Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
11-12-2012 kl. 20:54
Uden at kende nærmere til din økonomi etc. ville jeg nok overveje at bytte den ene bil (Passaten) for at få en nyere bil med bedre sikkerhed, brændstoføko. etc. når du skal til at fragte familie/baby lige om lidt.
En nyere Clio, Skoda Fabia, Seat Ibiza st.car etc. hvis du vil have en mindre bil der stadig har et fornuftigt bagagerum.
Personligt er jeg nok mest til Fabia.
I øvrigt skal du holde godt øje med prisen på en Clio demo nu. Renault kører kampagne på Clio nu, da den nye model er på vej. Så vidt jeg husker kan en ny Clio købes for under 130k for en ny, så skal en brugt der næsten er to år gammel ikke koste 120k....
Grunden til at jeg ville skifte Passaten er som sagt for at få en bil i alle sammen kan være i med fornuftig sikkerhed, bedre brændstoføko. etc.
Hvis Kalos'en er i god stand ville jeg beholde den foreløbig, (evt. sælge den når konen er på barsel? (synes konen formentlig ikke er en god ide ;-) )).
Når konen så engang er færdig med barsel kan i jo så overveje om i vil skifte Kalos'en eller om der er flere km i den.
Dette indlæg blev 11-12-2012 21:05 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
11-12-2012 kl. 21:43
http://www.renault.dk/kampagne/renault_kampagne_clio/
De 130k er ikke en diesel, men du kan sikkert få en diesel i kampagnen også.
Er de 120k for en diesel (synes dog stadig 120k er for meget for en 2 år gammel Clio uanset diesel)
Dette indlæg blev 11-12-2012 21:44 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
12-12-2012 kl. 11:00
"konen går på barsel om 6-7 måneder", ud fra det ville jeg beholde begge bilerne indtil hun går fra, så ville jeg sælge Passaten, og nøjes med een bil indtil hendes barsel slutter, i burde kunne spare lidt op, i den tid i kun har een bil, og så købe en ny eller næsten ny mini-MPV-diesel, eller en Clio st. car som foreslået længere oppe, det er det mest økonomiske på den lange bane, som jeg ser det.
Held og lykke med den lille, og alt det andet :-)
T i
bruger siden
17-06-2006
12-12-2012 kl. 20:45
Du skal regne med at værditab er en af de største poster og med to nye biler vil dette jo være væsentligt større end i dag, så idet økonomien også er vigtig ville jeg nøjes med at skifte den ene.....
T i
bruger siden
17-06-2006
12-12-2012 kl. 23:12
Per Hutzelsider skrev:
men værditabet er vel kun et problem hvis bilen skal sælges inenfor afdragsperioden ikke?
Værditabet er jo penge som du bruger/mister/taber uanset om du betaler kontant eller får bilen finansieret!
Hvis du køber en ny bil til 130k nu og sælger den for eksempelvis 50-60k om 5 år har du mistet 70-80k uanset, hvordan du ser på det (og betaler for det).
Hvorimod en ældre/billig bil vil have et markant mindre værditab og derfor være billigere på dette punkt (men så måske dyrere i brændstof/rep. etc.)
Dette indlæg blev 12-12-2012 23:13 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
T i
bruger siden
17-06-2006
15-12-2012 kl. 10:21
Når det er sagt ville jeg ikke stirre mig blind på den månedlige udgift.
Et "tilbud" fra Leasy er jo som regel alt for dyrt, selvom den månedlige ydelse er lav.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-12-2012 kl. 12:56
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-12-2012 kl. 13:06
Toyota yaris ny model demo med 5 døre med eks A/C og vinterhjul over 96 til ca 1450,- Prisen er ca 145.000 med de ting jeg har nævnt... Her gælder Toyota finans hvor Årp kun er ca 4,53
Ja så er der den nye Renault Clio med 3cyl og tubo 90hk også med 5døre. A/c fartpilot/begrænser, varme sæder, stort navigation til 150.000,- og 1610,- pr mdr.
Alle disse biler med kun 280 hvert halve år i grøn afgift
Dette indlæg blev 15-12-2012 13:16 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-12-2012 kl. 15:51
Det store MEN er at du skriver i har en forholdsvis stram økonomi....bliver denne bedre efter endt barsel eller.........for ellers kan det være man skal blive i det man er indtil videre....men måske ok at få byttet den gamle passat ud med en forholdsvis ny. Meen jeg vil næsten tror hvis du omregner de udgifter du har nu til biler, vil du kunne sidde i 2 nye eller næsten nye, for relativt de sammen penge som det koster nu. Men du skal regne eller undersøge hvad nye forsikringer vil koste, de kan ske at være billigere, plus den grønne afgift, og det evt lavere benzin forbrug...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-12-2012 kl. 16:17
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-12-2012 kl. 18:56
T i
bruger siden
17-06-2006
17-12-2012 kl. 20:17
De store poster er som regel værditab/reparationer så det er dem der er mest interessante.
