prøv dem! Jeg havde en C-klasse (den første model 202) som rustede, min var dog fixet hos MB. Den var billig i drift og vedligeholdelse (MB har fastpris på service!), og kørte bare godt. Da jeg skiftede den, kørte jeg en del af 204-modellerne (den du kigger på), og var meget tæt på at købe en C220 CDI, men valgte en E-klasse. Rusten har MB forlængst fået styr på, så spekuler ikke på det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

28-06-2013 kl. 22:00

PS. Et par ekstra råd: prøv gerne flere forskellige af den samme model (Audi og Mercedes), så I får en fornemmelse af hvilke der er 'gode' og hvilke der er knap 'så gode'. Hvis fx. den første Audi A4 i prøver er en der har fået tæsk, og er 'slatten', og I så tror at alle er som den, tager I beslutningen på et forkert grundlag.
Desuden bør i få indføjet i slutsedlen, at sælger skal udbedre samtlige fejl en FDM-undersøgelse finder, og I bør få foretaget denne. Den koster nogle tusinde, men vil kunne spare Jer for en masse fejl, besvær og ikke mindst penge. FInder de ingen fejl, ja så har I fået bekræftet at I har gjort et godt køb... :-)
God jagt!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-09-2013 kl. 13:59

Hmm er det Mercedes egen motor i den 136hk model eller kommer den fra PSA gruppen ?

Jeg må give Hr Lang så inderligt ret i anskuelsen af hvilke mærker der er mere ekstra evagante end andre.....Det kan som sådan ikke diskuteres. At man kalder noget lerverposteg er vel bar en vending man bruger om det jævne uden kulør og kraft..

Audi har langt op i rækkerne motorer fra Vag, det er der som sådan ikke noget ivejen med, men så er prisen for dyr...men netop lige det mærke bliver der ofte givet store rabatter på. Og det skal ikke forstås som at Audi er en ringe bil.. Men der er forskel på de enkelte mærker. Spændende at se de kommende år hvor meget PSA motorerne vinder indpas i de forskellige mærker....Bmw er startet med benzin i de helt små modeller, og vist også Mercedes med en Diesel, hvis eller K S's info holder .

Jeg personligt syns Bmw'erne køre uovertruffent og overlegent både i sport og komfort...en klasse bil hvis man har råd. Klart en anden fornemmelse at køre i disse.

Dette indlæg blev 12-09-2013 14:03 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-09-2013 kl. 14:17

Lige en indskydelse.....syns Audierne er flotte biler i det rigtige trim, men alt alt for dyre som let brugt bil. Tjek dem ud en gang og se hvad de tar for dem og hvilke km de har gået....Man skal se sig for når man køber brugt. Men man kan få noget mere køre dynamik ind i bilerne hvis man eks vis vil ofrer 3500-7000kr til en gang HR fjedre eller en HR cupkit Tourer undervogn med støddæmper og fjedre. Det spiller på alle modeller og er værd at saste på.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-09-2013 kl. 16:05

K S ja det kan være.....men husker blot noget i en tråd om at Mercedes A klasse skulle køre med psa......men se her bmw 114d minder om psa motoren med nm og øvrige spec....det er sikkert fra psa...

http://www.bmw.dk/dk/da/newvehicles/1series/5door/2011/showroom/technical_data/index.html

Hmm jo du har ret det var Renault de havde samarbejde med.....tjekkede det lige op.

Ang Den Bmw 114D hvor det næsten sikkert er psa motor på 1600cc og med 5 gear, anbefales der at man tar en 116D selvom den koster 27000 mere i liste pris. Den køre vist ikke helt som den burde

Dette indlæg blev 12-09-2013 16:19 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-09-2013 kl. 17:25

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Har BMW ikke netop indledt et samarbejde med Toyota på motorfronten, i de helt små modeller?

Bmw har hybrid samarbejde med Toyota.....bmw har solgt 2,0 diesel motorer til Toyota som kommer i de nye Avensis modeller