Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-01-2013 kl. 23:56

Du køber en bil med særligt lang garanti, hvorfor din bekymring? Hvor længe vil du beholde bilen? Skift af dyser er det dyreste - og det kommer før eller siden.

Det eneste du kan være sikker på er at bilen ikke kører tilnærmelsesvis det opgivne tal pga koldstarter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-01-2013 kl. 01:08

Jeg ville ikke være nervøs over at købe en diesel med det mønster. Specielt ikke hvis du også får monteret motorvarmer.

Om en motorvarmer reelt set forlænger motorens levetid, tror jeg ikke der er ret mange der kan svare dig på. Motorer i dag overlever, for det meste, resten af bilen og det er rust eller bare alder der tager livet af biler. Langt de fleste motorskader sker i forbindelse med knækket tandrem eller overophedning. Nedslidning af motorens indre dele, dvs. stempler, stempelringe og lejer, er sjældent årsagen til at en motor dør, og det er primært det en motorvarmer hjælper på. Foruden den økonomiske gevinst når man slipper for koldstart.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-01-2013 kl. 08:15

Hej Daniel.
Ja, det er spørgsmålet uden ende.
I dit tilfælde kan jeg dog ikke se nogen tvivl, du skal da købe en diesel, den kan da sagtens tåle dit kørselsmønster, og der ligger jo som du selv er inde på en ret stor besparelse, uanset om du når ece-normen eller ej.

I service og dagligt brug, er en diesel ikke dyere end en benziner, problemet er når bilen bliver ældre og slidt, så er det noget dyere at reperere på en diesel, personligt ville sælge bilen når den nærmede sig 200.000 km så stiger risikoen for skift af de dyre dele.

Vedr. Motorvarmer, så har jeg aldrig set dokumentation for at det forlænger holbarheden, så det skal du, efter min mening, kun vælge af komfortmæssige hensyn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-01-2013 kl. 22:47

Ud over Mazda og til dels Honda i de tidligere modeller, synes jeg da ikke rust er et problem på japanere. Og for koreanere er det nok de gamle "discount" modellers ry der stadig hænger ved.

Ford, Opel og Mercedes er da væsentligt værre, på det punkt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-01-2013 kl. 23:39

4.6l/100km er lige omkring det min gamle Carisma 1.9 Di-D kører, når jeg pendler på arbejde, 20km land/by og 60km motorvej, så din skal nok rende i hvert fald 5L/100km.

Det hele handler om piloten ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg