Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

20-03-2013 kl. 15:27

Bare af interesse, hvad regner du med at kunne få for den Punto?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-03-2013 kl. 15:33

Nej, du skal ikke overveje gule plader, strafafgiften er så høj at du ligesågodt kan sende cyklerne afsted i en Taxa bag ved Puntoen.

Hvis du vil bytte lige over, så vil du jo få en noget ældre bil det vil være en dårlig forretning for dig, som jeg ser det.
Hvis du har træk på bilen, så kan du få nogle rigtigt gode cykelholdere, det vil stadig koste dig langt mindre end at bytte bilen ud men noget andet.

Eller hvad med at pille bagsæderne ud af Puntoen, kan der så ikke være 2 cykler derinde ?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-03-2013 kl. 17:55

Lyder som et dødfødt projekt efter min mening.
Det er de færreste (selv større) biler hvor du uden problemer kan læsse to voksen cykler ind i bagagerummet.
Tvivler på at der bare kan læsses to cykler ind i de "postmand per" biler du nævner og selv om det evt. kan lade sig gøre er det jo lige så besværligt som at hænge dem bagpå og så skal man ovenikøbet køre rundt i en varevogn hele tiden!.

Jeg ville kigge på et godt cykelstativ eksempelvis:

http://daekbutikken.dk/produkt/92741/thule-cykelholder-ride-on-2-nyeste-model

http://daekbutikken.dk/produkt/178673/thule-euroride-941.-ny-model

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

20-03-2013 kl. 20:41

Må forhjulet pilles af cyklerne, eller skal det være med det hele?

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

20-03-2013 kl. 21:06

Det ville jo give flere muligheder hvis hjulet kommer af. Jeg har selv en Honda Civic 2007 hvor der skulle kunne stå en cykel (uden forhjul) bag forsæderne, jeg vil tro at der også kan være to men har ikke prøvet. Bunden af forsæderne kan vippes op og dørene åbnes ca. 90 grader, det samme gælder Honda Jazz så den kan sikkert også, begge har jo så stadig tomt bagagerum.

Med venlig hilsen Kim

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-03-2013 kl. 01:03

Hehe.....altså lidt som T I skriver, døds dømt projekt.

Altså hvis det er en ganske alm grande punto benzin 1,2 med 69hk taler vi ca 70 max 80.000 i handlen.....det kan du ikke få noget ordentligt til. så ryst op med ca 80-90.000 mere. men hvis ikke er projektet færdig som jeg ser det...Det ville være tåbeligt at gå over i en gammel bil for at kunne få cykler med, medmindre man er klar til at betale for det. Intet er gratis og slet ikke bilskift.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-03-2013 kl. 14:08

Jamen, hvis du er villig til at acceptere et formentlig temmelig stort værditab på Fiat'en og kørsel i en varevogn fremover, så kan det selvfølgelig lade sig gøre.
Så hvis det er det du ønsker kunne Caddy godt være et bud.

Men det bliver efter min mening en meget dyr løsning, når du indregner værditabet og køb af ny bil.
Så i sammenligning med at købe en cykelholder bliver det nogle meget dyre cykeltransporter.

Men det jeg ikke forstår er, hvorfor du vil have cyklerne ind i bilen? Det er da mindst lige så besværligt som at sætte dem på en cykelholder, hvor de jo også kan låses af så de er i sikkerhed.
Så den eneste fordel er vel at de kommer i tørvejr under transport, men det bliver en høj regning for dette.

Så som sagt kan det jo sagtens lade sig gøre, men regningen bliver temmelig høj...

bruger siden
06-04-2005

21-03-2013 kl. 14:26

hvis det er fordi, at det er (mere?) besværligt med en cykelholder, er der jo også mere avancerede løsninger:
http://www.fdm.dk/biludstyr/cykelholdere

Og de er med garanti billigere end at acceptere et værditab på 30.000 kr på en 12 måneder gammel bil.