Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
26-02-2013 kl. 08:51
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
26-02-2013 kl. 12:02
Ved by-/landevejskørsel er en Aygo ganske kvik i forhold til specifikationerne og du får overhovedet ikke problemer med at følge trafikken. Der hvor den mangler krafter er ved motorvejskørsel, hvor du f.eks. skal foretage en hurtig overhaling fra 130 km/t.
Men tag en prøvetur så snart du har kortet og dan dig din egen mening.
Profil slettet
26-02-2013 kl. 19:14
Aygoen er ganske fin og den er Danmarks mest sælgende i flere år.
Jeg har ejet en og jeg har kørt fra KBH til Jylland med 4 personer + oppakning til 3 feriedage og den kørte uden problemer og kunne følge fint med over alt, du skal bare ikke overhæle på motorvej eller landevej hvis der er 4 personer i den. Det kan blive farligt, men det er det sikkert også i de andre små mikrobiler.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
28-02-2013 kl. 07:51
Kim, hvis du skal have en aygo til at bruge lige så meget benzin som en renault 19, så skal aygo'en godt nok have tæsk... Tjek nu lige spritmonitor - aygo 1,0 kører i gennemsnit 45% længere på literen end renault 19 1,4!
Jep en 3-cylindret motor har vibrationer og en anderledes lyd, men selv motorjournalister kalder ofte gangkulturen for charmerende, så helt skidt er det nok ikke...
Profil slettet
28-02-2013 kl. 09:25
Har ikke selv en, men har jævnligt kørt i dem (lånebil fra værksted)
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
28-02-2013 kl. 20:19
For at nørde den helt ud søgte jeg lidt mere, og det viser sig at 5 biler er oprettet som "1.4e" og 2 biler som "1,4e". Hvis du i stedet blot søger på "4e" fremkommer alle 7, som tilsammen har et gennemsnit på 13,4 km/l. Dermed kører aygo 38% længere.
7 biler er dog i underkanten for at få et retvisende billede af økonomien (modsvarende er der 708 aygoer).
Men din pointe er modtaget - du kan ikke lidt mikrobiler med 3-cylindrede motorer og det er jo fair nok :-)