Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-05-2013 kl. 15:54

Hvis du primært kører kortere ture er det benzin du skal kigge på.

Mht. til bud på bil er det jo temmelig forskellige biler du nævner. Det er en smagssag. Nogle vil mene at en st. car er det rigtige, andre mener at det skal være en MPV.
Mht. økonomi er det generelt således at jo større/dyrere bil jo dyrere vil den være at holde kørende.
Dem du nævner er jo nogle udmærkede bud, hvis du vil have meget plads. Personligt ville jeg gå efter nogle lidt mindre biler: Opel Astra, Ford Focus, Kia Ceed, Skoda Octavia eller lignende. I st. car version har de god plads i bagagerummet og kabinen (du skal dog nok lige checke med en tvillingevogn) og med det budget du nævner kan du få en næsten ny bil der burde være både driftssikker og billig i drift de næste mange år.
Du kan selvfølgelig også gå efter Mondeo/Zafira eller lignende, men indenfor budgettet vil den være ældre/flere km. og driftsomkostninger vil formentlig være højere.
Så det kommer dybest set an på din smag: vil du betale lidt mere for at have rigtig meget plads i en lidt ældre bil eller kan du "nøjes" med en smule mindre plads og få en nyere bil (måske lettere forsimplet..)....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-05-2013 kl. 17:02

Hej Rene...

Ja det kan være meget en smags sag, og der er en del på markedet der nok kan opfylde jeres behov. men i skal ud og køre i de biler der har jeres interresse...Ford C-max er måske også værd at tage et kig på....I denne mener jeg de små kan sidde lidt højere oppe på bagsæddet end i andre biler, så de kan kigge ud...

Hvis man her taler om finansiering af bilen, skal man huske at se lidt på den grønne afgift kontra prisen på bilen....ofte kan man finansiere en lidt dyre og bedre bil hvis man skeler til denne....Men igen kommer an på hvem man er og hvordan man tænker på tingene....Jeg personligt syns jo man skal kigge lidt på driften i bilen og hvor ny den er, kontra hvornår der evt kan komme udgifter på den...Man kan hævde at hvis man eks køber en af de nye Ford C-max 1,0turbo med 3 cyl som ca er opgivet til ca 20km/l i snit og som går ca 17,5 i virkeligheden, og med en meget lav grønafgift, vil man faktisk sidde relativt billig og med helt ny bil som ikke skal laves på nogen måder..

Mit råd er at finde den bil man ønsker og så finde en næsten ny max et år gammelt, og så se hvad man kan få i afslag på en evt handel...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-05-2013 kl. 16:29

Der er også en Vw caddy hvis det falder i jeres smag....der kan helt sikkert være en tvillingevogn....Tjek den ud og prøv en tur

Profil slettet

Profil slettet

06-05-2013 kl. 21:11

Hvad med den nye model skoda ?.
Den starter ved 200000 så det bliver måske lidt svært at holde budget.
Vi har vores tvillinge vogn i bagage rummet. Den skal dog skilles ad i2 dele. ( overdel skilles fra underdel ).
Ved dog ikke helt med den billigste model og motor osv.

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2013 kl. 15:21

Dacia Lodgy måske?

jeg ville ikke vælge en st.car, men kun gå efter en MPV model, da bliver i gladest for.

Hvor tit køre i med barnevogn? da en Easybase fra Thule måske kunne være en fornuftig løsning? det kræver bare at bilen har træk.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2013 kl. 22:01

vil også anbefale den nye skoda octavia.
god og billig bil at have

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-05-2013 kl. 23:16

Hvis ca. 200k er max ville jeg glemme Octavia'en da man som du selv nævner knap kan få den mest skrabede model (og den er heller ikke så stor som Mondeo).
Hvis plads er første prioritet ville jeg nok kigge på Mondeo'en. Du får oceaner af plads i bagagerum og i kabinen til en fornuftig pris og den er skruet ganske fornuftigt sammen. Men en MPV kunne også være en mulighed....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-05-2013 kl. 16:33

Rene sidder og kigger på biler til salg.....ang Ford C-max kan man altså få den nye model fra ca 189 og til 209 ca for brugte fra 011......enkelte med 2zone klima..

Omvendt kan du få sprit ny Ford C-max trend men 3cyl og turbo, med km/l snit på 19,6....som køre fremragende og tyst....Med fuldklima kan den skaffes til 227-229

Dette indlæg blev 08-05-2013 16:51 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-05-2013 kl. 17:01

Rene Pedersen skrev:
Jeg har ikke kunnet finde nogle priser på Octavia combi andet end prisgæt fra 215.000 for den mindste skrabede model.

Hvordan var det nu med ford C-max 1.6 motoren? Hvad var galt og hvad skal man være opmærksom på ved køb af en brugt? Og hvad med garantien?

Hvis det er Skoda vi taler om er her de mest sandsynlige priser...http://www.bilzonen.dk/bilnyheder/2013/05/octavia-combi-faar-staerke-priser/

dog tilrådes det at tage 105hk modellen, idet 86hk er lige lidt nok, men med de 105hk får du en bil der trækker rigtig fornuftigt også med fuld læs....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-05-2013 kl. 00:03

Hej igen Rene

Jaa der er meget man kan stirre sig blind på.....det er bevidst jeg går de ca 30.000kr op selvom jeres buget siger 200.000...Imidlertid aner vi intet om hvordan dit buget fremkommer....det kan være afgørende for bilvalg, for en ny kan ofte finansieres billigere i rente end brugt og løbetid kan man få til max tid alt efter ønske...

