Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2013 kl. 19:09

Dacia Lodgy er en re-badged Renault, så KS sidder sikkert og fryder sig......

Men ja - den er et godt bud, og slet ikke så "forfærdelig" som man skulle tro. Faktisk en udemærket bil, men på flere punkter kan man godt se hvorfor den kun koster 150k.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2013 kl. 20:24

Uanset mærke? så ville jeg gå efter en MPV model, Tag konen med ud og få kigget på hvor smarte og lækre de nyere MPV modeller er.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-06-2013 kl. 13:11

Flemming du skriver låne i banken.....Tjek venligst finansiering hos de forskellige forhandlere...der er meget at spare ved ikke at låne i banken medmindre du kan få lån til 4-4,5% i årlige omkostninger.

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 13:26

Flemming Iversen skrev:
Nej syntes begge biler ser rummelige og faktisk og ganske pæne ud. Men syntes de fleste priser ligger omkring 200000+ på de som jeg finder mest interessant.

Vi tager ud og prøver en Dacia på onsdag har vi bestemt.
Ingen der har gode/dårlige erfaringer med Berlingo? Scenic? Grand scenic?

Vi har en Berlingo fra september 2008 (første aftapning af seneste model) som nu har kørt 150.000 km.

Der har været følgende ting ud over service:
kobling(!) ved 100.000 (det har jeg ikke prøvet så tidligt før) :-(
kondenser til klima-anlæg ved 125.000 (den har let ved at tære på de årgange, har jeg erfaret)
EGR-ventil ved 150.000 (men det er efterhånden en generel dieselsygdom - lorteopfindelse..)

alm sliddele:
kødben
en bærekugle (vistnok)
en drivakselmanchet
forreste skiver/klodser ved ca 60.000 og 130.000
bagerste klodser er skiftet en enkelt gang for ca et år siden

ingen skøre elektronikfejl (7-9-13) ;-)

så ikke fejlfri, men kan stadig anbefales hvis man har et nonchalant forhold til hvad der skal medbringes, når familien skal på tur ;-)

Dette indlæg blev 09-06-2013 13:26 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 16:35

Joakim S skrev:
Man er da hjernedød af særlig grad hvis man tror at man har behov for en MPV, bare fordi man har to børn.

Og den Lodgy er da kun for fattigrøve, mage til billigt skrammel skal man lede længe efter.

Så bliver der vist troll'et og jongleret med brugernavne igen....

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 17:20

A R skrev:
Så bliver der vist troll'et og jongleret med brugernavne igen....

Så holder KS da i det mindste mund imens......

Hvad med en brugt Chevrolet Orlando? Det er en Opel Zafia rent teknisk, med et flot design. Kan de ikke fås for det?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-06-2013 kl. 17:42

Stop nu lige en gang venner.....altså hvis i forsætter med at trampe hinanden ned ender det med det hele bliver lukket ned. Det er ok at give sin mening og holdning tilkende, men ikke at spame de forskellige indlæg med dette.

K S har ret til at skrive "se bort fra dette indlæg som er skrevet af forum troll" det kan vi andre jo blot se hen over. Men at flere og flere går ind i den sag syns jeg virker lidt for søgt......Dette er ikke et fodbold station hvor der kommer hooligans, så prøv nu lige at holde tonen bare lidt pænere..

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 18:04

T Nielsen skrev:
Stop nu lige en gang venner.....altså hvis i forsætter med at trampe hinanden ned ender det med det hele bliver lukket ned. Det er ok at give sin mening og holdning tilkende, men ikke at spame de forskellige indlæg med dette.

K S har ret til at skrive "se bort fra dette indlæg som er skrevet af forum troll" det kan vi andre jo blot se hen over. Men at flere og flere går ind i den sag syns jeg virker lidt for søgt......Dette er ikke et fodbold station hvor der kommer hooligans, så prøv nu lige at holde tonen bare lidt pænere..

Rørende enig - synes også det er synd at det hele kører af sporet. Bed bare mærke i at der lige var lavet 3 indlæg inden for kort tid af en "Joakim S", som var af mere barnlig karakter (bl.a. her ovenfor) end normalt. Har netop lagt mærke til at Joakim S normalt gør en dyd ud af at holde en ordentlig tone, så det sprang lige i øjnene.

