Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
28-12-2012 kl. 22:12
Og så lige en ting en anden ting - ønsker du træk eller mulighed for træk på bilen?
jeg mener bestemt at diesel modellen i eco version ikke kan/må monteres med træk
Profil slettet
28-12-2012 kl. 23:15
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
29-12-2012 kl. 08:10
Ang træk så er der fysisk intet til hinder men det er noget med typegodkendelsen af bilen såvidt jeg er orienteret.
Iøvrigt vil du sandsynligvis have nemmere ved at komme tæt på opgivne forbrugstal på benzinen end dieselen. De 25 km/l opnår du kun ved noget nær perfekte forhold som stort set ingen i praksis har
edit. Fandt lige et link vedr træk på econetic model:
http://www.ford-focus.dk/Forum/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45250.post
Dette indlæg blev 29-12-2012 08:13 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
29-12-2012 kl. 11:23
Ejerafgiften stiger fra nytår 50% på en diesel, det er dog stadig småpenge på et bilbudget, det med brændstoffet stiger passer ikke.
du får et lavere støjniveu i en diesel, bedre trækkraft og merprisen på 15.000 kommer delvist tilbage igen når bilen sælges.
Profil slettet
29-12-2012 kl. 12:27
H P skrev:
Jeg ville snuppe diesel, Brian har dog en pointe, dieselen kører ikke 25, men du kører dog 5 km/l længere i en diesel, frem for benzineren.
Ejerafgiften stiger fra nytår 50% på en diesel, det er dog stadig småpenge på et bilbudget, det med brændstoffet stiger passer ikke.
du får et lavere støjniveu i en diesel, bedre trækkraft og merprisen på 15.000 kommer delvist tilbage igen når bilen sælges.
Er det ikke udligningsafgiften der stiger med 50% ?
for ellers er det da lidt af en mundfuld...
Profil slettet
29-12-2012 kl. 14:50
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
29-12-2012 kl. 15:27
Hvis du kun kører landevej, og meget sjældent motorvej, ville jeg gå efter benzin. Besparelsen i forhold til benzinen er, efter min mening, ikke risikoen værd.
H P
bruger siden
06-01-2004
29-12-2012 kl. 17:23
@Mads, en diesel er gearet højere, så den "roterer" mindre ved landevejs-og motorvejskørsel, omend den "brummer" mere, jeg foretrækker klart dieselmotorens lave brummen frem for benzinerens "snørren", men der er nok forskel fra mærke til mærke, og hvad man er vænnet til.
Diesel vs. Benzin er altid noget der skaber debat herinde, heldigvis vi er jo i et debatforum :-)
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
30-12-2012 kl. 12:04
Morten Winther Hansen skrev:
Mange tak for alle inputs.
Efter lidt mere søgen, har vi droppet ECO modellen, da der skal træk på bilen.
Men har nu fundet frem til disse tre, hvor vi hælder mest til diesel udgaven, kan dog ikke finde ud af om det kan svare sig at købe den nyere...?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-90-trend-collection-stcar/1427496
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-109-trend-stcar/1140573
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-trend-stcar/670202
På forhånd mange tak for hjælpen
Du bør være opmærksom på om den 90 hk har partikelfilter. De findes uden!!!. Potentielt mindre bøvl hvis du kører mange små ture, men strafafgift på 1000 kr om året.
Til gengæld kommer der ikke i fremtiden en dyr udskiftning/rensning af filter. Og så er der miljøfaktoren. Det er vel hvad du bør overveje ;-)
Dette indlæg blev 30-12-2012 12:06 redigeret af dets forfatter.