T i
bruger siden
17-06-2006
18-12-2012 kl. 23:56
Personligt synes jeg dog at de begge er temmelig små og ville overveje at rykke lidt op i størrelse, eksempelvis Mazda 2 fås også til fornuftige penge, hvis de har et par år på bagen.
Skal i have barnevogn/oppakning med i bilen ofte, ville jeg dog nok gå efter af skifte Passaten med en mindre st. car.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-12-2012 kl. 01:08
Lad os få lidt på det rene....disse såkaldte fantastiske tilbud om 20 eller 30,000 for ens gamle bil holder ikke helt vand. Jeg kan uden en gammel bil få afslaget på de 20 eller 30.000.-
Det der kan være interesant her er om du får nogenlunde kvalitet til pengene....Som nævnt tidligere højere oppe er det en god ide at kigge på mdr ydelser da der for tiden er meget at spare ved at købe de "rigtige"biler......Spark forsøger hårdt i disse dage at lokke kunder til en bil der snart ikke kan sælges mere pga alle de nye fine små mini biler hvor teknikken er noget bedre...DU skal fokusere på afdrag pr mdr, hvis du kan få lidt for en af bilerne....om du får 5 eller 7000 er underordnet, blot afdrag er lav med Årlige % i omkostnings delen......
T i
bruger siden
17-06-2006
19-12-2012 kl. 21:40
Men hvor stor er den økonomiske forskel på en Spark og eksempelvis den Clio?
Det kan vel ikke være en formue i forskel i ydelse?
Personligt mener jeg som sagt at den Spark er et fejlskud når der er barn etc. indblandet.
Hvis der max. kan købes for 80-90k ville jeg hellere kigge på en velholdt, lidt ældre bil med lidt mere plads, eksempelvis en Skoda Fabia Combi.
Men i sidste ende er det dig der afgør det. Er du villig til at arbejde lidt med at pakke bil/tagboks etc. kan en mikrobil også være en mulighed.
T i
bruger siden
17-06-2006
20-12-2012 kl. 21:31
Hvis det er korrekt ville jeg gå efter Clio'en.....
Hvis økonomien er så stram som det lyder ville jeg overveje kun at have en bil under konens barsel (selvom konen sikkert synes at det er skidt)
Dette indlæg blev 20-12-2012 22:55 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
21-12-2012 kl. 21:10
Nu vil du så have en 6-7 år gammel bil der har kørt 160.000km og formentlig har levet et halvhårdt liv!
Lyder som en god opskrift på at fortsætte det nære forhold til mekanikeren.....
Herudover får det da en klokke til at ringe at sælger vil have 10k for 3 mdrs. ekstra garanti?
Derudover er der altid 2 års reklamationsret hvor de første 6 mdr. er dækket af formodningsreglen, hvor sælger skal godtgøre at fejlen ikke var til stede ved salget (hvilket dog ikke er det samme som garanti!).
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
27-12-2012 kl. 23:40
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/partner-tepee/16-hdi-109-comfort-plus/1448793
Profil slettet
30-12-2012 kl. 19:10
Nu er design smag forskelligt og tak for det, men jeg kan ikke lide designet på Clio III, den forrige og den nye IV er rigtig flotte biler.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
03-01-2013 kl. 12:11
Per Hutzelsider skrev:
Faldt over denne her fabia igår og ringede på den idag....
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-tdi-75-greenline-combi/1450230
Men financiering over 72 måneder hedder det 1900 om måneden....det er sgu for dyrt når man kan sidde for 1500 i en clio fra 2012 ...øv ha...den er sgu lidt federe
- men hvorfor overhovedet overveje Fabiaen, når du synes Clioen er federe?
Jeg giver dig gerne ret, meget mere kikset end en Fabia kan man vist ikke designe en mindre stationcar...
Fatter stadig ikke hvorfor Skoda har undladt at montere de midterste ca. 10 cm i bredden, netop de 10 cm. der ville have gjort designet harmonisk? Mystisk disposition eller forglemmelse?