Altså jeg mener seriøst i vil få langt mere bil for pengene hvis i tar en oktavia combi eller en C.Max 1,0 turbo....de ca 30.000kr er givet godt ud....om i vil kunne finansiere dem er et spørgsmål i kun kan afklare...men hvis du vil kan vi drøfte det her og evt sammenligne eks jeres tal fra bank eller hvordan det fremkommer....I en sprit ny får i også fuld fabriks garanti og den skal kun til service de næste ca 5år dog et syn ved år 4, så der er altså lidt at hente ved en ny kontra en brugt idag hvor bilpriserne er lave på mange nye biler.....

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2013 kl. 00:09

Hej Rene

Det bedste du kan gøre er at tage barnevognen med ud når du skal prøve bil, så finder du hurtigt ud af hvilken biler du ikke skal bruge tid på. Tror du både finder ud af at en Peugeot 3008 og en Ford c-max samt en opel meriva nok ikke er de bedste biler til en tvillingbarnevogn. Husk der skal også være plads til andet i bagagerummet.

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2013 kl. 10:07

Hej igen.

Vil blot lige nævne det igen.
vi har købt den nye octavia i hatchback modellen og kan ha vores tvillingevogn ( teutunia ) + 2 lifte og div pusle udstyr i bagage rummet. Derfor fravalgte vi en stationcar da der er masser af plads.
Det er en super god og velkørende bil. vi har godt nok valgt 1,4 modellen men er sikker på at 1,2 er helt fin.
Glæd jer forøvrigt til tvillingerne og se at få gjort noget af alt det i godt kan lide inden de kommer. Det bliver lidt småt med fritid med tvillinger i huset :-)
Mvh Kim

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-05-2013 kl. 11:08

Rene Pedersen skrev:
Hmm - der er mange tanker der skal afklares.

Octavia er altså fristende - den er bare ikke kommet endnu og det er nok de færeste der kan udtale sig om hvordan den kører eller er pladsmæssigt og økonomisk.

C-max 1.0 ecoboost er smart - 100hk i så lille og let en motor er fin - men også over budget.

Avensis kan også være en mulighed. Den er stor nok og måske lidt kedelig og anonym, men også lidt af et langt skrummel at drible rundt i vuggestue og ned til netto i. Den gør sig nok bedre på en bilferie med to barylere på bagsædet på vej til sydfrankrig. Knapt så meget en hverdagsbil.

Stadig ingen der har kommentarer til en peugeot 3008? De fås for små 200k for en model der er tre år og har kørt mellem 50 og 100 tusind. 110 hk 1.6 motor. Hvordan er kvaliteten af denne?

Andre kunne være en astra, ceed, megane eller cruze?

Jeg prøvede meriva i dag. fin bil - som har kampagne i denne uge, men for plastik-agtig for mig. Og så er der mange ting der ikke er med som standard. f.eks. midterkonsol???!!!

Du svinger lidt i dine overvejelser ;-)
Men hvis du mener at Avensis er for stor, er Mondeo og lignende også ude af billedet.

Men nu du lyder som om at meget plads måske ikke er altafgørende vil jeg da gerne gentage opfordringen:
Personligt ville jeg gå efter nogle lidt mindre biler: Opel Astra, Ford Focus, Kia Ceed, Skoda Octavia eller lignende. I st. car version har de god plads i bagagerummet og kabinen (du skal dog nok lige checke med en tvillingevogn) og med det budget du nævner kan du få en næsten ny bil der burde være både driftssikker og billig i drift de næste mange år.
Som en anden også har skrevet vil jeg tro at Octavia i almindelig hatchback version uden problemer klarer barnevogn etc. Den har et rigtig stort bagagerum, så forskellen er kun loftshøjden.
Så hvis budgettet kan udvides lidt (jeg ville gå efter 105hk versionen, med mindst Ambition udstyr) kunne det være et godt bud.....
Uanset hvad du vælger er der ingen tvivl om at du får en bil der er billigere i drift ved at gå en smule ned i størrelse og med mindre du er typen der skal have slæbt halvdelen af huset med, hver gang i skal på tur, er der god plads i disse biler til både børn/barnevogn/udstyr etc.

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2013 kl. 12:51

Uanset bilmærke og model, så husk at der skal være aircon eller klima anlæg, det er ikke sjovt med børn i en bageovn, det er nummer 1 på udstyrslisten.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2013 kl. 10:02

Eller tilmeld jer på et forum som har unikke brugernanvne, så som www.e-bil.dk ;-)

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2013 kl. 10:11

Enig Christian, men begge Ks'ere er desværre udenfor pedagogisk rækkevidde. det er nok blevet en besættelse for dem.
mvh Peter

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2013 kl. 16:26

Problemet med et forum som på Bilbasen er at der mangler det fællesskab som gør et forum godt, hvis folk respektere og taler pænt til hinanden, så er det jo et meget rarere sted at være ;-) det gør de bla. på e-bil.dk da brugerne har en helt anden tilgang til at debattere biler, der er sgu kærlighed indover og ikke så meget mærkekrig over debatten :-)

Når der heller ikke er unikke brugernavne? så kan andre "udgive" sig for at være en nden bruger og det er helt forkert hvis du spørger mig.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk