Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2013 kl. 20:54

Hvad med en Opel Astra, det vil så afgjort være mit forslag. Her er et par stykker :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-16v-115-enjoy-wagon/1638162
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-16v-115-enjoy-wagon/1645857
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/17-cdti-110-limited-wagon/905025
Den sidste er nok ikke lige så god med dit relative lave kørsels behov, da det er en Diesel.
Mvh Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2013 kl. 20:18

K S skrev:
Hvis ønsket er en nyere/mere moderne bil, er det ikke det rette valg. Det er en gammel konstruktion, og det mærkes tydeligt, når man kører i den .

Men sammenlignet med Swiften og de fire som hun selv nævner, ved jeg nu godt hvad jeg ville købe.
Mvh Peter

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2013 kl. 20:52

sofie adamsen skrev:
Tak for jeres svar.
Jeg er ikke så vild med den gamle astra - den nye model kunne være noget, men kan nok ikke findes til budgettet.

Men lidt mere konkret - hvad bør vi så være obs på? Er det årgang eller kilometertallet? Vi ønsker naturligvis så ny en bil som muligt med så lavt kilometertal. MEN er en bil med et par år bag sig men lav kilometertal bedre end en næsten ny bil med mange km ??

Og ellers er forslag stadig velkomne ;)

Jeg plejer at gå efter at bilen når jeg regner med at sælge den igen har kørt max 250000, og så ellers så ny som budgettet tillader det. Men der er sikkert mange andre meninger om den sag.
Mvh Peter

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2013 kl. 21:08

Hej Sofie. Du skal ikke tænke så meget på årgang, det har ikke meget med sagen at gøre, du kan jo finde en bil 15 år gammel, den har bare ikke kørt så meget, men vælger du en eller anden model af st.car, så vælg en model der er lavet tidligere, ikke en ny model, dvs. en megane, ford focus, citroen, peugeot eller en hvilken som helst model, vær sikker på at det ikke er den første version af bilen, men nr. 2 eller 3, så er de fleste børne sygdomme klaret, og du får dig en bil som er testet på mange måder og de fleste børne sygdomme er klaret, se bare på C5, de første var noget skrammel, og de er billige idag, men et par modeller senere var de stadig billige, fordi rygtet gjorde dem til hvad de er idag, men tager du f-eks. en Kadett fra 95, ikke mange kilometer på, så er det et af de bedste køb for pengene, men er du til mere elektronik, ja, så får du hvad du betaler for, al den elektronik er en masse unødig ting som bare koster kassen når de skal på værksted, så mit råd er, find dig en gennemprøvet model, det giver dig mest for pengen, og det er billigst i længden, og du kan kun spare ved at købe en gennemprøvet model, uanset hvad du bestemmer dig til.
Af erfaring bliver man rigere, når man først har prøvet en hel del, så gør man som regel ikke den samme fejl igen, eller gør du det :-), den bedste bil vi havde, da vi havde små børn var netop en kadet, ikke særlig køn, men køreglæden ved at det var så billigt i længden, gjorde at vi blev meget glad for den, trods siden at have prøvet fra stjerne til korea, simple biler er og bliver de billigste i længden, både hvad der angår køre økonomi og ærgelserne når de er på værksted, de er billigere end man tror, så jagt hatten på, still nogle krav til hvad der skal være i bilen, hvad skal den kunne, hvad skal økonomien være, tag evt. FDM med på råd, eller spørg dem der har prøvet en del, spørg dem der har kørt mange kilometer, de kan da kun alle fortælle om erfaringer som de har, og der skal nok være en model der matcher dine krav, men vælger du en ældre model, så bliver du nød til at gå på kompromi med nogle ting, det er jo lige som at være gift :-), men det er da sjovest at gøre det billigt, end sur over at det blev for dyrt, så kunne det jo være at der var råd til et par gode vinterdæk i stedet uden at skulle lige låne til dem, når man har aller mest brug for det.

Dette indlæg blev 13-05-2013 21:28 redigeret af dets forfatter.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

14-05-2013 kl. 17:56

K S skrev:
Køb en Toyota Avensis som er valgt til årets bedste brugtbil.

Undgå franske bilmærker som ofte skal på værksted:

http://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&sclient=psy-ab&q=franske+bilproducenter+dumper+i+&oq=franske+bilproducenter+dumper+i+&gs_l=hp.3...10672.13969.2.15438.5.5.0.0.0.0.234.234.2-1.1.0...0.0...1c.1.BBjYTrsWlBc&pbx=1&fp=1&biw=819&bih=500&bav=on.2,or.r_qf.&cad=b

Hej Bo!

Tag lige og opret en profil i eget navn! Det tager ikke lang tid!

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

15-05-2013 kl. 21:38

K S skrev:
Overvej evt. en Honda Accord. Honda er Japans svar på BMW og særdeles fremragende biler som desværre er ret oversete i DK. God jagt!

Kom nu Bo! Få oprettet en profil i eget navn - det tager ikke så lang tid!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-05-2013 kl. 22:01

K S skrev:
Overvej evt. en Honda Accord. Honda er Japans svar på BMW og særdeles fremragende biler som desværre er ret oversete i DK. God jagt!

Accord blev i øvrigt årets brugtbil i 2012, en fin gryde selv om den ikke er specielt rummelig i den klasse den tilhører.

Med venlig hilsen Kim