Det hele ser lidt håbløst ud:

KS bliver frustreret (hvilket er fuldt forståeligt)

Andre "faste" skribenter bliver også frustrerede og irriterede (både på troll'ere og KS)

Nye skribenter med relevante spørgsmål får uforvarende deres tråde overlæsset med diverse personrettede indlæg, som slet ikke har noget med dem at gøre

Troll'en/troll'erne morer sig så kosteligt ved computeren, at de dårligt har tid til at gå på tanken efter mere chips og cola, og Bilbasen er flintrende ligeglade.

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 20:21

www.e-bil.dk vare det 24 timer :-)

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2013 kl. 21:52

christian schrøder skrev:
total enig , og de mest rabiatte "hør mig typer " er der sjovt nok ikke .

har godt nok en profil der, men det er længe siden jeg har kigget - ku være man skulle til det igen :)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-06-2013 kl. 23:57

Jeg ville droppe Dacia. Det er en ok bil rent mekanisk, men noget skrammel i forhold til sikkerhed. Den er ganske vist billig, men personligt ville jeg foretrække noget brugt til 150k i stedet...

Efter min mening kunne en Ford Focus st. car benzin være et godt bud. Den kan du få fra omkring 150k hvis den har 3-4 år på bagen.

Men i øvrigt kunne du jo også beholde Fabia'en, hvis i er glade for den. Den kan jo sagtens rumme 2+1 og hvis den er i ok stand kommer i næppe til at køre meget billigere....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-06-2013 kl. 00:55

Ja der er sikkert mange måder at angribe det på, men en af dem må være at skele til hvilken økonomi man har og hvilken finansiering man vælger. Ofte er banken lysår bagud i den sammenhæng, med mindre man kan låne i friværdi osv..Forskellen på bank og en rigtig bilfinansiering kan gå hen og vise sig givtigt, idet man for få hundrede kroner mere om måneden kan få evt den bil man troede var umuligt at få inden forr buget.....Så lidt tal på bordet ville hjælpe gevaldigt. Eks hvor mange kr pr mdr vil og kan man lægge til afdrag ? og evt hvilken rente jeres bank tilbyder ? er det uden en udbetaling i bank eller med ?

Pt er det sådan at de gode finansierings steder kan man sige ca 100kr om mdr i afdrag for hver 10.000kr med udbetalingen trukket fra

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2013 kl. 21:10

Flemming Iversen skrev:
Lad mig lige starte med at sige vi på ingen måde har brug eller behov for en MPV, men det betyder ikke nødvendigvis vi ikke gerne vil have en hvis økonomien er til det. Og sku vi så ikke alle holde en god tone, og ellers tie?

T Nielsen: Skal helt sikkert have tilbud af så vel bank som bilfinansering, grunden til jeg nævnte banken, var blot at som den " hjernedøde fattigrøv" jeg er ;-) så skal banken involveres på den ene eller anden måde, bla i forhold til vores budget. Men er bevidst om begge dele skal tjekkes ud ved køb.
Men i forhold til hvad vi har til afdrag i måneden, er det ikke opgjort endnu, da det både spiller ind om vi sælger skodaen, eller om konen for den som en nr2 bil. Dog er jeg sikker på vi ikke kommer til at svømme i penge med hus og bil. Banken har vi ikke snakket bil rente med endnu, blot sikret at vi kan låne til bil købet. Med hensyn til udbetalingen, så har vi en opsparing der, som vi formentligt ligger der, om der så er nok kommer an på hvornår vi finder bilen, men håber da vi finder den inden sommeren går på hæld og så er der vel ca 30000kr.

TI & Christian: Det er bestemt ikke hverken sikkerheden eller matrialerne der lokker ved Daciaen, men den er jo mindst lige så sikker som vores skoda, og selv om vi gerne ville ha en mere sikker bil, er økonomien ikke til vi kan vælge en bil bil udelukkende baseret på hvor sikker den er. Det er de tre års garanti, samt pladsen vi vil ud og se på. Skodaen er vi iøvrigt rigtig glade for, men med de ture vi har i den til familie besøg er vi ikke just enige i at vi sagtens kan være i den ;-) Vi kæmper en del med barnevogn, tasker, osv når vi kører hjem imod det vestjyske på besøg. Derudover er vi formentligt 4 om mindre en 2 år, og så kan vi slet ikke være i den(jo vi kan, men nej det gider vi ikke).
Focusen har jeg ikke luret på, den vil jeg lige tjekke ud, men min fætter kører focus, dog ikke stationcar, og den vil jeg påstå ligger i samme klasse som fabiaen, så er umiddelbart i tvivl om den giver os den mere plads vi efterspørger.

