Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
03-06-2013 kl. 17:00
K S skrev:
Personligt ville jeg vælge noget andet....
Ja, en Reanult, ikk?
Profil slettet
03-06-2013 kl. 17:32
Man skal dog være opmærksom på T7 motorerne fra 98-03 kunne lide af oilsludge, med motorhaveri til følge. Som følge deraf ændrede SAAB mototgarantien til 8 år. Derfor er der mange som har fået ny motor på garantien.
Derfor skal man sikre sig at der er monteret det seneste udluftningskit (ver 6) til krumtaphuset. Derudover er det en god ide at få afmonteret bundkarret og renset oliesien. Skift olien for hver 10000 km og brug altid en god olie (eks mobil 1 0-40), så triller den en halv million uden problemer. Men den du linker til har ikke problemet.
Personligt synes jeg at 2.0'eren med 150 Hk er noget i underkanten. Men det kan klares for billige penge http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kategori=669&produkt=152&model=2332&listorder=25 . Den kan snildt holde, jeg har haft skruet en 2.3 med 300.000 på klokken op til 300 Hk, den har i dag rullet mere en 400.000 og snurrer stadigt uden problemer.
2.3'eren passer bedre, samme blok som 2.0, det er kun slaglængeden som er ændret. Undgå 3.0'eren da der er noget skrammel fra GM (assymestrisk turbo).
Profil slettet
03-06-2013 kl. 20:50
Nok er komponenterne leveret af GM, men SAAB valgte at se stort i hvordan GM mente bilerne skulle bygges, og de blev lavet som SAAB ville have dem. Og for pokker det er nogle lækre øser med skandinavisk design.
Så lyt ikke til hvad den altid mærke-liderlige KS siger - han ville til enhver tid anbefale en kedelig og forfærdelig Renault......
Profil slettet
03-06-2013 kl. 21:00
jørgen nielsen skrev:
helt enig hvis hun ikke vil ha en carina
Velkommen tilbage Toyota-Jørgen, vi har savnet din ridsede plade......
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
04-06-2013 kl. 12:53
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
04-06-2013 kl. 13:00
K S skrev:
Saab er en lukket fabrik. Den gik konkurs, fordi deres forældede produkter ikke kunne sælges. At vælge en Saab, er at vælge en stærkt forældet bil, hvor man risikerer ikke at kunne få reservedele - eller at skulle vente meget længe på dem.
Nu er KS jo så utrolig klog, så
Vil du venligst dokumentere, at SAABs produkter var forældede og, at det var grunden til konkursen
Vil du venligst dokumentere, hvor stor risikoen for ikke at kunne få reservede er
Vil du venligst dokumentere risikoen for at skulle vente længe på reservedele
Profil slettet
04-06-2013 kl. 22:43
K S skrev:
Se bort fra indlægget fra en forumtroll, der misbruger andres brugernavne.
Bemærk: Der eksisterer ingen garanti for reservedele, da mere end 50% af en bils dele leveres af uafhængige underleverandører - og disse vil næppe føle sig forpligtet til at støtte en fabrik, der er gået fallit.
Nu har du jo selv lige svaret på troldens indlæg?
Profil slettet
07-06-2013 kl. 15:58
K S skrev:
Se bort fra indlægget fra en forumtroll, der misbruger andres brugernavne.
Jeg har lige anmeldt alle dine indlæg - du sidder jo og ødelægger tråden med den slags. Den røde K S svarer KUN sagligt, hvor du bare skal svine til. Du er åbenbart ikke moden nok til at ignorere det.
Profil slettet
07-06-2013 kl. 16:58
K S skrev:
Der er intet sagligt i trollens indlæg - de laves udelukkende, for at være på tværs af, hvad jeg skriver.
Jeg sviner ingen eller intet til - det er rent faktuelt, hvad jeg skriver - uanset, om du er enig eller ej. En konstruktion, der daterer sig tilbage til 1997 må siges at være forældet idag - uanset, hvor glad man så er for mærket. Fabrikken er gået konkurs grundet svigtende salg. Det er også ret svært at benægte. Hvor længe man kan skaffe reservedele, er rent gætværk, men det er hævet over enhver tvivl, at risikoen for at mangle dele er markant større, når fabrikken er lukket.
