Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
Profil slettet
10-12-2012 kl. 13:50
Alper Sahin skrev:
Ok, den må jeg overveje..
Jeg har to spøgsmål til:
1) Passer det at franske biler er dårlige?
2) Er der noget om at Kia biler går hurtigt i stykker og derfor tilbyder 7-års garanti?
Hvorfor skulle de tilbyde 7 års garanti, hvis de mener deres biler går hurtigt i stykker? Det vil da være at skyde sig selv i foden.
Glem gamle fordomme om biler - i dag kan de ikke bruges til noget, snarere tværtimod.
Ud og prøv dem begge, så vil du ikke være i tvivl. Husk også at at leveringstiden kan være ret lang på Rio, mens jeg ikke ved hvor stor den er på Clio endnu.
Mvh C S
www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
10-12-2012 kl. 15:12
Begge biler er gode og fornuftige, du går ikke galt i byen, uanset hvad du vælger.
Personligt mener jeg ikke at du kan/skal vælge bil ud fra hvad andre mener, biler er også følelser, ikke kun fakta.
Kør en grundig prøvetur i begge, og føl så efter i maven, hvad du vil have.
Profil slettet
11-12-2012 kl. 13:25
Henrik Jensen skrev:
Hvis du kun kører 15.000 km. om året, så overvej om en diesel er noget for dig. Husk at en diesel har bedst af lange ture.
Ja, en bil er sværere at sælge, når den ikke har aircon. De fleste biler også i miniklassen har i dag aircon, så en bil uden aircon vil være sværere at sælge. (Om det er fair er en anden sag, så meget bruger man i praksis ikke et aircon-anlæg).
Enig - drop tanken om diesel med så få km om året, det kan overhovedet ikke svare sig!
Mht aircon, så vil jeg tro det giver et lille indhug i prisen i sidste ende, når bilen engang skal sælges, men nu skal alting ikke gå op i gensalgsværdi - nyd bilen, og vær glad for den i den tid du har den :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-12-2012 kl. 14:36
Husk evt meromkostninger ved køb kan være hvis du vælger metal lak ca 5000,- og vinterhjul små 5000,-
Den kan opgraderes hvis du vil bestille den. Til fuld auto klima, regn og lys sensor. Nøglefri start for kun 7.500,- Man kan også gå i Dinamiq udgaven som har alt plus 16" alu, og som pt koster 174000,- dertil kommer metal lak og vinterhjul. Men en ca rabat vil du kunne få levering og metal lak med ind i prisen på bilen.
En sidebemærkning: Spændende at se når Clioen dukker op i 2013 med 1,2 turbo motor og 120hk og 6 trins automatgearkasse med dobbetkobling, med skift på rat også.
Første uge i Januar kommer den nye/gamle ford fiesta med ny motor m turbo, med fra priser 145.000.-
Dette indlæg blev 11-12-2012 16:23 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-12-2012 kl. 19:00
Diverse test viser at kia har problemer med bremser/styrtøj som kan være fatalt. Bremser fader ved 3 gange opbrems, styretøjet's el servo er ikke præcis nok, så man skal korrigere konstant. Det har vist sig i test at hvis hård vind rammer bilen på smal vej, kan føren miste herredømmet.....selvfølgelig sat lidt hård op, men det er FaKTA....ydermere er det nogle særdeles sløje benzin motorer de køre med, ingen turbo osv. De 7 års garanti er da blot en pengemaskine....de serive de udfører er dyrere end andre, og hvis ikke man overholder dato for service bortfalder garantien......De 7år er kun til at lokke med, intet andet. Renault Clio har altid været den mest fejlfrie bil fra Renault, og nu med den den nye med 3cyl og turbo og med navigation mm som standart, er det bestemt en sikker vinder over kia'en...Alle kommer snart med 3cyl og turbo. selv bmw....så fremtiden er her nu...Alt kan forhandles. Fik tilbudt 5års garati på ny Clio i weekenden, altså 3år mere end normalt....men er nu ikke nervøs ved de normale 2 år...Altså drenge bmw osv giver da heller ikke mere garanti...
Det jeg syns er vigtigt her når nogen spørger om evt ny bil er da at vedkommende får så god en vejledning som muligt, gerne med fakta priser osv....og forhåbentligt ender det hele ud med at vedkommende bliver super glad for den nyanskaffede bil, da det kan være en jungle at komme igennem....man skal vide en del om alt vedr. dette. Og smag og behag er jo også forskelligt...Renault clio er i balance når den køre...ingen vælte peter her....ligger som go-cart atigt hvis du trykker den i sving eller kommer for hurtigt ind, men den er også lavet med super indstyrring, men med det lille minus at den er lidt hårde at køre i ren komfort mæssigt, men super svingteknik og retningsstabil, også ved 150 på motorvejn...Den ser fræk ud og er nyskabende for biler anno 2012/13
T i
bruger siden
17-06-2006
11-12-2012 kl. 21:15
T Nielsen skrev:
Gad vide om det mest er for at joke at den "sorte ks" vil ligge sine sparepenge på kia'en...
Diverse test viser at kia har problemer med bremser/styrtøj som kan være fatalt. Bremser fader ved 3 gange opbrems, styretøjet's el servo er ikke præcis nok, så man skal korrigere konstant. Det har vist sig i test at hvis hård vind rammer bilen på smal vej, kan føren miste herredømmet.....
Personligt ville jeg også hælde mod Clio (af de to nævnte).
Men kunne du ikke lige smide nogle links til de påstande du skriver (de virker lidt friske).
Personligt har jeg ihvertfald ikke læst at Kia nærmest skulle være livsfarlige at køre i?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-12-2012 kl. 23:54
Godt hvis du kunne bruge det til noget.....Lad mig lige slå fast at jeg ikke har købt endnu da der er flere strenge at spille på....Er i Jylland og hos Bendtsen biler (Renault) fik jeg tilbudt en expression med metal lak og levering til 150...men den når ca 158 inden den er færdig, pga vinterhjul og noget interiør styling...men der står snart nogle demo modeler i Dinaniq version med fuldklima og alt i udstyr og metal lak, alufælge til ca 170.000.- Det skiller med ca 12000, men en del mere med. Men man skal gøre op med sig selv hvor meget man vil ligge i det....man ved aldrig om priser falder en smule når for fiesta kommer ca 6 januar med 3cyl og turbo...andre mærker støder til senere i 2013 med 3cyl og turbo...
Til T I
Joo den er go nok, skal se om jeg kan finde testen. Er en video test fra england..det med bremserne undre ingen, for det skal gøres så billigt som muligt...nuvel er kia rio en fin bil at kigge på også at sidde i...men nogle "gamle" sløje motorer hvor du garanteret ikke opnår et ordentligt forbrug (Du har vel set kontant i aften ang forbrug) Det med styrtøjet er jo velkendt ved en del biler på markedet efterhånden. Problemet ligger i den nye el-servo styrring som skal være præcis.....og det er den så ikke....Ford C-max heller ikke..Læste en test da C-max kom om denne konstante korigerring på rattet. Da jeg prøvede bilen fik jeg til min store forskrækkelse lidt sidevind og vejen hældte lidt...shit noget hø at lave den slags. Men det hele afhænger af hvor godt og dyrt produktet er....Ford bla laver jo heller ikke top kvalitets produkter, men bilerne køre super for det meste...Sjovt nok sagde jeg til sælgeren at den ville skifte spor konstant, men mente han ikke....svindel og humbug og gamle aviser (Griner) El-servo må ikke være alt for følsomt, for så skal du korrigere konstant...træls at køre med hvis ikke det virker optimalt