AR: Lyder til Berlingoen har været et halvt dyrt bekendskab, men tror nu alligvel vi vil ud og prøve en.. Pladsen lokker, og lånte en nyere partner den anden dag(er de ikke meget lig hinanden?) og den var ihvertfald fremragende til en tur på lossepladsen nu vi ikke har træk på skodaen.

Berlingo og partner er fuldstændig ens på nær emblemerne. Ja, koblingen og kondenseren kunne jeg godt have undværet i budgettet.

EGR ventiler er noget generelt noget bæ - især de nyere elektrisk styrede. Det er dømt til at mislykkes at sende syre/sodholdig udstødningsgas igennem en elektronisk ventilanordning. Bedre for miljøet, ja, men teknisk set er det noget skidt.

Vi er nu udmærket tilfredse, og min kone som kører den 98% af tiden er vild med den høje indstigning, og er generelt ligeglad med biler iøvrigt ;)
Køreoplevelsen bag rattet er ikke videre ophidsende. Til gengæld er det en vældig rar bil at være passager i - men jeg kan faktisk bedre lide at køre i min gamle, men komfortable Xantia (sådan er det når man har hang til hydropneumatisk undervogn ;) )

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-06-2013 kl. 22:15

Flemming Iversen skrev:
.....
TI & Christian: Det er bestemt ikke hverken sikkerheden eller matrialerne der lokker ved Daciaen, men den er jo mindst lige så sikker som vores skoda, og selv om vi gerne ville ha en mere sikker bil, er økonomien ikke til vi kan vælge en bil bil udelukkende baseret på hvor sikker den er. Det er de tre års garanti, samt pladsen vi vil ud og se på. Skodaen er vi iøvrigt rigtig glade for, men med de ture vi har i den til familie besøg er vi ikke just enige i at vi sagtens kan være i den ;-) Vi kæmper en del med barnevogn, tasker, osv når vi kører hjem imod det vestjyske på besøg. Derudover er vi formentligt 4 om mindre en 2 år, og så kan vi slet ikke være i den(jo vi kan, men nej det gider vi ikke).
Focusen har jeg ikke luret på, den vil jeg lige tjekke ud, men min fætter kører focus, dog ikke stationcar, og den vil jeg påstå ligger i samme klasse som fabiaen, så er umiddelbart i tvivl om den giver os den mere plads vi efterspørger.
.......

Nu er det svært ihvertfald for os lægmænd, at sammenligne gamle og nye crashtest, da de jo er strammet meget med tiden. Men er faktisk ikke sikker på at Dacia er sikrere end din Skoda. Skodaens test taler ihvertfald ikke om dele der bryder sammen i samme grad som Dacia.
Jeg er ihvertfald ret sikker på at en bil som Focus der fik 5 stjerner i en gammel test er mere sikker. Det tyder ihvertald på det i beskrivelsen af testene, kig selv på www.euroncap.com

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-06-2013 kl. 23:25

K S skrev:
Du glemmer i din sammenligning, at Skodaen er væsentligt mindre, så i et "møde" mellem disse 2, kan Daciaen faktisk godt trække det længste strå.

Det er dog langt fra sikkert (!) - der er for mange ubekendte til, at man kan drage en konklusion - det må forblive gisninger.

Så meget mindre er Fabia nu ikke. På Euroncap står "Kerb weight" til henholdsvis 1077kg og 1233 kg.
De 1077kg for Fabia er for hatchback versionen,formoder at Combien er lidt tungere, så forskellen er jo ikke kæmpestor.
Pointen var egentlig heller ikke at Fabia er bedre, men at de nok snarere er på niveau.
Men at en nyere st. car som Focus formentlig er sikrere....

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2013 kl. 10:47

2014 kommer der nye modeller :-)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

12-06-2013 kl. 23:40

Joakim S

bruger siden
09-06-2013

skrev:
Man er da hjernedød af særlig grad hvis man tror at man har behov for en MPV, bare fordi man har to børn.

Og den Lodgy er da kun for fattigrøve, mage til billigt skrammel skal man lede længe efter.

Rart med de nye datoer, som giver mig mulighed for at bevise, at ovennævnte uheldige udsagn - ikke er skrevet af mig!