Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

28-12-2012 kl. 22:12

Med i regnestykket er du nød til at fortælle hvad bilernes pris er.

Og så lige en ting en anden ting - ønsker du træk eller mulighed for træk på bilen?
jeg mener bestemt at diesel modellen i eco version ikke kan/må monteres med træk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2012 kl. 23:15

Jeg ville købe en benzin, du køre for lidt til en diesel og fra det nye år stiger priserne en del på dieselbiler ( afgifter, brændstof m.v. )

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

29-12-2012 kl. 08:10

Jeg ville også vælge benzin. Så har du 15000kr mere til brændstof

Ang træk så er der fysisk intet til hinder men det er noget med typegodkendelsen af bilen såvidt jeg er orienteret.

Iøvrigt vil du sandsynligvis have nemmere ved at komme tæt på opgivne forbrugstal på benzinen end dieselen. De 25 km/l opnår du kun ved noget nær perfekte forhold som stort set ingen i praksis har

edit. Fandt lige et link vedr træk på econetic model:
http://www.ford-focus.dk/Forum/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45250.post

Dette indlæg blev 29-12-2012 08:13 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-12-2012 kl. 11:23

Jeg ville snuppe diesel, Brian har dog en pointe, dieselen kører ikke 25, men du kører dog 5 km/l længere i en diesel, frem for benzineren.
Ejerafgiften stiger fra nytår 50% på en diesel, det er dog stadig småpenge på et bilbudget, det med brændstoffet stiger passer ikke.
du får et lavere støjniveu i en diesel, bedre trækkraft og merprisen på 15.000 kommer delvist tilbage igen når bilen sælges.

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2012 kl. 12:27

H P skrev:
Jeg ville snuppe diesel, Brian har dog en pointe, dieselen kører ikke 25, men du kører dog 5 km/l længere i en diesel, frem for benzineren.
Ejerafgiften stiger fra nytår 50% på en diesel, det er dog stadig småpenge på et bilbudget, det med brændstoffet stiger passer ikke.
du får et lavere støjniveu i en diesel, bedre trækkraft og merprisen på 15.000 kommer delvist tilbage igen når bilen sælges.

Er det ikke udligningsafgiften der stiger med 50% ?

for ellers er det da lidt af en mundfuld...

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2012 kl. 14:50

jeg er nu ikke enig i at du får et lavere støjniveu i en diesel frem for i en benzin.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-12-2012 kl. 15:27

Det er udligningsafgiften der stiger, hvilket svarer til 500-800kr/årligt, alt efter energiklassen på bilen.

Hvis du kun kører landevej, og meget sjældent motorvej, ville jeg gå efter benzin. Besparelsen i forhold til benzinen er, efter min mening, ikke risikoen værd.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-12-2012 kl. 17:23

Sorry, udligningsafgiften stiger 50% og det er småpenge på et bilbudget.
@Mads, en diesel er gearet højere, så den "roterer" mindre ved landevejs-og motorvejskørsel, omend den "brummer" mere, jeg foretrækker klart dieselmotorens lave brummen frem for benzinerens "snørren", men der er nok forskel fra mærke til mærke, og hvad man er vænnet til.
Diesel vs. Benzin er altid noget der skaber debat herinde, heldigvis vi er jo i et debatforum :-)

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

30-12-2012 kl. 12:04

Morten Winther Hansen skrev:
Mange tak for alle inputs.

Efter lidt mere søgen, har vi droppet ECO modellen, da der skal træk på bilen.

Men har nu fundet frem til disse tre, hvor vi hælder mest til diesel udgaven, kan dog ikke finde ud af om det kan svare sig at købe den nyere...?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-90-trend-collection-stcar/1427496

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-109-trend-stcar/1140573

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-trend-stcar/670202

På forhånd mange tak for hjælpen

Du bør være opmærksom på om den 90 hk har partikelfilter. De findes uden!!!. Potentielt mindre bøvl hvis du kører mange små ture, men strafafgift på 1000 kr om året.
Til gengæld kommer der ikke i fremtiden en dyr udskiftning/rensning af filter. Og så er der miljøfaktoren. Det er vel hvad du bør overveje ;-)

Dette indlæg blev 30-12-2012 12:06 redigeret af dets forfatter.