Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
05-03-2013 kl. 15:00
Med en brugt bil til 50.000, så kan du jo reperare en del op til
189-250.000.
Jeg kørte indtil for nylig 40.000 om året, og da jeg købte bil, for ca 1 1/2 år siden,
tog jeg chancen med en bil til 85.000, som havde kørt 257.000.
Jeg har kørt knap 60.000, og er indtil videre tilfreds.
H P
bruger siden
06-01-2004
05-03-2013 kl. 15:09
hdi hdi skrev:
Hej Kenneth. Med så stort kørselsbehov skal du købe en ny bil. Dog skal du ikke regne med net fabriksoplyste forbrug , da der er næsten ingen, som kan køre så langt på literen i virkeligheden. Du skal som regel trække 5-6 km fra for at finde et realistisk forbrug.
En gammel spand til 50000 vil i sidste ende koste lig så meget, som den ny, da reparationsomkostninger vil være ret høje.
En tredje mulighed kan være en ny microbil, som f. eks.Renault Twingo diesel til 110000. Men her vil komforten være en del dårligere, til trods for økonomien vil være bedre...
Hyundai I 30 ville være mit valg i dette tilfælde
100% enig..
Profil slettet
05-03-2013 kl. 19:10
Jeg er vild med den nye VW polo som er rigtig flot og i den klasse kan du godt få en bil som reelt kører 25 km/l i diesel. Der er også den nye Yaris Hybrid til 200.000 kr hvis den kunne friste?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
06-03-2013 kl. 16:23
Jeg er dog ikke enig i at en bil i Polo klassen skulle være trættende at køre som mange km i, men det må Kenneth jo bedst vurdere :-)
Mit bud er stadigvæk en i20 som jeg mener er den bedste løsning mellem kørte km og garanti.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
06-03-2013 kl. 17:50
Profil slettet
06-03-2013 kl. 20:00
Det er jo et kæmpe tab du får. Så hellere beholde den, indtil den ikke kan mere,
eller til behovet ændre sig.
Profil slettet
06-03-2013 kl. 20:07
Jeg ville vente med at underskrive en købskontrakt før du har været på bilmesse i Bella Centret her i marts måned hvis du har den muligt.
Du kan prøvekøre bilerne inden og så lav en god handel på messen, da der tit er messe tilbud.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
06-03-2013 kl. 20:46
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=51400&title=Bil+nyt%3A+Honda+Civic+1.6+i-DTEC+diesel+premiere
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
06-03-2013 kl. 21:18
Profil slettet
06-03-2013 kl. 21:23
http://www.e-bil.dk/forum/cafe-hjornet-off-topic/786-gode-tilbud-lige-nu-traden#2091
Profil slettet
06-03-2013 kl. 23:15
burde ikke være iorden.
Min godt og vel 8 år gamle toyota med over 300.000 km på tælleren
kører længere end det der.
Du må en tur på værksted og klage. Det er squ ikke iorden det der.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-03-2013 kl. 11:11
kenneth andersen skrev:
Hej Thomas
Jeg hører flere klage over de lovet km tal. Jeg er med på at det er vejledende, men må sige at det nærmer sig bondefangeri. Sys egentlig det er for dårlig at man ikke kan stole på tallene. Har hørt de tyske biler skulle være det nærmeste man kommer på sandheden om kmL.
Som Rasmus siger så burde du gå vidre med det, selvom det nok bliver en svær kamp.
Tak for rådet i øvrigt :)
Nu er der næppe nogen i bilindustrien der kan pudse glorien nå det kommer til forbrug, men jeg har så hørt det modsatte af dig. Nedenstående går på CO2 udledning men det er jo to sider af samme sag, nå den bliver målt er den europæiske bilindustri den største snyder.
"One of those involved in the report, TNO consultant Richard Smokers, said that such tests would help and that Europe's use of flexibilities was more pronounced than elsewhere. The United States already has in-service tests and Japan is culturally scrupulous, he said."
http://www.reuters.com/article/2013/02/08/eu-autos-testing-idUSL5N0B8CM420130208
"Interessant nok peker rapporten på at det er større avvik mellom offisielle tall og mer realistiske tall i den europeiske standarden enn i den japanske og den amerikanske varianten."
http://www.dinside.no/911318/ikke-saa-gjerrig-likevel
Nå det kommer til EU-normen for forbrug, formoder jeg det er den samme de alle biver underlagt. Men det må være svært for producenterne at forklare tydelige forskelligheder i de to resultater, men det skulle være BMW der er aller bedst til at finde løsninger på et lavt forbrug i test.
"Bakom ratten sitter inga vanliga bilförare – i stället anställer man professionella förare som är experter på att köra bränslesnålt. Allra längst går BMW som enligt Auto Motor & Sport sägs använda sig av en robot som kör bilen under testet."
http://www.aftonbladet.se/bil/article15785298.ab
Med venlig hilsen Kim