Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2013 kl. 12:48

Frederik Palm skrev:
Tak for svar!

Rart med noget meget konkret.
Jeg har selv haft kig på noget lignende, og faktisk også lige præcis den annonce der. Jeg er selv tilhænger af tysk ingeniørkunst, så det kan sagtens gå hen og blive sådan en model jeg ender med.

Nu har i begge været lidt inde på noget Fransk og Tysk. Hvad har i og sige til noget Japansk, såsom f.eks. noget Toyota Corolla? (ml. 1990-2000)

En corolla er nok noget af det mest stabile du kan få.

En nysynet uden særlig rust, så er skulle du være godt kørende.
Dog kan du selvfølgelig være uheldig, men sådan er det med brugte biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-03-2013 kl. 13:49

Find en velholdt bil, gerne uden 300-400k km på klokken. Mærket er knap så vigtigt, bilens stand, vedligeholdelsesstand er vigtig, den betyder en del for hvor meget rep. du skal forvente.
Hvis det er muligt ville jeg finde en der havde kørt under 200.000, det giver også håb om knap så mange rep. pga. slid.

Personligt ville jeg nok kigge på eksempelvis Nissan, Mazda, Toyota, nogle af deres modeller er næsten umulige at slide op. Men hæng dig ikke så meget i mærket men mere bilens stand.....
Derudover ville jeg kigge i den høje ende af dit budget. Du får en del mere bil for ca. 20k end du gør for 8k, især hvis du ikke selv kan/vil reparere den.


Derudover så håber jeg at du har regnet på budgettet, du lyder lidt som om du primært har fokuseret på de 15-20k du vil handle for?
Med 15.000 km om året er det vel tæt på 15k til benzin i en gammel bil som du kigger på, et 3-4k til forsikring, et par k til grøn afgift og lidt rep. så er du lynhurtigt på 25-30k om året og her taler vi ikke om større rep.

Ps
Med de samlede udgifter vil jeg gætte på at det er tæt på at du kan købe en ny mikrobil for det samme og så har du ny bil/garanti etc

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

31-03-2013 kl. 07:16

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/carisma/16-comfort/1441604

Carisma er en forholdsvist overset model, hvilket prisen også vidner lidt om. Fordelen ved den er, at modsat VW og de franske (objektivt set, intet mærkehad) som nævnt, har den ingen generelle sygdomme som rust, defekte gearkasser eller problemfyldt elektronik.

Og platformen er den samme som Volvo S40, så reservedele er ganske overkommelige.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-03-2013 kl. 22:05

Det er ganske gode bud du nævner, personligt ville jeg nok primært fokusere på japanerne.
En ældre Peugeot ville jeg måske ikke satse på, men det er muligvis bare en personlig fordom...
Men igen, det handler om den enkelte bils stand og ikke mærket....



Ps.
Det er helt fair at du ikke vil have en ny mikro, men totaløkonomien ved en ny mikro ikke er meget dyrere end en gammel benzinsluger (selvom en gæld på 70-80k (Ford Ka starter ved 70k pt tilbud) muligvis er lidt skræmmende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

27-04-2013 kl. 19:48

Frederik Palm skrev:
Tak for svaret.

Jeg er blevet enig med mig selv om, at det nok alligevel er bedst bare at gå efter noget som er billigst muligt.
Af dem du nævner, tiltaler de tre sidstnævnte mig mest.

Så tænkte lidt, kan det lade sig gøre at have bil som 18 årig med forsikring og det hele dækket af bund SU'en for hjemmeboende, som ligger omkring de 1300kr?

For 1300 kr om måneden kan du nok holde en bil kørende i 1-2 uger om måneden. Forvent nok udgifter mellem 2500-3000 kr, særligt når forsikring i sig selv vil sluge 1500-2000 kr pr måned

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg