Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

26-04-2013 kl. 14:40

Nu skal man ikke male fanden på væggen, men med de skrækhistorier man ofte hører fra de stakkels dieselejere, så ville jeg vælge en benzinbil med jeres behov. På den måde, vil I også kunne få en nyere bil med færre km på tælleren.

Jeg vurderer, at jeres kørselsmønter ikke er optimalt for en dieselbil. Og det kan blive rasende dyrt på en moderne dieselbil.

Hvis nogle af de tidl. ejere af Peugeot 308 og Megane ikke melder sig, så kan du prøve at slå ind på en tilfældig af disse og se hvad de tidl. ejere har af erfaring. Det plejer at være retvisende.

Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

26-04-2013 kl. 23:44

Hej
Vi har en 308 1,6 HDi SW, og er meget glade for den.
Tidligere har vi haft 3 307 st.car, men min oplevelse er, at 308'eren er meget bedre bygget - den virker mere solid ved alt man rører ved.
Vi har kørt 82000 km på 2½ år, uden andet halløj end alm.service - og så lige en løs forbindelse i et kabel til kølerventilatoren, som vores aut. værksted havde lidt svært ved at diagnosticere, men det ok nu. Og så en fejlinstalleret bluetoothenhed i radioen, nu jeg tænker efter, men det blev klaret på garantien.
Vi kører i snit 18 km/l, en hel del motorvej og en hel del med 4-5 personer i bilen, det er nok cirka som man kan forvente.
Det eneste problem i min optik er at den ser så klumpet ud, ikke mindst når den holder ved siden af en Megane st.car, men 308'eren opleves som noget rummeligere, ikke mindst i bagagedepartementet - og så gav Peugeotforhandleren en bedre byttepris for den gamle bil end Renaultforhandleren, det afgjorde sagen da vi købte, skønhed eller ej ;-)

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

28-04-2013 kl. 17:34

Hej Sofie
I det daglige hedder de normale ture 2X45 km 2-3-4 gange om ugen og 2X75 km 1-2 gange om ugen, afhængig af arbejdsskemaet.
Derudover en kort tur til genbrugspladsen og på indkøb i ny og næ plus ferie/weekendture på alt mellem 270 og 900 km.
Men altså ret sjældent de helt korte ture, som dieselmotoren ikke sætter så stor pris på.