Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
24-06-2013 kl. 14:38
Jeg ville gå efter en mpv model hvis jeg var jer, de er bleven meget billige især hvis i "kun" vælger en 5 personers og ikke en 7 personers.
Profil slettet
24-06-2013 kl. 15:00
Profil slettet
24-06-2013 kl. 17:16
Køb den bil i har råd til og som opfylder jeres behov, når der er max behov for plads, resten af tiden er det bare endnu mere dejligt med mere plads, man skal vel også en tur i Silvan, på genbrugen eller evt. have børnenes venner med på bakken?
MPV er vejen frem for alle børnefamilier :-)
Profil slettet
24-06-2013 kl. 18:29
Anders Nissen
bruger siden
22-03-2012
skrev:
Inden længe skal vi (en familie bestående af 2 voksne og 2 børn - børnene er hhv. 4½ og 1 år) købe ny bil, og indtil videre har vi været ret sikre på, at det skal være den nye Skoda Octavia Combi, 1.2 TSI, 105 HK.
Imidlertid er vi kommet lidt i tvivl, da vi med et kørselsbehov på omkring 12000 om året synes, at det er mange penge "at have stående i garagen".
Vi vil gerne have en helt ny bil, som er driftssikker og pålidelig - ligesom den skal være rummelig (børn fylder meget). Vi er på ingen måder bilentusiaster, hvorfor vi (blot) er på udkig efter en yderst fornuftig bil.
I den forbindelse vil jeg høre, om en Skoda FABIA Combi er et alternativt bud - den er noget billigere, men er den stor nok?
Gode råd/erfaringer efterspørges, tak!
Hej Anders
Lad være med at købe din skoda med 1,2 tsi motoren den er ikke så god skoda bruger den gamle tsi motor med kædetræk som ikke kan holde.
mit råd er at få en servicaaftale på mindts 100000km eller mere eller noget andet så du ikke står og skal betale et motor nedbrud.
sig at du ved at der har været problemer med den motor type og undersøg alt omkring denne motor.
selve bilen er rigtig god
mvh kenn
T i
bruger siden
17-06-2006
24-06-2013 kl. 20:17
Næsten en kvart million i garagen er relativt mange penge, hvor man nok kunne bruge nogen af dem på andre ting.
En mindre stationcar er en mulighed, det kan sagtens lade sig gøre, men er selvfølgelig lidt mere trangt end end stor st.car.
Samtidig kunne i evt. også kigge på en let brugt, så kommer man rimelig langt for 100-150k
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
24-06-2013 kl. 21:11
Anders Nissen
bruger siden
22-03-2012
skrev:
Inden længe skal vi (en familie bestående af 2 voksne og 2 børn - børnene er hhv. 4½ og 1 år) købe ny bil, og indtil videre har vi været ret sikre på, at det skal være den nye Skoda Octavia Combi, 1.2 TSI, 105 HK.
Imidlertid er vi kommet lidt i tvivl, da vi med et kørselsbehov på omkring 12000 om året synes, at det er mange penge "at have stående i garagen".
Vi vil gerne have en helt ny bil, som er driftssikker og pålidelig - ligesom den skal være rummelig (børn fylder meget). Vi er på ingen måder bilentusiaster, hvorfor vi (blot) er på udkig efter en yderst fornuftig bil.
I den forbindelse vil jeg høre, om en Skoda FABIA Combi er et alternativt bud - den er noget billigere, men er den stor nok?
Gode råd/erfaringer efterspørges, tak!
Hej Anders
Jeg har givet dette råd til flere og svarer faktisk på noget andet end du spørger om, men har du overvejet en ny Dacia Lodgy? Den koster det samme som den billigste Skoda Fabia stationcar og har alt den plads Mads fremhæver. Og mon ikke en mand med fire børn ved, hvad han taler om?
129.000 kr. for en kæmpe bil med masser af plads - det er altså billigt. Den er ikke lige så godt rustbeskyttet som en Skoda, men det problem kan løses for ca. 2-3000 kr. Og så er der en anstændig fire cyl. motor i bilen - ikke en tre cyl. som hører til i en mindre bil. Og så kan man købe ekstra garanti - så du faktisk er dækket i fem år. Og dette ret billigt.
Du kunne jo prøve den samme dag som du prøver Skodaen og herefter vurdere hvad du bedst kan lide. Held og lykke!
Profil slettet
25-06-2013 kl. 17:15
Anders Nissen
bruger siden
22-03-2012
skrev:
Jeg takker for de mange konstruktive input. DEJLIGT!
Det ender nok med, at det bliver den nye Skoda Octavia Combi 1.2 TSI, Ambition, 105 HK (Kenn, er det ikke en "ny" motor, der sidder i denne?).
Vi har sonderet markedet en hel del - har bl.a. haft Kia Ceed SW, Ford Focus, Hyuandai i30 i sigte, men eftersom prisforskellen ikke er så stor ift. den nye Combi (som har fået gode anmeldelser), er feltet af muligheder indsnævret.
Hej Anders.
Nej det er den gamle motor den nye er i den nye skoda octavia og kommer i den nye fabia som bliver lanceret i 2014
mit råd er få så lang garanti på bilen som du kan få eller sælg den inden den har kørt for langt
hvad med en fabia med den gamle 1,9 tdi pumpe dyse motor i
Den er meget robust og driftsikker og trækker som en elefant
kører let 20km pr liter
mvh kenn,c
Profil slettet
25-06-2013 kl. 19:00
Profil slettet
26-06-2013 kl. 15:20
Og mange vil også sige at man de ikke havde aircon i deres bil i gamle dage og det gik jo helt fint, men derfor vil jeg bestemt ikke undvære mit klimaanlæg ;-)