Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

06-06-2013 kl. 13:01

KAN EN mAZDA 6 være en mulighed?

det er en efter min mening flot bil som er noget af det mest driftsikre man kan få jeg mener faktisk den blev kåret til årets brugtbil på et tidspunkt

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-touring-stcar/1638099

eller en alm 5 dørs

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/23-sport-6g/1430743

gå efter en 5 dørs når i har børn

gå efter en 2,0'er eller en 2',3'er efter facelift i 2005 så har de 6 gear

husk altid og tjekke om

servicebogen er i orden

om bilen er undervognsbehandlet

om der har været røg/dyr

om bilen har været skadet

til sidst et godt råd

køb et P Watch med (hvis det ikke allerede er i bilen) det er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i to biler nu uden bøvl men gå uden om Park One jeg synes det er svært at aflæse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2013 kl. 14:05

Nu ved jeg ikke hvor glade i har været for jeres carina, for ellers ville jeg
nok bare vælge efterfølgeren, avensis. :)

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2013 kl. 14:48

Ja det er rigtigt, Toyota er generelt lidt dyrt, både i indkøb og service, ihvertfald
hvis du holder service ved Toyota.

Jeg kiggede selv på Mondeo inde jeg valgte Toyota ( Corolla), dog lidt ældre
end det du kigger på, årg 04, og Mondeo så lidt mere spændende ud, især indvendig, men ligeså snart jeg drejede nøglen faldt det hele til jorden, den var godt nok skramleret at køre i (diesel), og den efterlod ikke det bedste indtryk,
og efter prøveture blev den kørt på lift, tjekket for rust, og den var ikke blevet rustbehandlet, og den var ikke særlig køn, på trods af "kun" 7-8 år og 270.000 km.

Så den droppede jeg.

Så kiggede jeg på en Corolla diesel, årg 2004, og på testturen var jeg slet ikke i tvivl,
og bunden var rigtig fin, selvom den aldrig var blevet behandlet, og havde kørt 257.000 km, og nu her ca 70.000 km senere, er jeg stadig meget tilfreds
med købet. :)

Jeg har dog ikke prøvet nogen af de biler du tænker på, i de lidt nyere årgange,
og de kører sikkert rigtig godt, skulle jeg vælge en af de 2, uden at have videre kendskab til dem, skulle det nok være Mazda, men ellers er jeg jo nok blevet lidt farvet i mit valg, efter at have kørt Toyota de sidste 5 år. :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

06-06-2013 kl. 17:43

Rustbeskyttelse er ikke en garanti for at en Mazda 6 ikke ruster. De kan ruste midt på skærme og døre og klapper.

Alternativt: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/16-invite-stcar/1679292

Dette indlæg blev 06-06-2013 17:45 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

06-06-2013 kl. 18:17

Det er muligt, men der er stadig mere/samme plads som i en Mazda 6 5d, tilgengæld er den billigere i drift, og nok også noget nemmere at læsse bagi.