Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
10-02-2013 kl. 13:47
I min verden er der sgutte meget sport (præstationer) over en 116.. - udover sportspakken.. ;-)
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
11-02-2013 kl. 23:23
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
12-02-2013 kl. 07:15
Niels Kristian Larsen skrev:
13.000 km om året og så 350.000 for en bil - om jeg forstår det??
Glæd dig over menneskets mangfoldighed og at det ikke er dine penge.. ;-)
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
12-02-2013 kl. 07:31
Thomas T skrev:
Hej
Tiden er kommet til at jeg skal skifte min bil ud. Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på, hvad der er godt at vælge her i 2013.
Krav:
* Skal være fabriksny, eller meget lavt kilometertal (max 3000km).
* >= 140hK.
* > 15km/l
* prisleje ca. 350.000
* SPORTY
Jeg kører cirka 13.000 km om året.
Jeg har haft kigget lidt på en BMW Seria 1: 116 (m/ sportspakke) i. Jeg er vild med designet og interiøret. Men får man meget bil for pengene? Hvad er der ellers man kan kigge på?
Tak!
Mini Cooper S tænker jeg.. : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mini/cooper-s/16-184/1349142 - linket er kun for at du lige kan se et billede..
Mini 2013 er blevet billigere og en ny Cooper S koster kr. 353.000,-
Profil slettet
12-02-2013 kl. 12:07
Morten KD skrev:
Glæd dig over menneskets mangfoldighed og at det ikke er dine penge.. ;-)
Nemlig! (selvom jeg nok også ville bruge de 100 af de 350 på noget klassisk bil til om sommeren + garageplads om vinteren)
....men sår'n er der jo så møj.... ;)
Kristian K.
bruger siden
11-04-2011
12-02-2013 kl. 17:11
Mazda 3 - indrømmet har ikke helt tjek på prisen, men den er sat ret sportsligt op, super gearkasse og kører fremragende. Umidelbart vil du i en Mazda3 kunne få rigeligt med motorkraft for de 350 k, der er dit budget-) Meld rigtig gerne tilbage til os allesammen hvilken bil, du engang ender med at bestemme dig for?-)
DBH Kristian.
Profil slettet
12-02-2013 kl. 19:49
Thomas T skrev:
Hej
Tiden er kommet til at jeg skal skifte min bil ud. Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på, hvad der er godt at vælge her i 2013.
Krav:
* Skal være fabriksny, eller meget lavt kilometertal (max 3000km).
* >= 140hK.
* > 15km/l
* prisleje ca. 350.000
* SPORTY
Jeg kører cirka 13.000 km om året.
Jeg har haft kigget lidt på en BMW Seria 1: 116 (m/ sportspakke) i. Jeg er vild med designet og interiøret. Men får man meget bil for pengene? Hvad er der ellers man kan kigge på?
Tak!
en bmw 1 ter serie er da helt klart det du skal vælge,og de har jo flere sjove modeller.her tænker jeg på deres 120i eller ,135i ,125 i og de 140hk som er dit mindste krav kan også indfries,de 15 km ltr er nok noget du må gå på kompromis med.
Profil slettet
13-02-2013 kl. 18:00
Dette indlæg blev 13-02-2013 18:07 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
14-02-2013 kl. 20:01
Kurt Sørensen skrev:
Du lever tydeligvis i dit eget univers hvor franske biler er uden problemer.
Virkeligheden er en ganske anden og de tyske mærker flere klasser over.
Jeg ville være lige så bange for at købe en PSA bil, som en VAG. Eller Ford og Opel for den sags skyld. Jeg må indrømme at jeg er blevet mere positiv over for Renault på det seneste. Deres design, og ikke mindst driftsikkerhed er blevet forbedret væsentligt. Jeg vil nu ikke købe en, men det hænger mere sammen med at jeg er Mitsubishimand, end modstander af Renault.
H P
bruger siden
06-01-2004
15-02-2013 kl. 17:09
Kurt Sørensen skrev:
Du har tydeligvis knald i låget - I rest my case.
Det er næppe en tilfædighed at Peugeot havde et tab på 5 milliarder Euro alene i 2012.
Også Renault kører med store underskud og overlever kun via støtte fra den tomme franske statskasse. VAG, BMW og Mercedes har store overskud, Ford og Opel er amerikanske og rentabiliteten er herefter. Det eneste der taler for at købe en fransk bil er prisen. Ellers ville alle med lidt forstand vælge en tysk kvalitetsbil.
Hver eneste gang der linkes til en ny stor undersøgelse hvor franske bilmærker dumper med et brag er du der straks og forsøger at bortforklare fakta.
Du er patetisk og en pestilens - find et Renault forum og lad os andre i fred!
@Kurt, du behøver ikke være enig med KS, men derfor kan du godt holde en ordentlig tone.
Dit indlæg fortjener ikke et sagligt svar; saglige argumenter bider vist ikke på dig.
Profil slettet
15-02-2013 kl. 18:38
K S skrev:
www.renault.dk
Godt svaret!!!
Jaahh, jeg ved godt det ikke er den "ægte" KS, men dét er sq det bedste argument i årtier.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-02-2013 kl. 22:58
K S skrev:
Og så er der det lille kuriosum, at Mitsubishi faktisk har anvendt Renaults dieselmotorer i bl.a. Carisma - i vore dage er en bil et "blandingsprodukt" :-)
Og i Galant, samt VAG's 2.0 TDi i Grandis.
Det var heller ikke mit mest stolte øjeblik da jeg købte min Carisma, men den kører nu godt.
Heldigvis er de dog kommet på rette spor, og laver deres egne motorer igen. Jeg kan nu godt lide, at jeg køber en Mitsubishi, og så ved jeg at det er Mitsubishi der har lavet den, og ikke som andre, hvor det er 20% Ford, 40% PSA, 30% Opel og 10% ukendt.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
16-02-2013 kl. 09:45
Det er ikke så meget det at de selv producerer deres dele, det er det at de selv designer og bestemmer hvordan det skal virke/se ud, og hvilke materialer det skal laves af. Bosch leverer jo komponenter til langt størstedelen af bilerne i dag, specielt når det kommer til motorstyring og indsprøjtningsteknik, men hvordan kan det så være, at nogle biler er mere udsatte for defekte dyser, højtrykspumper og defekte EGR ventiler?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
17-02-2013 kl. 14:46
Men jeg klager ikke over at de har købt motor hos "fjenden", Renault laver gode dieselmotorer, bla. pga. at de kan hente viden fra deres lastbilsafdeling.
Det kan godt være du har fat i noget der, men jeg tænker bare at det måske er et tilfælde? Men et eksempel på fejlkonstruktion fra fabrikken af, kunne jo være Opel og deres Ecotec motorer der knak tandremme. Alfa gjorde jo godt nok det samme, men de motorer har intet tilfældes.
Jeg kender alt til mærkerne bruger forskellige underleverandører. Det er et helvede, og det er en af grundene til at jeg holder mig til Mitsubishi. Til en Golf eller 106'er kunne der sagtens være 3-4 forskellige typer bremseskiver, men til Mitsubishi er der som regel kun 'en enkelt type.