Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2013 kl. 19:17

Jeg ville helt klart kigge på MPV modellerne, det er ren luksus når man er storfamilie, da den er gennemtænkt netop til børnefamilien.

Du kan se en lidte over MPV modeller her http://www.e-bil.dk/forum/generelt-om-biler/766-bilmodel-oversigt

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2013 kl. 20:00

Dejligt at høre en som ikke kun tænker på økonomi og plads :-)

Jeg synes dog du skal tage ud og kigge på en MPV og tag endelig en autostol, du vil hurtigt opdage at det er utrolig let og ikke besværligt at få spændt barnet fast, da sikkerhedsselen er længere og bagsædet er højere som du ikke brækker ryggen.

Jeg elsker og den store rummelig kabine, hvor alm. biler har en "lille" forrude og lavt til loftet, i min MPV er der glastag og det er et hit hos børnene.

Benyt muligheden i marts til at tage på bilmesse i Bella Centret hvor du kan se og prøve de forskellige bilmodeller :-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2013 kl. 15:27

Med de nye modeller Sandero og Lodgy som Dacia sætter i verden nu til foråret, så bliver der vendt op og ned på priserne på hele markedet.

Så uanset om en Dacia er relevant for dig, så kunne det måske betale sig at have lidt tålmodighed i maven og vente et års tid for at se hvor priserne bevæger sig henad ?

Eks. En lodgy der er endny større end Renault Grand Scenic kan fåes fra 130.000 kr ( 5 dørs ) og ca. 150.000 ( 7 dørs ). Det må jo rykke ved priserne både nyvogns og brugtpriser på de nærmeste konkurrenter .

Blot en tanke ...

Dette indlæg blev 27-02-2013 15:28 redigeret af dets forfatter.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

27-02-2013 kl. 21:39

Jeg har 3 børn. Da de var mindre for 5 år siden, skulle jeg også købe et eller andet, som de kunne være i allesammen; - plus os voksne og oppakning til turen til Jylland. Jeg fandt ud af, at der egentlig ikke var mere plads i en Ford C-Max end der er i en Ford Focus, selvom C-Max'en åbenlyst reklameres som en familieflytter.

Jeg kunne godt lide Scénic'en, men lavede jeg den sædvanlige test med at prøve at sidde på bagsædet bag ved føresædet indstillet til mig selv som fører (jeg er 186 cm høj), så bliver man alligevel overrasket over, at det med meget plads på bagsædet er en meget relativ størrelse. Ikke fordi der er lidt plads i en Scénic, men så meget ekstra er det måske heller ikke.

Der er til gengæld svinsk meget plads i en Ford S-Max. Det er en regulær balsal på bagsædet, men jeg købte den ikke grundet prisen. Jeg havde ganske enkelt ikke råd, og jeg kunne altså nøjes med mindre.

Jeg har en KIA Ceed SW (station car), og har haft 2 børn i stol plus den største i midten. Ja, der er 3 seler bagi. Ingen problemer overhovedet. Nu er de alle 3 teenagere og den ældre få centimeter mindre end mig. Ingen problemer overhovedet. Du kan godt finde brugte til omkring de der 100.000, hvor der stadig er et års fabriksgaranti tilbage.

Simon Hardis

Simon Hardis
bruger siden
27-02-2006

17-03-2013 kl. 08:16

Kim Mikkelsen skrev:
Har været i samme situation og efter flere år med div. stor sedan og st.car. - købte vi en Scenic - Det skulle jeg have gjort langt tidligere, men havde samme udfordringer med udseendet..

Men har du først haft en MPV med seperate sæder i bag, så er det eneste mulighed så længe børnene er hjemmeboende..

Til 100.000 er der en del muligheder, bedste til prisen vil jeg mene Scenic er - Men der er mange andre muligheder..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/scenic-ii/16-authentique-comf/1344713

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/scenic-ii/16-authentique-comf/1500905

Jeg har en Scenic diesel. Beklager den kun koster 20000 kr :-)

http://www.dba.dk/renault-scenic-i-19-dti-st/id-90294768/