Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2013 kl. 12:04

S80 og 316 er de eneste premiumbiler i feltet. A4'ern kan sidestilles med en kedelig Passat eller Octavia, så denne ville jeg afskrive med det samme.....

S80 er klar den lækreste af befinde sig i, det er bare en skam at det er med den kedeligste motor nogensinde.

BMW trækker det rigtige sted, men også denne liger af en meget kedelig motor. Men de nyere BMW'er er bare ukristeligt grimme.....

Så Volvo'en er mit bud!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-05-2013 kl. 12:18

Men kører volvoen ikke med psa's problemfyldte 1.6'er? I det tilfælde ville jeg så hellere vælge BMW.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-05-2013 kl. 13:16

Ja ingen tvivl om at Bmw'wn er den hvor man får mest for pengene....super køre maskine. Selvom det er en 316d har den 2 liters motor......man kan vist for ca 7000 få lavet den med flere Hk.....Måske skulle man kigge lidt på finansiering af bilen...det er den gamle model Bmw, ikke at den er dårlig bestemt ikke....tilsvarende i NY model koster ca 90.000 mere....men om muligt med noget rabat, kunne man jo udvide evt afdrag med 12-18 eller 24mdr...og så få det sidste nye inden for teknologi mv...

Farvoritten er klart Bmw...så meget mere for pengene og køreglæde..

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2013 kl. 20:18

Rune L skrev:
S80 og 316 er de eneste premiumbiler i feltet. A4'ern kan sidestilles med en kedelig Passat eller Octavia, så denne ville jeg afskrive med det samme.....

S80 er klar den lækreste af befinde sig i, det er bare en skam at det er med den kedeligste motor nogensinde.

BMW trækker det rigtige sted, men også denne liger af en meget kedelig motor. Men de nyere BMW'er er bare ukristeligt grimme.....

Så Volvo'en er mit bud!

Så A4 B8 kan sidestilles med Passat og Octavia selvom de eneste VAG produkter den deler platform med er andre Audi'er, hvorimod S80, som deler platform med bl.a. Ford Mondeo, er en premiumbil?

Dette indlæg blev 29-05-2013 20:19 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

30-05-2013 kl. 06:43

V A skrev:

Så A4 B8 kan sidestilles med Passat og Octavia selvom de eneste VAG produkter den deler platform med er andre Audi'er, hvorimod S80, som deler platform med bl.a. Ford Mondeo, er en premiumbil?

Du har en pointe, men A4 adskiller sig nu ikke ret meget fra de andre i koncernen, og jeg vil nu mene at der ikke er ret meget lighed mellem Volvo S80 og en Ford Mondeo..

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2013 kl. 20:21

Jannik Christensen skrev:
Du har en pointe, men A4 adskiller sig nu ikke ret meget fra de andre i koncernen, og jeg vil nu mene at der ikke er ret meget lighed mellem Volvo S80 og en Ford Mondeo..

Jeg vil stadig at mene at S80, som deler platform og mange motorer med Mondeo, har minimum ligeså meget til fælles med Mondeo som A4 har til fælles med "de andre i koncernen"..

Ja, A4 deler nogle motorer, og sikkert også andre komponenter, med de andre mærker i VAG koncernen, men faktum er nu at platformen den kører på kun deles med andre Audi'er..

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

30-05-2013 kl. 20:33

Det er da ligemeget? Hvis S80 nu er strammet mere op, har mere lækkert interiør og bedre køreegenskaber, så har den jo meget lidt med Mondeo at gøre. A4 derimod har ikke noget Passat/Golf eller hvad det nu er den deler platform med, ikke har.

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2013 kl. 21:03

Jannik Christensen skrev:
Det er da ligemeget? Hvis S80 nu er strammet mere op, har mere lækkert interiør og bedre køreegenskaber, så har den jo meget lidt med Mondeo at gøre. A4 derimod har ikke noget Passat/Golf eller hvad det nu er den deler platform med, ikke har.

Vi prøver igen: A4 B8 deler KUN platform med andre Audi'er.

Jeg forstår ikke helt hvordan du mener at S80/Mondeo sagtens kan være vidt forskellige trods samme platform, hvorimod A4 kontra Passat/Golf osv er ens til trods for at de ikke deler platform? Så Ford/Vovlo kan godt lave to helt forskellige biler på samme platform, men det kan VAG ikke (og igen: A4 B8 deler ikke platform med Passat/Golf osv)?

Edit: Jeg siger ikke at S80 ikke kan være en premiumbil trods Mondeo platformen, jeg undrede mig bare over hvorfor Rune L mente at S80 på Mondeo platform var en premiumbil hvorimod A4 på, ja, en Audi platform ikke var en premiumbil.

Dette indlæg blev 30-05-2013 21:10 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-05-2013 kl. 21:24

At sidestille A4 med Passat kan kun lade sig gøre hvis man ikke har prøvet begge biler.
Platformene er som nævnt forskellige, nogle komponenter går igen, men motorstyringen er ikke ens i de 2 biler.
Interiøret i passat er tarvelig plastik i forhold til A4-erens lækre kabine, som næsten ikke matches i den prisklasse.
Sluttelig er A4 langt den kønneste af de 3 biler der spørges på, og den er best car of the year flere gange. Det taler for sig selv.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2013 kl. 22:10

Hold da op, mærke-ludere findes der satme nok af.....

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2013 kl. 22:36

Rune L skrev:

Jeg er skam ikke mærke luder, har aldrig ejet et VAG produkt.

Jeg er skam også helt okay med at folk ikke mener at en A4 er en premiumbil, man må bare begrunde sit synspunkt med noget andet end "Blah, det er jo bare en dyrere Passat", for nej, det er den ikke, og da slet ikke mere end at en S80 bare er en dyrere Mondeo?

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

31-05-2013 kl. 05:43

Rune L skrev:

Ja. Og nogle falder for en billig motor på en billig platform, men OK nogle kan lide moren og nogle kan lide datteren.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2013 kl. 12:12

K S skrev:
Og nogle betaler dyrt for en billig motor på en billig platform - blot fordi der er et "dyrt" mærke på..... ;-)

Er der noget belæg for at mene at den platform A4 B8 er baseret på skulle være specielt "billig"?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

01-06-2013 kl. 12:43

Nu ved jeg ikke om i har gang i jeres fnidder fnadder. Men fakta er når vi kommer dertil, at Bmw'en både motormæssigt og hvad alt andet angår er kvaliter langt højere. Om man kan lide bmw eller ej er en smagssag. Men motoren holder og den trækker aldeles ok. Man kan imidlertid få skiftet nogle ting i motor som andrager ca 7000kr og så har man vistnok ca 125hk. Det er den samme 2liters man bruger i alle 4cyl diesel motorer og meget stabil.

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2013 kl. 13:09

T Nielsen skrev:
Nu ved jeg ikke om i har gang i jeres fnidder fnadder. Men fakta er når vi kommer dertil, at Bmw'en både motormæssigt og hvad alt andet angår er kvaliter langt højere. Om man kan lide bmw eller ej er en smagssag. Men motoren holder og den trækker aldeles ok. Man kan imidlertid få skiftet nogle ting i motor som andrager ca 7000kr og så har man vistnok ca 125hk. Det er den samme 2liters man bruger i alle 4cyl diesel motorer og meget stabil.

"fnidder fnadder"? :D