Jeg ignorerer ikke trollens indlæg af den simple årsag, at jeg ikke lægger navn til andres udtalelser. Så længe Bilbasen ikke retter fejlen, der tillader trolleri, vil jeg tage afstand fra andres indlæg i mit navn.
Hvis du har et budget der hedder max 80.000 kr, så er en saab 9-5 da
et udmærket køb, og selvom konstruktionen er fra 97, så klarer den sig da forholdsvis godt i crashtest, især hvis du sammenligner med dacia.
Hvad er alternativet til denne saab så, hvis det skal være nyt?
En microbil?
Den passer formentlig ikke til deres behov.
Jeg havde selv valget mellem en ny micro, eller en knap 7 år gammel stc,
og jeg valgte den "ældre" model, men den havde da stadig 5 stjerner i euroncap,
så jeg føler mig ikke dårligere stillet, rent sikkerhedsmæssigt.
En sidste ting, hvis du ikke selv vil ignorerer trolden, så er der vel heller
ikke nogen grund til at andre skal?
Profil slettet
07-06-2013 kl. 20:16
http://www.saabsunited.com/2012/12/its-safe-to-crash-with-other-cars-if-you-are-in-a-saab.html
http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen
Profil slettet
08-06-2013 kl. 19:10
K S skrev:
Glem alle indlæg, hvor mit brugernavn er brugt, men med rød "person" - det er spam fra en troll, der misbruger andres brugernavne.
Øhhh, hvem spammer nu mandens tråd?
Stop nu det pjat - tråden er da kørt helt af sporet. Stakkels trådstarter - han er offer for din lille magtkamp.
Profil slettet
08-06-2013 kl. 19:52
K S skrev:
Sikkerheden var fin - i 1997. Idag er udviklingen nået væsentligt længere.
Fansider ændrer ikke ved dette - og Folksams statistik sammenligner med biler, der er op til 30 år gamle, så det siger ikke så meget om, hvordan den klarer sig mod moderne biler.
Nu handler bilkøb jo tit om kompromiser, og hvis du tænker,
pris vs kvalitet vs sikkerhed vs køreglæde, så er saab da et udmærket valg.
Skulle der være et modargument, så må det være det med usikkerheden
på at skaffe reservedele, men det er jo et valg man tager, om det er risikoen værd,
ligesom når du køber brugt bil, og håber på den holder.
Profil slettet
08-06-2013 kl. 20:54
K S skrev:
Sikkerheden var fin - i 1997. Idag er udviklingen nået væsentligt længere.
Fansider ændrer ikke ved dette - og Folksams statistik sammenligner med biler, der er op til 30 år gamle, så det siger ikke så meget om, hvordan den klarer sig mod moderne biler.
5 stjerner i 2009, modellen er løbende udviklet og opdateret.
http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5
Profil slettet
10-06-2013 kl. 13:06
jørgen nielsen skrev:
typisk toyota at være bedst
Typisk dig at fremhæve det.. Er du ikke ked af at de slet ikke nævner Carina E? ;-)
Profil slettet
10-06-2013 kl. 13:06
jørgen nielsen skrev:
du er træls at høre på
Og det skulle komme fra dig?
Profil slettet
10-06-2013 kl. 15:18
jørgen nielsen skrev:
barnerøve
Hellere dét end en sørgelig taber der under dække af andres stjålne brugernavne søger at ødelægge et debatforum udelukkende fordi du ikke kan tåle at blive sagt imod...
Profil slettet
10-06-2013 kl. 15:29
Vagn Andersen skrev:
Hellere dét end en sørgelig taber der under dække af andres stjålne brugernavne søger at ødelægge et debatforum udelukkende fordi du ikke kan tåle at blive sagt imod...
næh hov jeg er skam den rigtige jørgen det passer at toyota laver verdens mest holdbare biler se bare folksam adac og min carina er som ny 400.000km
Profil slettet
10-06-2013 kl. 18:50
Dette indlæg blev 10-06-2013 18:50 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
10-06-2013 kl. 20:01
i markedet efter en Toyota. :)
Profil slettet
10-06-2013 kl. 21:51
Henrik S skrev:
Alle kan ha brug for en Carina :)
Mon dog :)
Profil slettet
11-06-2013 kl. 05:29
andre bilkøbere, der heller ikke har.
For mig at se, så er Toyota og Saab to vidt forskellige ting,
ihvertfald at se på. :)