Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-03-2013 kl. 23:15

Med det budget du nævner ville jeg kigge på enten Clio eller Fabia i st.car. Det er begge mindre biler med ok plads, især Fabia har et rigtig godt bagagerum i forhold til bilens størrelse.

Hvilken du skal vælge er nok en smagssag.
Personligt ville jeg fokusere på Fabia combi. Den er totalt usexet, men er skruet godt sammen, kører fint og vil formentlig kunne transportere jer i mange år uden større problemer.
Men den 1,2 motor ville jeg glemme, den har for lidt kræfter efter min mening.
Så gå efter 1,4 i stedet, stadig ingen væddeløber, men dog lidt bedre.
Hvis det skal være fabia ville jeg kigge lidt over 100k, så kan du få den nye model (starter i slut 08-09) med 1,4. Kan se de starter omkring 100-110k.

Den billigste jeg kunne finde: http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Skoda/Fabia/Combi-1-4-Ambiente-86HK-Stc/123612

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-04-2013 kl. 13:27

Har selv haft en Fabia Combi.
Efter min mening er der fin plads i den, godt bagagerum og ok plads i kabinen. Er forsædepassagererne meget høje er benpladsen på bagsædet dog temmelig begrænset, men hvis man ikke er så høj er det ok.

Den blev købt let brugt, halvandet år gammel med ca. 30.000km på klokken for 133.000, solgt da den var syv år for 50.000.
Kørte ca. 130.000km uden tekniske problemer, skiftede selv olie/filter og bremseklodser foran og rensede bagbremser og skiftede batteriet. Ellers ingen rep.

Værditab 83.000, så ca. 15.000 om året.

Så en fin og økonomisk bil, men vær opmærksom på brugtpriserne, de er høje, (hvilket er godt når man skal sælge) men man skal lige checke om en ny med rabat er næsten lige så billig i totaløkonomi som en brugt.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg